treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Postać siedzącej na ziemi kobiety, zwróconej ¾ vw lewo. Ubrana w obszerną szatę buddyjskiej mniszki. W ręku trzyma buddyjski różaniec. Głowa pochylona. Włosy rozpuszczone.

Portret pośmiertny Onoe Kikugorō IV - shini-e

drzeworyt

UTAGAWA Kunisada Toyokuni III

1860

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Barwicki, Władysław (1865-1933) (malarz) Stachiewicz, Piotr (1858-1938) wg (malarz)

Scena z trylogii Henryka Sienkiewicza

Stachiewicz, Piotr

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grupa porcelanowa złoźona z dwóch elementów
1. beczka z siedzącym na niej Bachusem
2. podstawa zdobiona figurkami puttów

Bachus na beczce z podstawą

Eberlein, Johann Friedrich

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stopa okrągła z krótkim przewężonym trzonem, brzusiec gruszkowaty, szyja wysoka, cylindryczna, wylew lekko rozszerzony z dziobkiem. Ucho w kształcie połówki serca formowane z okrągłego wałka, wyciągnięte ponad linię wylewu. Pokrywka płaska, okrągła z zaznaczonym dziobkiem. Dekoracja malowana wielobarwnie. Na brzuścu przeciwlegle do ucha kompozycja z trzema amorkami, z których środkowy trzyma wieniec, wokół pejzaż z zarysami gór. Na stopie i trzonie stylizowane motywy liściaste w kolorze ugru podmalowane czernią na błękitnym tle, na pokrywce rozeta z takich samych motywów. Wylew obwiedziony ornamentem z pól-cekinów w kolorze ugru, na krawędzi stopy i pokrywki ornament sznurowy.

Dzbanek z pokrywką

Suska, Kazimiera

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz Może morze XXIV - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym podzielona na dwie równe części wzdłuż pionowej osi obrazu. Lewa część z przedstawieniem wzburzonego morza oprawiona z trzech stron w drewnianą, profilowaną ramę z jasnego drzewa. Na pierwszym planie spienione  morskie fale. U dołu w ciemnych tonacjach zieleni, wyżej z rozjaśnionymi kremowo-żółtawymi partiami rozbryzgujących się bałwanów, powyżej partie ciemnoniebieskiego nieba. W p.d. rogu sygnatura autora: W. LUBINIECKI '08. Prawa część, bez ramy, na całej powierzchni jednolicie pokryta drobnym, jasnym piaskiem. Na tej części płótna drobne rozproszone ubytki warstwy wierzchniej obrazu. U dołu pionowej krawędzi obrazu sygnatura autora w postaci stempla wykonanego czerwonym tuszem: PIOTR C. | KOWALSKI.

Może morze XXIV

Kowalski, Piotr C.

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy - ujęcie z przodu; Widok w układzie pionowym z uliczki (ul. Kosarzy) na Wieżę Dzwonów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Wieża wraz z fragmentem skrzydła menniczego widoczna w centrum kompozycji na zamknięciu ulicy obudowanej z obu stron kamieniczkami. Po prawej w perspektywicznym skrócie ukazane dwa 3-kondygnacyjne budynki z 2-spadowymi dachami. Elewacje z wejściami w łuku pełnym, z charakterystycznym podziałem międzypiętrowym. Na górnych kondygnacjach przy oknach zwisające czerwone kwiaty. Po lewej fragment kamienicy czynszowej 4-kondygnacyjnej z gzymsami dzielącymi. Dalej w stronę zamku wysokie ogrodzenie, za którym rośnie okazałe drzewo. Wieża zamkowa z wejściem poprzedzonym przybudówką z trójkątnym tympanonem. Powyżej 4 kondygnacje wyznaczone dwoma wąskimi, wysokimi oknami; analogiczne, niższe w trójkątnym tympanonie, ponad którym wieżę wieńczy wieloboczna latarnia z miedzianym hełmem. Wieża z 2 oknami na każdej z 4 kondygnacji. Skrzydło mennicze 3-kondygnacyjne z wysokim dachem ceramicznym. W parterze zamknięty łukiem pełnym zamurowany przejazd z niewielkim oknem. Po lewej przy narożniku czerwona skrzynka pocztowa, nad nią gazowa latarnia. Widoczny w perspektywicznym skrócie szczyt z podziałem gzymsowym oraz 2-kondygnacyjny budynek bramny pomiędzy wieżą i skrzydłem. Wylot ulicy podkreślony silnym rozświetleniem na jezdni. W prawym dolnym narożniku sygnatura Runge czarną farbą.

Widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy

Runge, Helene

1910 — 1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie świątyni. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Cerkiew św. Andrzeja w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 315 obiektów

Kolekcje

50

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd