treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok Bramy Krakowskiej od strony placu Łokietka. Na pierwszym planie brukowana nawierzchnia. W dalszej perspektywie zabytkowa brama miejska z wieżą. Gmach otynkowany. Przedbramie wysunięte w stronę Krakowskiego Przedmieścia z dwoma przyporami po bokach, zwieńczone trzema symetrycznie rozmieszczonymi półokrągłymi wieżyczkami i blankowaniem. Nad przejściem bramnym rząd czterech ostrołukowych okien. W centrum rama z obrazem Matki Boskiej. Wyżej czteroboczna kondygnacja z dwoma rzędami kwadratowych uchylnych okien. Nad nimi galeria z żelazną balustradą dookoła wieży. Pośrodku galerii drzwi prowadzące do wnętrza. Nad nimi tabliczka z temperaturą oraz zegar wieżowy w ośmiobocznej partii. Nad zegarem ostrołukowe okna w każdej ze ścian ośmioboku. Powyżej kopuła zwieńczona monogramem Stanisława Augusta Poniatowskiego. Po prawej stronie fotografii widoczne trzy ustawione rzędem w kierunku Bramy dorożki na postoju. Jedna z nich zaprzężona w konia o białym umaszczeniu. Z lewej strony dorożka stojąca bokiem do dwupiętrowej kamienicy przylegającej do Bramy Krakowskiej. Na placu grupy przechodniów. Po prawej dwa skrzydła dawnego Hotelu Centralnego. Elewacje budynków przysłonięte częściowo zielenią. Od frontu szyldy reklamowe. Na przyporze po lewej stronie przyklejone afisze oraz umocowana latarnia z oszklonym kloszem. Na przyporze po prawej stronie pionowo do poziomu placu podwieszony szyld (?) zwisający w dół. Widoczne odpadające fragmenty tynku na Bramie Krakowskiej.
 
Fotografia sepiowana, naklejona na tekturę, otoczona ozdobną ramką w kolorze złotym w formie przecinających się na rogach listew. Układ w pionie. Wzdłuż lewej krawędzi w l. g. rogu nazwisko autora fotografii, w p. d. nazwa miasta. Na rewersie odbitki pieczęci tuszowych Muzeum Nałęczowskiego (okrągła, w kolorze fioletowym) oraz Biblioteki Nałęczowskiej (podłużna, w kolorze fioletowym). Dodatkowo odręczne opisy informujące o historii ob

Brama Krakowska

Stepanow

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wilki kominkowe

Wilki Kominkowe

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Portret Johanna Gebharda Rabenera - ujęcie z przodu; Owalny obraz przedstawia mężczyznę w średnim wieku, w ujęciu en trois quarts, w wystudiowanej, choć pozornie swobodnej pozie. Prawą rękę grzbietem dłoni wspiera na biodrze, lewą podtrzymuje połę malowniczo udrapowanego płaszcza w kolorze ciemnego ugru w delikatne złociste wzory, z szaro-niebieskim podbiciem. Dopełnienie stroju stanowi zawiązana pod szyją chusta z modnej w 2. połowie XVII w. weneckiej koronki igłowej w wypukłe floralne wzory typu Point de Venise. Drapowany płaszcz, kosztowne koronki, a także długa, ciemna peruka allonge są oznaką dostojeństwa i godności. Miękki modelunek idealizuje rysy niemłodej już twarzy, łagodząc zmarszczki na czole i wokół ust. W przedstawieniu twarzy zwraca uwagę podjęta przez artystę próba psychologicznej charakterystyki portretowanego. Mężczyzna kieruje w stronę widza uważne, lekko zdystansowane spojrzenie. Mężczyzna ukazany został na ciemnym tle, z połyskującą po lewej stronie podwieszoną kotarą w oliwkowym kolorze i zarysem monumentalnej kolumny przy prawej krawędzi pola obrazowego.

Scena w porcie

weduta portowa ze sztafarzem

nieznany malarz flamandzki

1680 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lico

Fotografia

nieznany

1932 — 1938

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Plik cyfrowy

Bez tytułu (kościół św. Augustyna 1)

fotografia

Żmijewski, Artur

2020

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Żarki, synagoga, 04.12.2008

pejzaż miejski

Wilczyk, Wojciech

2008-12-04

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

E/8062/1/ML - Kapliczka słupowa wykonana ręcznie siekierą i dłutami. Dębowy, profilowany ozdobnie słup w formie czterograniastej kolumny. Baza przy podstawie spróchniała, ma wgłębione narożniki. Żłobienia, głębokości 3,5 cm, uwypuklają płaszczyzny. Na przedniej ścianie wyryty napis: „Obrobił i postawił własnemi rencznie Jan Oliński dnia 17 marca 1933 r.”. Baza zakończona elementem o przekroju odwróconego trapezu wys. 17 cm i podstawie 26 cm, o zaokrąglonych dolnych narożnikach. Na nim trzon ozdobny czworograniasty, wys. 18 cm. Podstawa trzonu i głowica 4 esowatych żeberek, szerokości 12 cm. Na bocznych pełnych ściankach żeberek uproszony liść akantu. Na głowicach – kapliczka ażurowa. Kolumienki i szczyt brzozowe. Baza kolumny ma kształt graniastosłupa (wys. 12 cm, szer. 7 cm); trzon walcowaty (wys. 22 cm, szer. 8 cm), wybrzuszony, z pionowymi szerokimi rowkowaniami. Głowica (wys. 17 cm), utworzona z uproszczonych liści akantu i dwu złączonych w podstawy rozbieżnych wolut. Szczyt – tympanon ze śladami błękitnej polichromii, ozdobiony perliście małymi sześcianami o zaokrąglonych dolnych krawędziach. U szczytu drewniana kotara (lambrekin) z udrapowanych łukowatych żłobień, w środku ujęty prostą taśmą. Dach dwuspadowy, sosnowy o podciętych i podwiniętych krawędziach dolnych, pokryty blachą. Plecy i podstawa kapliczki – proste, sosnowe.

Kapliczka

Oliński, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 29 obiektów

Kolekcje

13

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd