treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach

Fotografia rodzin Finkelszejnów i Kurców

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

bez tytułu - ujęcie z przodu; Lightbox w układzie poziomym z nocnym przedstawieniem łąki. Na pierwszym planie, na prawo od osi postać stojącej na wprost widza, młodej, zakapturzonej kobiety, przed nią głowa byka. Kobieta trzyma byka za rogi. Jest ubrana w turkusowo-czarną bluzę. W tle, po lewej stronie, ciemnieje ściana lasu, niebo bezchmurne, rozjaśnione punktowo światłem gwiazd. Skrzynia lightboxu wykonana z drewna pomalowanego na szaro, od frontu wzmocniona metalowym kątownikiem pomalowanym na kolor grafitowy.

Bez tytułu

Królikowski, Konrad

2011

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie lica. Portret dziewczynki w niebieskiej sukience.

Portret Joanny Kramsztykówny

Portret dziewczynki

Kramsztyk, Roman

ca 1933

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Wenus i Amor

Landi Gaspare

kon. XVIII - pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Gołębiowski Stefan Gozdawa - portret

Pitschmann Józef

1819

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Płaskorzeźba z drewna lipowego, technika strugania, polichromowana przedstawiająca grupę kobiet i ekonoma. Centralnie zakomponowana została grupa kobiet, składająca się z 5 osób, idących drogą (droga niepolichromowana). Sylwetki trzech kobiet w całości, dwóch – widoczne tylko głowy. Kobiety z przodu są w sukienkach sięgających za kolana (kobieta z lewej ma w pasie przewiązany  fartuszek), białych chustkach na głowie i zawiązanych pod brodą, półbutach. Kobieta z prawej, w prawej ręce trzyma sierp, w lewek koszyczek. Kobieta w środku – w prawej ręce trzyma sierp. Kobieta  z lewej – sierp trzyma w lewej ręce. 
Z lewej strony płaskorzeźby zakomponowana postać ekonoma., w fioletowej kurtce przespanej pomarańczowym pasem, z przewieszona przez ramię torbą, w żółtawym kapeluszu z rondem, w brązowych spodniach wpuszczonych w buty z cholewami. Postać przedstawiona z tyłu, głowa z profilu. W prawej ręce, przez łokieć, wysunięty bat. W głębi z prawej strony ekonoma – sylwetki dwóch kobiet en face, z lewej – dwoje dzieci. 
Z prawej strony płaskorzeźby – pole, na którym w głębi widoczne są snopy zboża, z przodu – na polu za ogrodzeniem, postać chłopca w czerwonej szpiczastej czapce, czerwonej bluzie i niebieskich spodniach. W głębi na tle widoczne, z prawej strony,  dworek oraz dalej 3 chaty.

Na pańszczyźnie

Walenciuk, Zygmunt

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret trumienny męski z przedstawieniem nieznanego szlachcica herbu Lubicz. Pole obrazowe w kształcie nieforemnego sześciokąta. Ujęcie portretowanego od strony prawej, w zwrocie 3/4 do widza. Na neutralnym, srebrzonym tle - realistyczne przedstawienie szlachcica. Twarz potraktowana portretowo, ramiona płaszczyznowo zarysowane. Przedstawiony mężczyzna w średnim wieku, w typie sarmackim - długie wąsy, podgolone włosy, ubrany w czarny żupan spięty pod szyją czerwono-ugrowym guzem; widoczny fragment kołnierza białej koszuli. Twarz malowana laserunkowo, z próbą oddania cech charakterologicznych, pociągła. Długi, prosty nos, małe, lekko przymknięte oczy. Po prawej stronie herb szlachecki. W czerwonym polu tarczy herbowej - godło - srebrna podkowa zwrócona ocelami do dołu, pośrodku niej - srebrny krzyż kawalerski. Nad tarczą korona szlachecka z klejnotami w postaci trzech strusich piór oraz labry w formie stylizowanych liści akantu. Herb otoczony inicjałami

Portret trumienny męski

nieznany

między 1701 — 1720

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny z pejzażem nocnym z widokiem łąki - Ujęcie z przodu. Pejzaż nocny z widokiem łąki, stanowiący lewe skrzydło tryptyku. Linia horyzontu w dwóch trzecich przedstawienia. Całość utrzymana w ciemnej kolorystyce zdominowanej czerniami i odcieniami zieleni. Niebo pochmurne, rozświetlone od lewej. W centrum kompozycji, na pierwszym planie rozświetlone bielą, rozkładające się organiczne szczątki. Po ich prawej stronie  doświetlony fragment łąkowej roślinności, po lewej fragment łąki tonącej w mroku.

Truchło

Szeszycka Katarzyna

2012

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 32 obiektów

Kolekcje

16

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd