treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Widok na duży drewniany budynek (synagogę w Kórniku) w wiosennym pejzażu. Budynek z wysokim, mansardowym dachem i kolumnowym portykiem. Budynek piętrowy, w dachu trzy lukarny. W fasadzie trzy okna (jedno częściowo zakryte przez portyk), w bocznej elewacji (z prawej strony) potrójny rząd okien na dole i na górze. Tuż przy krawędzi budynku niewielkie, boczne wejście, po schodkach. Wysunięty do przodu portyk, zwieńczony trójkątnym frontonem, z dwoma kolumnami po każdej stronie, osłania główne wejście do budynku.
W głębi, po obu  stronach budynku znajdują się niskie domy o spadzistych dachach, z kominami, krytych czerwoną dachówką. Są otoczone drewnianymi płotami. Przy domach rosną drzewa (z obu stron drewnianego budynku) z niewielkimi koronami w kolorze jasnej zieleni. Na pierwszym planie pas ciemnej zieleni, trawy i niskich krzewów. Niebo jasnoniebieskie, z białymi chmurami. Obrysy budynków, kominy, drzewa nakreślone cienko czarną farbą.
Obraz w ramie.

Synagoga w Kórniku

pejzaż z budynkiem

Radowicz-Pohl, Teresa

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fragment listu do Perla od Pesy Frydlender (później Kern) omawiającej wypadki, które wydarzyły się w okresie pisania listu (rok 1938 lub 1939) w środowisku znajomych. Napisany częściowo niebieskim piórem, a częściowo ołówkiem na pojedynczej czystej karcie, obustronnie. Brak początku - list zapewne napisany został na dwóch lub więcej kartach, pierwsze nie zachowały się. Na marginesach obu stron, dookoła - wzdłuż krawędzi, zapisane są ostatnie partie listu, ołówkiem - ponieważ od pewnego momentu (połowa strony verso) tekst zaczął być pisany ołówkiem, także poprawiany (niektóre słowa nawet na stronie recto, zapisanej w początkowej części tekstu piórem, są poprawione, uczytelnione, ołówkiem).
Z treści: ,,[…] nie reflektowałbyś nawet za 1000 zł. Poleciłam Olka B. ... wydzwoniłam go i pertraktacje trwają. Prawdopodobnie dostanie się. Wynagrodzenie powyżej 250 zł. A w ogóle ostatnio kwitnie przyjaźń z Bachrami [tj. Aleksandrem Bachrachem i jego żoną?]. I Wandzia już per ,,Ty''. Nastręczyłam jej nowego patrona [?}, bo ze swoim nie rozmawia, nie daje jej substytucji, jest w b. przykrej sytuacji. Przy okazji nadmieniam, iż Twój przyjaciel Olek, który wczoraj śpiewał hymny pochwalne na Twoją część, sądzę, że szczerze, w czasie mojej wizyty, stwierdził, iż nie skalałeś się bezpośrednim listem pod jego adresem. Wyśpiewywał jakąś piosenję na Twoją cześć i b. [słowa/o nieczytelne] mówił o Twoich listach do Tross –. […]''

List do Tadeusza Perla

Kern, Paulina

1939

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

List na karcie pocztowej pisany na pustej części karty i na części przy danych pocztowych. Na rewersie nadrukowany znaczek pocztowy, ślad prawdopodobnie po oderwanych znaczkach, dwie okrągłe pieczątki pocztowe. Jedna z pieczątek odciśnięta tylko częściowo, ponieważ stempel znalazł się poza krawędzią karty. Nadruki - m.in.: „TELEFON ZAOSZCZĘDZA CZAS I PIENIĄDZE!”.
Z treści: Kochany Tadziu! Cieszę się bardzo, że jesteś już na miejscu, ale szkoda, że nie piszesz, dokąd jedziesz. U nas nic nowego – stary siedzi ze mną razem – czujemy się dobrze i jesteśmy zadowoleni z pobytu. Co do dalszej podróży – to zależy od lekarza. Pogody piękne – ale już nie upalne. […]

List do Tadeusza Perla

Perl, Melania

1938-08-08

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z góry

Litografia

Atelier Girs - Barcz w Warszawie (Warszawa; 1931-1938)

1936

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie lekko z góry

Obręcz na konar drzewa

nieznany

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

widok 1

Tora

nieznany

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

grafika - Ujęcie z przodu. Kompozycja pozioma. Na karcie papieru o nierównych krawędziach fotografia brzegu morskiego. Łagodnie sfalowane morze tuż przy piaszczystej plaży, zajmuje większą część obrazu. Fotografia z widocznym rastrem, nadrukowana od górnej krawędzi, skąd nierówną, ukośną linią opada do prawego dolnego rogu. Praca w granatowo-fioletowych tonach. Na części przedstawiającej wodę naniesione zostały z góry na dół, pod lekkim kątem szerokie pasma w kolorach szaroseledynowym i jasnozielonym.

Klisze 2 

Struk, Tomasz

1980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 1562 obiektów

Kolekcje

154

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd