treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Od prawej fragment architektury; na tle jej tle pędy klematisu biało kwitnącego i wielobarwne motyle (pokrzywnik, rusałka-pawik). Na dole leżą martwe ptaki o barwnym upierzeniu (bekas, bażant, siewka, szczygły), na jednym z nich duża mucha. Na pierwszym planie po prawej kępa ostu częściowo suchego, po lewej biały motyl. W tle ciemne niebo z czerwonawą łuną u dołu, na jej tle dramatycznie rysują się szpony ptaka.
Obraz w typie

Martwa natura - ptaki i motyle

nieznany

1640 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Cierlica - ujęcie ze skosu; Cierlica zbudowana z drewnianych elementów łączonych na wpusty, składa się z dwóch głównych części, pracujących podobnie jak nożyce. W dolnej części wycięte są dwie podłużne szpary. Część górna w kształcie miecza, o jednym z końców zaopatrzonym w toczoną rączkę, a drugim ozdobionym schodkowatym wycięciem, jest ruchoma. Konstrukcja cierlicy wsparta jest na dwóch ozdobnie profilowanych nogach osadzonych na wąskich, poprzecznych stopach. Nogi kształtem przypominają odwrócone litery T i połączone są dwoma równoległymi listwami. Ozdobne wycięcia górnej krawędzi biegną na całej długości wyższej listwy i jedynie na około 1/3 długości dolnej. Boki cierlicy dekorowane są ręcznie malowanymi czarną i czerwoną farbą motywami roślinnymi i geometrycznymi, których głównym elementem jest serce.

Cierlica

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

odwrocie

Roman Polański na fotografii

fotografia

Gierałtowski, Krzysztof

1979 — 2010

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

S/CS/1395/ML - Wazonik owoidalny, u góry zwężony, krótka szyja i wylew z lekko zaznaczonym kołnierzem; 
ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty. Na powierzchni plastyczny wzór paproci i traw w odcieniach zieleni wyrastających ciemnego obrunatnozielonego pasma wokół dna.

Wazonik

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figurka - postać kobiety siedzącej na stołku. O jej płci informują wyraźnie zaznaczone piersi.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pięciozwojowa spirala ze złorego drutu. - Ujęcie spirali w poziomie. Złota spirala z pięcioma zwojami z podwójnego drutu.

Spiralka

grupa wkrzańsko-zachodniopomorska

około 1300 p.n.e. — 1200 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na zdjęciu znajduje się budowla; żóraw portowy, nad rzeką.

Żuraw portowy w Gdańsku

Fotografia

nieznane

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Elektryczna latarnia okrętowa - ujęcie z przodu; Latarnia elektryczna od góry i dołu wyposażona w dwie cylindryczne, metalowe części, osadzone na okrągłych tarczach, które połączone są trzema prętami o średnicy 4 mm. Cylindryczna część środkowa z białego szkła o średnicy 100 mm i wysokości 110 mm stanowi soczewkę Frensela. Dolna część lampy o średnicy 80 mm i wysokości 60 mm z dławikiem przedzielona jest na dwie części uszczelnione gumową uszczelką. Spodnie wieko przykręcone na trzy śruby. Część górna o średnicy 150 mm i wysokości 30 mm, z wiekiem oddzielonym uszczelką mocowanym na 3 śruby dociskowe na zawiasach z pokrętłami. Wewnątrz lampy czerwony filtr oraz żarówka mocowana do oprawki bagnetowej (B22d). Na obu metalowych częściach po 2 uchwyty, umieszczone na przeciwko siebie. W górnej części przymocowano do nich metalowe kółka połączone łańcuchem.

Elektryczna latarnia okrętowa

Famor S.A., Bydgoszcz (1952- )

1970 — 1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pośrodku białej karty zdjęcie ruin Złotej Bramy w Kijowie. Dookoła fotografii drukowana ramka, zdobiona w narożnikach geometrycznym wzorem

Złota Brama w Kijowie

Franciszek de Mezer

ok. 1890

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kazanie w kościele ewangelickim - ujęcie z przodu; Malowidło przedstawia wnętrze gotyckiego kościoła, ujęte osiowo, w widoku z nawy głównej. Na pierwszym planie, po lewej stronie grupa siedzących kobiet, a po prawej stronie mężczyzn, otaczających odwróconego tyłem do widza mężczyznę w dworskim stroju stojącego w centrum kompozycji. Nieco głębiej na jednym z filarów kościoła kaznodzieja na ambonie. W głębi dalszego planu prezbiterium kościoła z drewnianą stallą po lewej stronie, w której siedzą mężczyzna i kobieta, dalej prezbiterium z kratą lektoryjną i skrzydłowym ołtarzem, powyżej którego widać wysokie okna zamknięcia prezbiterium. Po bokach otwarte drzwi, z których po stronie lewej wchodzi do kościoła kilka postaci w dworskich strojach. Stroje figur pierwszego planu ciemne, z wyjątkiem sukni kobiety z warkoczem, pierwszej na lewo od stojącego tyłem mężczyzny w centrum, która ma kolor ciemnego różu i chłopca pośrodku w sukni koloru czerwonego. Mury kościoła w różnych odcieniach ugrów, sklepienie szaroniebieskie.

Kazanie w kościele ewangelickim

Nether, Thomas

1577

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 527 obiektów

Kolekcje

104

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd