Tablica reklamowa
1918 — 1945
Muzeum Narodowe w Szczecinie
Jest częścią kolekcji: Wyroby rzemiosła i przemysłu szczecińskiego
Piwo towarzyszy człowiekowi niemal od początku cywilizacji. Pierwsze wzmianki o nim wskazują, iż jego wytwarzaniem zajmowali się już starożytni Sumerowie. Od tej pory stało się jednym z najbardziej popularnych napojów na świecie. Na Pomorzu początkowo warzono je na własny użytek w gospodarstwach domowych. Z czasem produkcję piwa na bardziej masową skalę przejęły klasztory i browary miejskie. Intensywny rozwój browarnictwa pomorskiego przypada na XIX stulecie. Wtedy to w samym Szczecinie powstało kilkadziesiąt zakładów browarniczych, wśród których najprężniej rozwijał Stettiner Bergschloss Brauerei. W ramach promocji marki w lokalnej prasie ukazywały się reklamy wytwarzanego produktu, a także produkowano barwne, emaliowane szyldy. Te ostatnie sygnowane przez firmę Atelier Leroi z Neu-Isenburga, prezentowały uśmiechniętego pracownika browaru w niebieskim uniformie trzymającego butelki piwa z etykietkami browaru. Takie szyldy reklamowe oferowano następnie restauratorom, szynkarzom oraz właścicielom sklepów, którzy byli zainteresowani sprzedażą piwa. Tablice te w krótkim czasie zostały rozpowszechnione nie tylko w Szczecinie, ale również na terenie całych ówczesnych Niemiec, stając się wizytówką przedsiębiorstwa.
Anna Lew-Machniak
Autor / wytwórca
Wymiary
cały obiekt: wysokość: 60 cm, szerokość: 40 cm
Rodzaj obiektu
akcesoria
Technika
emaliowanie
Tworzywo / materiał
blacha stalowa gr ok. 3 mm, emalia, metal
Pochodzenie / sposób pozyskania
zakup
Czas powstania / datowanie
Miejsce powstania / znalezienia
Właściciel
Muzeum Narodowe w Szczecinie
Numer identyfikacyjny
Lokalizacja / status
1918 — 1945
Muzeum Narodowe w Szczecinie
1901 — 1945
Muzeum Narodowe w Szczecinie
po 1894 — 1945
Muzeum Narodowe w Szczecinie
odkryj ten TEMAT
Muzeum Narodowe w Szczecinie
odkryj tę ŚCIEŻKĘ
Ścieżka edukacyjna