treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: artyści lubelscy

Obiekty

50
Rękopis Józefa Czechowicza, tekst zapisany czarnym ołówkiem na odwrocie kartonika (wym. 10 x 15 cm), na którym po stronie recto znajduje się drukowany formularz zaproszenia na 

Jeszcze o Ludwiku

Czechowicz, Józef

1929 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7281/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca mężczyznę i kobietę w przebraniach karnawałowych. Na pierwszym planie tyłem do widza mężczyzna w stroju pierrota. Prawą ręką unosi suknię kobiety przebraną za Kolombinę. Po lewej na stole butelki, z tyłu widoczne oparcie sofy. Rysunek lawowany akwarelą, kontury podkreślone. Kompozycja utrzymana w chłodnej tonacji barw, postaci lekko kubizowane. 

Na odwrocie fragment tekstu majuskułą wpisany w układ prostokątnego bloku.

Karnawał

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/6996/ML - Widok wzgórza zamkowego w Lublinie, opis analogicznie jak: S/G/826
pod ryc.napis:Panu Wiktorowi Ziółkowskiemu w dowód pamięci Juliusz Kurzątkowski 5/IX 1937 r.

Zamek w Lublinie - fantazja architektoniczna

Kurzątkowski, Juliusz

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wielobarwna kompozycja abstrakcyjna z zarysem postaci ludzkiej oraz przenikających się płaszczyzn. Na dole podłużny, poziomy, brązowy kształt zwężający się ku prawej stronie, prześwitujący zza postaci. Z lewej pochylony czworobok i kolejny czworobok, przylegające do zarysu sylwetki ludzkiej; owalna głowa bez detali twarzy. W tle niebieskie i żółte plamy.

[Bez tytułu]

1957

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja abstrakcyjna w typie taszystowskim. Złożona z nieregularnie rozlewających się i przenikających plam farby - błękitnej po lewej stronie kompozycji, żółtej w centrum oraz szarości po prawej. W obrębie płaszczyzn koloru liniowe, poziome i pionowe nacieki czarnej farby. Tło w tonacji czerni.

Bez tytułu

Durakiewicz, Jerzy

1960

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja abstrakcyjna w typie taszystowskim. Zbudowana przy pomocy nakładanych warstwowo, przetartych pasm w tonacji szarości. Na nie nałożone regularne pasma kropkowań tworzących miejscami skupiska czerni. W obrębie kompozycji swobodne rozlewające się plamy czerwonej farby tworzące barwny kontrakpunkt.

Kompozycja

Zwoliński, Przemysław

1962

Muzeum Narodowe w Lublinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7282/ML - Scena rodzajowa w pionowym prostokącie przedstawiająca dwóch mężczyzn pchajacych wypełniony węglem wagon. Obaj zwróceni profilem w lewo, mocno pochyleni, w przyklęku. Wagon wypełniony dużymi bryłami węgla, za nim widoczy fragment arkadowej konstrukcji (mostu?) W tle widoczne zarysy architektury przemysłowej z dominującymi sylwetami kominów fabrycznych. Rysunek lawowany akwarelą , modelunek podkreslony kredką. Całość obwiedziona podkolorowaną ramką.

Kopalnia (Górnicy)

Wydra, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7252/ML - Widok ulicy Rybnej w Lublinie. Wzdłuż ulicy zarysowane elewacje kamienic zbiegajace się ku centrum kompozycji. W centrum szkicowo zarysowane sylwetki przechodniów. Przedstawienie modelowane równoległymi kreskowaniami, w ciepłej tonacji oraznżu oraz błękitów i zieleni.
sygn. p.d. Z. Waśniewski 1930

Ulica Rybna w Lublinie

Waśniewski, Zenon

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Bramy Grodzkiej od strony Starego Miasta wraz z kamienicami ulicy Grodzkiej. W przyziemiu zakończony półkoliście otwór przejazdu, powyżej rząd trzech okien, zwieńczenie w formie szczytu ze spływami wolutowymi i wnęką z monogramem królewskim (nieczytelnym). W prześwicie bramy i wzdłuż ulicy zarysowane sylwetki przechodniów. Przedstawienie o charakterze szkicu.

Brama Grodzka w Lublinie

Trachter, Symcha Binem

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1269/ML - Kompozycja symetryczna w formie leżącego prostokąta, skomponowana ze stylizowanych elementów liści akantu. Poszczególne pola oddzielone ciemnym konturem. Od dolnych narożników oraz centrum kompozycji skierowane ku środkowi wydłużone liście akantu. Lawowane ultramaryną, z lekko zaznaczonymi pionowymi żłobkowaniami. Ich dekoracyjny układ tworzy obramienie dla usytuowanego centralnie stylizowanego owocu granatu. Pozostałe pola lawowane  żółcienią i umbrą. Elementy kompozycji o ostrych, zgeometryzowanych formach. 
także konturem. Od dołu wychodzą rozkładające się liście akantu, sięgające do połowy 
wysokości, skąd wychodzi inna para liści, skupiających sie u góry. W tak utworzonym polu zaokrąglona forma stylizowanego owocu granatu z okrągłym owocem i odchylającymi się po bokach listkami. U góry falujący pas ultramaryny. Całość kompozycji o ostrych, zgeometryzowanych kształtach.

Projekt witraża

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mal/1318/ML - Na pierwszy planie po prawej stronie fragment rozlewiska wodnego (stawu), po lewej polna droga biegnąca w głąb obrazu ku prawej stronie. Po obu stronach drogi wysokie, rzadko rozmieszczone drzewa. W głębi po prawej stronie pas drzew po obu stronach drogi. W tle pojedyncze drzewa i widoczne za nimi odległe wysokie wzgórza porośnięte zielenią. Niebo błękitno-szafirowe. Obraz utrzymany w brązach i beżach, z akcentami szarości, czerni, błękitu.

Pejzaż

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1272/ML - Portret chłopca w ujęciu do ramion, 3/4 w lewo, głowa lekko pochylona, twarz o miękkich rysach. Duże błękitne oczy, prosty wąski nos, wydatne, karminowe usta. Włosy brązowe z refleksami ugrów, krótkie, lekko falujące, z zasłaiającą czoło grzywką. Przedstawienie prowadzone swobodnymi, rozmytymi plamami kolorów.

Studium głowy chłopca

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1271/ML - Postać młodego chłopaca w ujęciu całopostaciowym. Głowa ujęta w profilu, tułów skierowany 3/4 na prawo. Twarz lekko pochylona, ciemne, krótko ostrzyżone włosy. W lewej, ugiętej w łokciu ręce trzyma oparte o policzek skrzypce, w prawej uniesiony ku górze smyczek. Lewa noga wysunięta do przodu.  Ubrany w luźną białą koszulę ze stójką i szerokie, sięgające do połowy łydki spodnie. Stopy bose. Postać rysowana miękką kreską, podkreślona konturem.

Grajek wiejski

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1270/ML - Postać młodego chłopca. Ujęty całopostaciowo, w pozycji klęczącej, profilem na prawo. Prawa noga ugięta w kolanie, stopa oparta palcami o zaznaczone kreską podłoże. Tułów pochylony ,
głowa spoczywa na lewym przedramieniu, opartym na bliżej nieokreślonym, zarysowanym z tyłu meblu. W prawej ręce trzyma skrzypce z pękniętą struną.  Ubrany w luźną koszulę i sięgające łydki spodnie.

Do śmierci młodzieńca

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1229/ML - Widok na most od strony północno-zachodniej. Na pierwszym planie płaszczyna nabrzeża rzeki. Powyżej jasna tafla wody i usytuowany w prawej części kompozycji, wsparty na czterech przęsłach most. Balustrada zwieńczona smukłymi, spiczastymi fialami zaopatrzonymi w latarnie. Nad mostem ujęta linia elektryczna. W tle, po prawej stronie korony drzew, po lewej jasna płaszczyzna kamienicy. W głębi panorama miasta z przełoniętymi drzewami sylwetami Bramy Krakowskiej, strzelistej Wieży Trynitarskiej i barokowych wież katedralnych. Ich jasne bryły odcinają się od zakreskowanych partii lawowanych tuszem pozostałych elementów kompozycji. Niebo z chmurami zaznaczone równoległymi kreskowaniami prowadzonymi cienkimi pociągnięciami piórka.

Most na Bystrzycy

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok Bramy Krakowskiej w Lublinie w scenerii nocnej. Ukazana od strony południowo - zachodniej, z wyeksponowaną częścią przedbramia. Przed bramą sylwetki przechodniów. Formy 
miękko modelowane, określone gęstymi kreskowaniami.

Brama Krakowska w Lublinie

Trzebiński, Marian

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1680/ML - Pejzaż z bryłą Zamku Lubelskiego i okolicznymi zabudowaniami. Widok od południa. Na dole pas łąki utrzymany w odcieniach zieleni wzbogaconej ugrem, błękitem, fioletem. W głębi, nieco na lewo od centrum wzgórze zamkowe. Widoczna pd. elewacja i fragment bryły okrągłej baszty zwieńczonej krenelażem. Po prawej wtopione w elewację wschodnią mury gotyckiej kaplicy 
św. Trójcy. Ściany założenia w kolorze rozwodnionego ugru z zaznaczonymi szarością detalami
i czerwonym akcentem dachu kaplicy. U stóp wzgórza rozłożone zabudowania dzielnicy żydowskiej /?/. Pomiędzy zespołami domów dwie błękitno - szare plamy koron drzew. W głębi, po prawej bryła kościoła św. Agnieszki. W tle niebo  pokryte kłębami biało-szarych chmur. Malowane szerokimi, swobodnymi plamami mocno rozwodnionych kolorów.
sygn. czarnym tuszem p.d.: K. KIETLICZ - RAYSKI 902. Lublin

Lublin

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/2659/ML - Kubizujący pejzaż. W dolnej części kompozycji usytuowane dachy  budynków mieszkalnych. Dwuspadowe, ukazane perspektywicznie jeden nad drugim, zakomponowane po linii ukośnej.  Po prawej stronie fragment pagórkowatych wzniesień oraz bujne kępy drzew. Elementy kompozycji zgeometryzowane, podcieniowane niebieską i żółtą kredką.

Płock - dachy

Nowiński, Adam

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/2660/ML - Akt kobiecy. Postać w pozycji leżącej, tyłem, głowa skierowana w lewo. Górna część tułowia uniesiona, wsparta na lewym łokciu, prawa ręka ułożona wzdłuż ciała. Przed postacią rozległy płaski teren, w oddali łagodne stoki wzniesień. Przedstawienie kubizujące, akcentujące bryłę postaci modelowanej łamaną, pogrubioną kreską.

Akt

Nowiński, Adam

1925 — 1935

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/2661/ML - Portret męski. Na osi głowa mężczyzny wydobyta układem poziomych i pionowych kresek pokrywających całość kompozycji. Układy pionowych linii zaakcentowane pogrubieniem, wokół nich zagęszczające sie poziome kreski.  W centrum gra pionów i poziomów określa owal twarzy z zaznaczonymi przy pomocy kresek oczami, brwiami, nosem i ustami i nienaturalnie wydłużoną częścią czołową głowy.

Głowa

Nowiński, Adam

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4200/ML - W centrum postać grającego na fujarce chłopca w pozycji stojącej, en face. Szczupłej budowy ciała, ciemnobrązowe krótkie włosy z dłuższą grzywką zaczesaną na prawo. Oczy delikatnie przymknięte, popielate, wąski nos, małe usta. W dłoniach trzyma fujarkę. Ubrany w przewiązaną w pasie długą, białą koszulę sięgającą bioder, brązowoczerwonawą kurtkę do pasa z szerokimi klapami i obszerne, brązowe spodnie. Ukazany na tle ukwieconej łąki. Za nim, po prawej wysokie sosny, w tle pas drzew. Całość utzrymana w tonacji brązów i przygaszonych zieleni. W partiach nieba - naturalny, beżowy kolor kartonu.

Scena rodzajowa - chłopiec z fujarką

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/666/ML - Tryptyk złożony z trzech scen:

Tryptyk Polska (Ślepcy, Świt, Przebudzenie)

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1917

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/102/ML - Pełnopostaciowa karykatura Napoleona Bonaparte. Ukazany w pozycji stojącej, w rozkroku, głowa 3/4 w prawo. Prawa dłoń ukryta za połą munduru, lewa ręka za plecami. Twarz o przerysowanych cechach - duże oczy o groźnym spojrzeniu, ostro zakończony nos, wystający podbródek. Na czole kosmyk włosów wystający spod kapelusza typu bicorne. Ubrany w szaro-zielony mundur z czerwoną stójką i mankietami, na ramionach złote epolety. Obcisłe, białe spodnie, czarne, wysokie buty z ostrogami. Na piersi dwa ordery. Przy lewym boku złota szpada. Rysunek wydobyty czarnym konturem, partie kolorowe pokryte jednolitą plamą. Schematycznie zaznaczony światłocień.

Napoleon Bonaparte - karykatura

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/95/ML - Popiersie młodego chłopca, profilem w lewo. Sylwetka w naturalnym kolorze papieru, skontrastowana z czernią tła. Rysy twarzy i forma ubrania wydobyte czarnym konturem. Wysokie czoło, mały lekko zadarty nos, usta zaznaczone czerwienią, wydatny podbródek. Krótkie włosy podkolorowane ugrem. Na głowie kapelusz z szerokim, wywiniętym do góry rondem, podtrzymywany czarną tasiemką. Ubrany w koszulę z wąską falbanką pod szyją i kurtkę z klapami.

Chłopak z Klemensowa (Zamojszczyzna)

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 50 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd