treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Fotografia kolorowa. Krzesło z jasnego drewna o trzech walcowatych nogach i trójkątnym siedzisku. Na całej wysokości nóg dekoracyjne żłobienia w formie poziomych pasków, ułożone w odstępach. Trzecia noga, wyprowadzona ponad siedzisko, tworzy element oparcia składającego się z czterech (dwóch z każdej strony) deseczek układających się w kształt litery V. Podłokietniki wkręcone od przodu w nogi a z tyłu w prostokątne oparcie.

Krzesło — pastisz mebla gotyckiego

nieznany

4. ćwierć XIX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Krzesło z jasnego drewna. Siedzisko i oparcie obite skórą w kolorze brązowym. Dolna rama i nogi spiralne z elementami graniastosłupów w miejscach łączeń.

Krzesło — kopia mebla barokowego

nieznany

ok. 1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Krzesło z jasnego drewna. Siedzisko i oparcie obite skórą w kolorze brązowym. Dolna rama i nogi spiralne z elementami graniastosłupów w miejscach łączeń.

Krzesło — kopia mebla barokowego

nieznany

ok. 1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Malborka przedstawiający fragment murów z trzema wieżami i płynącą poniżej rzeką. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Fotel z ciemnego drewna. Siedzisko obite skórą w kolorze ciemnego brązu wpadającego w bordo. Oparcie ażurowe z motywem roślinnym. Pośrodku na tarczy herb Elbląga, składający się z dwóch krzyży ułożonych jeden pod drugim. W zwieńczeniu oparcia korona podtrzymywana z dwóch stron przez lwy. Podłokietniki lekko profilowane, zakończone głowami lwów. Dolna rama i nogi spiralne.

Fotel

nieznany

ok. 1890

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Rama w złotym kolorze dla lustra lub obrazu w kształcie wydłużonego owalu, jednak z asymetrycznym polem wewnątrz. W zwieńczeniu połączone roślinne ornamenty, tworzące tak zwany koguci grzebień. Około połowy wysokości, po obydwu bokach zwrócone do siebie twarzami dwa putta, czyli postacie małych chłopców ze skrzydłami, które trzymają w rękach girlandy z kwiatów. Dół ramy ze splecionych liści.

Rama

nieznany

3. ćwierć XIX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Pełnoplastyczna figura z drewna, malowana, przedstawiająca Chrystusa Zmartwychwstałego ukazanego w geście błogosławieństwa, stojącego na podeście w formie skały. Chrystus stoi przodem. Lewą nogę ma lekko wysuniętą do przodu. Na ramionach zarzucony ma płaszcz w kolorze złotym, z niebieskim podbiciem, który spływa do ziemi, a z przodu zarzucony jest na lewą rękę odsłaniając nagą pierś. Prawą rękę Chrystus ma wzniesioną do góry w geście błogosławieństwa. Na dłoni widoczny ślad od rany po gwoździu. Twarz Chrystusa owalna, nos prosty, oczy średniej wielkości, patrzące na wprost. Usta wąskie, okolone krótkim zarostem. Włosy długie, gładko przylegające do głowy, w długich puklach spływają na ramiona.

Chrystus Zmartwychwstały

Rzeźba

warsztat śląski

ok. 1500

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura drewniana, malowana, przedstawiająca Madonnę z Dzieciątkiem stojącą na złotym półksiężycu. Całość na niskiej, wielobocznej podstawie. Kobieta ubrana w długą, złotą suknię i narzucony na ramiona błękitny płaszcz, który udrapowany w fałdy spływa do ziemi, ukazując na dole, po prawej stronie tylko kawałek sukni. Na głowie złota, otwarta korona. Włosy długie, ciemne z wyraźnymi falowaniami, spadające na plecy. Czoło wysokie, bez włosów. Brwi bardzo delikatnie zarysowane, oczy małe, otwarte. Nos mały, usta pełne, niewielkie. Policzki mocno zaznaczone czerwonym kolorem. Prawą, otwartą, wyłaniającą się z fałd szaty dłoń ma wyciągniętą do przodu tak jak w geście powitania. Na lewym ręku trzyma małe nagie dziecko. Prawa nóżka dziecka zwisa swobodnie, lewa jest podkurczona i podtrzymywana dłonią kobiety. Prawa rączka dziecka opiera się o pierś kobiety, lewa jest zgięta i wyciągnięta do przodu. Brak dłoni. Głowa dziecka z gęstymi, krótkimi, przylegającymi włosami, lekko przechylona w lewą stronę. Twarz okrągła, oczy szeroko otwarte, usta w lekkim uśmiechu. Czerwonym kolorem podkreślone policzki.

Madonna z Dzieciątkiem

Rzeźba

warsztat śląski (?)

XV/XVI wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Płaskorzeźba z kartuszem herbowym z jasnego drewna. Na polu o formie pionowego prostokąta znajduje się tarcza herbowa. Na tarczy trzy lwie głowy. Powyżej hełm z wyciętymi otworami na oczy i wyraźnie zaznaczoną częścią nosową. Na hełmie jelenie rogi, a pomiędzy nimi lwia głowa.

Płaskorzeźba z herbem von Weilnau

warsztat malborski

1894

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, z pomalowanego w różnych kolorach drewna. Przedstawia anioła w pozycji stojącej. Głowa uniesiona lekko ku górze i zwrócona ku lewej ręce. Ramiona odsunięte od ciała, lewe uniesione ku górze, prawe opuszczone. Za prawą ręką widoczne jest duże skrzydło o długich piórach. Postać odziana jest w brązowo szarą, długą suknię spodnią, złoconą na brzegu, z rozcięciem z przodu odsłaniającym lewą nogę do kolana. Na wierzch narzuconą ma luźną, kremową tunikę związaną w pasie, z długimi rękawami upiętymi guzami przy łokciach. Tunika obrzeżona jest złotym lamowaniem. Twarz pełna, wydatne usta, krótki, szeroki nos. Włosy bujnymi, rozwianymi falami opadają na ramiona. Brak obu rąk poniżej ramion, odłupane palce stóp.

Anioł

Rzeźba

2. połowa XVII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura ołtarzowa, przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, z pomalowanego w różnych kolorach drewna. Przedstawia stojącego anioła z jednym, prawym skrzydłem. Głowa uniesiona lekko ku górze i zwrócona w lewo. Prawe ramię uniesione ku górze, lewa ręka opuszczona w dół, odsunięta od ciała. Twarz pełna, o szerokim czole i policzkach, okolona bujnymi, długimi, przestrzennie rzeźbionymi falami włosów, opadających na ramiona. Nos krótki i szeroki, wydatne usta. Anioł odziany jest w brunatno czerwoną, długą szatę spodnią ze złotym oblamowaniem, rozciętą z przodu u dołu tak, że ukazuje ona prawą nogę do kolana. Na wierzch nałożona jest szara, przepasana tunika ze złotą lamówką o długich, luźnych rękawach upiętych guzami przy łokciach. Brak obu rąk poniżej łokci.

Anioł

Rzeźba

warsztat nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, a więc płasko ścięta z tyłu, w kolorze ciemnego drewna. Ujęta frontalnie, w pozycji stojącej, na prostokątnym cokole. Brak całej lewej części ciała. Głowa łysa, z resztkami włosów na czubku i po bokach, osadzona na krótkiej, masywnej szyi. Twarz starszego mężczyzny ze zmarszczkami na czole i przy nosie. Na twarzy krótki, bujny zarost. Na wysokości pasa w prawej zgiętej ręce trzyma klucz. Widoczny jest fragment księgi trzymanej w lewej ręce. Święty odziany jest w długą, luźną szatę z okrągłym dekoltem, z lamówką oraz prostymi, szerokimi i płaskimi fałdami, załamującą się na ziemi. Szata odsłania czubek prawego trzewika. Na szatę spodnią nałożony jest płaszcz z wywiniętą na ramionach krawędzią, narzucony częściowo na prawą, ugiętą rękę. Poniżej ręki jej krawędź wije się esowato do ziemi. Wzdłuż boków płaszcz opada prostymi fałdami.

Św. Piotr

Rzeźba

warsztat malborski

początek XX wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura przyścienna, czyli płasko ścięta z tyłu, w kolorze jasnego drewna. Postać mężczyzny o krępej budowie ciała ujęta w pozycji stojącej, frontalnie, na półokrągłym cokole z motywem rybiej łuski. Ręce ugięte w łokciach, lewa lekko cofnięta. Prawa noga lekko ugięta w kolanie. Twarz pełna, okolona brodą i puklami włosów. Postać odziana jest w długą suknię o szerokich rękawach i spięty pod szyją płaszcz. Jego prawa poła przerzucona jest na lewą stronę i obficie udrapowana. Figura pozbawiona jest obu dłoni.

Apostoł

Rzeźba

warsztat malborski

XIX/XX wiek

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Figura wolnostojąca, pełnoplastyczna, na owalnej, wypukłej podstawie, w kolorze jasnokremowego kamienia. Widok z boku. Przedstawia Chrystusa klęczącego, pochylonego ku przodowi, ze złożonymi rękoma (brak obu dłoni). Głowa uniesiona ku górze, przechylona na lewe ramię. Twarz szczupła, z wyrazem cierpienia. Czoło zmarszczone, oczy i brwi uniesione ku górze, usta otwarte i lekko wykrzywione, okolone wijącym się, krótkim zarostem. Nos długi i prosty. Długie włosy z delikatnie zarysowanymi lokami opadają miękko na plecy. Postać odziana jest w długą, luźną szatę, półkoliście wyciętą pod szyją. Głębokie fałdy opadają miękko tworząc łagodne fale. Wokół rąk szata obficie udrapowana. Odsłonięta jest lewa, bosa stopa z bardzo dokładnie oddanymi szczegółami anatomicznymi.

Chrystus w Ogrójcu

Rzeźba

Mistrz Pięknej Madonny Toruńskiej

ok. 1390 — 1395

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret młodej kobiety. Twarz owalna, blada. Duże ciemne oczy, z łagodnie zarysowanymi łukami brwiowymi. Usta pełne. Włosy ciemne, z przedziałkiem pośrodku. Na odsłonięte czoło z dwóch stron spadają spiralne loki. We włosy wplecione ozdoby ze sznurów białych pereł. Taki sam krótki sznur pereł obejmuje szyję kobiety. Głęboki dekolt wykończony koronką, spod której widoczne są naszyte na suknię ozdoby z pereł i fragment materiału w kolorze niebieskim i złotym.

Portret królowej Marii Kazimiery de La Grange d’Arquien

nieznany

1 ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret mężczyzny w średnim wieku. Twarz zdecydowanie okrągła, blada. Duże oczy i wyraźnie zarysowane łuki brwiowe. Usta wydatne, a nad nimi okazałe wąsy. Włosy ciemne, zaczesane do góry, odsłaniają wysokie czoło. Ramiona mężczyzny okryte czarnym kołnierzem, spod którego widać fragment ubrania w kolorze czerwonym. Pośrodku, na piersi okrągła zapinka z rozchodzącymi się na boki paskami.

Portret króla Jana III Sobieskiego

nieznany

1 ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Łyżka w kolorze srebrnym. Czerpak o owalnym wydłużonym kształcie. Trzonek u nasady wąski, rozszerzający się w kształt wachlarza.

Łyżka nagrodowa elbląskiego bractwa strzeleckiego

Hermann, Christoph I

1745

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Kufel o cylindrycznym kształcie z płaską pokrywą. Całość w kolorze srebrnym ze złotymi przetarciami. Na korpusie wtopione, ułożone w trzech rzędach monety z wizerunkami ówczesnych władców. Pośrodku pokrywy pojedyncza moneta. Z lewej strony widoczny duży uchwyt wygięty w kształt przypominający małżowinę ucha. Jego grzbiet zdobiony jest rzędem złoconych kulek. Przy uchwycie zawias pokrywy z parą dużych liści skierowanych ku górze.

Kufel monetowy

Schwerdfeger, Otto

1693

Muzeum Zamkowe w Malborku

Fotografia kolorowa. Kufel o cylindrycznym kształcie z wypukłą, ale ściętą na wierzchu na płasko pokrywą. Całość w kolorze srebrnym ze złotymi przetarciami. Po lewej stronie drzewo z koroną pokrytą drobnymi liśćmi. Obok drzewa zwrócona lekko w prawą stronę siedzi kobieta. Ubrana jest w długą obfitą szatę. W ręku trzyma lutnię. Pomiędzy drzewem a kobietą widoczny zarys budowli z wieżą i otwartą bramą, od której biegnie ścieżka. Podstawa kufla zdobiona ornamentem roślinnym. Na pokrywie siedzi zwrócony w lewą stronę łabędź. Uchwyt kufla również zdobiony, wygięty w kształt przypominający małżowinę ucha.

Kufel

Meinertz, Johann

koniec XVII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

Znaleziono 12451 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd