treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Obiekty

13 218
Portret mężczyzny - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym na prostokątnym arkuszu. Mężczyzna przedstawiaony w popiersiu. Głowa lekko odchylona na lewe ramię. Barczyste ramiona częsciowo ucięte przez brzegi kompozycji. Mężczyzna spogląda na widza lekko uśmiechnięty. Nos wydatny, kościsty, czoło wysokie z zakolami łysiny. Ubrany w marynarkę, krawat i koszulę. W tle barwne, faliste linie układające sie w póropusze, z prawej strony głowy na podobieństwo aureoli. Głowa opracowana szczegółowo, pozostałe partie obrazu szkicowo. Refleksy barwne: białe, bordowe, cynobrowe na twarzy; białe, zielonkawe, cynobrowe na ubraniu; bordowe, seledynowe, białe w tle. Sygnatura wkomponowana w połę marynarki.

Portret mężczyzny

portret

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1926

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Urynał zdobiony gałązkami i owocami cytryny. Motyw roślinny z uchem po prawej stronie

Urynał

Oestreich-Ungar-Musterschutz

1900

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wanienka toaletowa. Widok na dekorację roślinną oraz uchwyty po bokach.

Wanienka toaletowa

Oestreich-Ungar-Musterschutz

1900

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Dzbanek toaletowy, mały, zdobiony gałązkami i owocami cytryny. Widok na dekorację roślinną i uchwyt z prawej strony.

Dzbanek toaletowy

Oestreich-Ungar-Musterschutz

1900

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Dzbanek toaletowy, zdobiony gałązkami i owocami cytryny

Dzbanek toaletowy

Oestreich-Ungar-Musterschutz

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Miednica toaletowa, zdobiona gałązkami i owocami

Miednica toaletowa

Oestreich-Ungar-Musterschutz

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wiadro toaletowe

Wiadro toaletowe

Oestreich-Ungar-Musterschutz

1900

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Czarka – mała, fajansowa, półkolista z nieznacznie wyodrębnioną stopką, zdobiona dwubarwnym motywem maków

Czarka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Czarka – mała, fajansowa, półkolista z nieznacznie wyodrębnioną stopką, zdobiona dwubarwnym motywem maków

Czarka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Sosjerka – niewielkie, fajansowe naczynie do sosów, założone na planie koła, składające się z pękatej wazki, jednorodnie połączone z miseczkowatą podstawką w rodzaju spodka i kopulastej pokrywki mającej wcięcie na łyżkę

Sosjerka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Sosjerka – niewielkie, fajansowe naczynie do sosów, założone na planie koła, składające się z pękatej wazki, jednorodnie połączone z miseczkowatą podstawką w rodzaju spodka i kopulastej pokrywki mającej wcięcie na łyżkę

Sosjerka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

mebel o konstrukcji skrzyniowej, z wybrzuszonym frontem, na czterech kulistych nogach, wykonany z drewna iglastego, odłogowany (okleinowany) orzechem i intarsjowany jesionem (?) w motyw rocaili, część dolną mebla stanowi komoda o trzech szufladach; na niej sekretarzyk z uchylnym blatem-drzwiczkami ustawionym pod kątem i flankowanym dwiema szufladkami, wewnątrz dwa rzędy po cztery mniejsze szufladki; nastawa w formie szafki jednodrzwiowej z flankującymi ją szufladami (po cztery z każdej strony i pod drzwiczkami szafki

Sekretera

Mebel

nieznane

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szafa drewniana, dwudrzwiowa, w kolorze brązowym (kolor naturalnego drewna). Obiekt został z zewnątrz zabezpieczony lakierem. U dołu szafy widoczne dwie szuflady zamykane na klucz (brak kluczy; brak okucia zamka prawej szuflady). Wewnątrz, na tylnej ścianie, w jej górnej części umieszonych zostało siedem drewnianych wieszaków. W połowie wysokości zwieńczenia szafy widoczna pozioma listwa (ubytek listowy na prawej ścianie). Płyciny drzwi wykonane są z desek. Obiekt jest pozbawiony zdobień. Od spodu, w narożnikach szafy umieszczone zostały cztery podtrzymujące obiekt nogi wykonane z fragmentów deski i pomalowane żółto-brązową farbą olejną.W wnętrzu szafy, na tylnej ścianie oraz ścianach bocznych widoczne napisy oraz rysunki wykonane odręcznie ołówkiem. Na lewej ścianie widoczny napis: „Ta szafa była moi mieszkaniem ukrywalnym dn 21 II 43 r do dnia 25 IIII 43 r”, wizerunek nagiej kobiety stojącej bokiem i trzymającej ręce na kroczu (zasłaniającej się) oraz kobiety w kostiumie, której twarz jest ujęta z profilu, a jedna z nóg uniesiona do góry. Jej włosy są ułożone w fale. Pod nagą kobietą widniej podpis ,,(Głupia baba)’’. Nad kobietą w kostiumie napisano ,,(Francóska niewiasta)’’. Obok nagiej kobiety widoczna jest kolejna data: ,,20.1.43 r.’’.
Na tylnej ścianie widoczne są przedstawienia (od lewej strony): budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego),  wiatraka (pod nim), kobiety w spódnicy za kolano i kamizelce stojącej bokiem (obok, z prawej strony rysunku wiatraka), trzech postaci umieszczonych jedna pod drugą, niewielkiego samochodu (obok, z prawej strony postaci), drogowskazu (obok, z prawej strony samochodu), mężczyzny z długą brodą (Żyda; pod nim) ciągnącego za sobą konia oraz niedokończonej nagiej postaci przedstawionej tyłem (widoczne pośladki; pod rysunkiem konia).
Obok przedstawienia kobiety widoczny napis: ,,Hiszpańska dziewczyna’’. Pod spodem widoczny napis ,,Pffeferwehrtag | Przygody Tomcia | paluszki’’. Obok trzech postaci (ułożonych w linii jedna pod drugą) napis ,,(kąpiel)’’. Na drogowskazie napis ,,Do Palestyny 3814 km’’. Obok mężczyzny z brodą widoczny napis wersalikami „HIR, JUDE, DI, AŁH, JUDE’’.
Na prawej ścianie szafy widoczne przedstawienie zbliżenia cielesnego (dwóch nagich postaci połączonych ze sobą w uścisku), które zostało częściowo starte.
Wszystkie rysunki widoczne na ścianach bocznych zostały wykonane z boku zwrócone są górą do tylnej ściany obiektu. Rysunki widoczne na tylnej ścianie obiektu usytuowane są do góry nogami (odwrócone o 180° w stosunku do dna szafy).

Szafa

Szmyt, Mateusz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ujęcie z dołu

Forma do ciasta lub galarety

nieznany

XIX/XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Forma do galarety

nieznany

1875-1926

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 13218 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd