treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0

Czarka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Czarka – mała, fajansowa, półkolista, z nieznacznie wyodrębnioną stopką, skromnie zdobiona biegnącym wokół brzegu dwubarwnym szlakiem stylizowanych maków

Czarka

T. Goode

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

MC/M/38/14/ML - nieznany (autor)

Paryż. Bukiniści

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/40/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na zachodnią ścianę sali le Promenoir. Swiatło skupione, padające z okien z prawej strony przedstawienia. Pomieszczone podzielone symetrycznie na dwie nawy przy pomocy arkad. Kolumny ustawione na plincie i torusie. Trzony gładkie niskie i krępe. Głowice kolumn ozdobione stylizowanymi liśćmi. Na abakusach oparte czterodzielne sklepienie krzyżowo-żebrowe zakończone przy ścianach prostym, wczesnogotyckim noskiem. Wysklepki pobielone. Po lewej stronie ściana zbudowana z arkad wspartych na filarach. pomiędzy nimi ślepe wnęki.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/41/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu widoczna sala La crypte des gros piliers. Filary pomieszczenia ustawione w dwóch koncentrycznych okręgach. Po prawej widoczny okrąg wewnętrzy, po lewej zewnętrzny. Filary ustawione na plintach, zbudowane z wypolerowanych bloków kamiennych połączonych zaprawą murarską. Wspierają one sklepienie krzyżowo-żebrowe. Wysklepki pobielone.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La crypte des gros piliers.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/42/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na północno zachodnią część la Salle des Chevaliers. Komnata podzielona przy pomocy arkad na 4 nawy (na zdjęciu widoczne trzy). Kolumny ustawiono na wysokich plintach. Trzony zbudowane z gładkich bloków kamiennych połączonych białą zaprawą murarską. Głowice liściaste z okrągłymi abakusami, na których wspiera się sklepienie krzyżowo-żebrowe opierające się przy ścianach na potrójnych plinatch z głowicami liściastymi. Wysklepki pobielone. Na ścianie północnej, w lunetach okrągłe okna. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Salle des Chevaliers I.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/43/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok ogólny na górę Mont Saint-Michel z górującym nad nią opactwem. Po prawej znajduje się ziemna grobla łącząca wyspę z kontynentem, po lewej wody rzeki Couesnon.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny na Mont Saint-Michel od strony południowej

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/44/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono małą kapliczkę św. Auberta znajdującą się na północno-zachodnim krańcu wyspy. Budynek w formie prostopadłościanu przykryty dachem dwuspadowym. Na szczycie dachu, nad wejściem znajduje się figura święta, natomiast nad absydą - mały krzyż. Po lewej stronie zdjęcia widoczna plarza z rozrzuconymi głazami, na której przechadzają się turyści.
Na odwrocie w prawym górnym rogi napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Chapelle Saint-Aubert.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/45/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono widok na la Porte du Roy od wewnętrznej strony miasta. Nad bramą wjazdową, zamkniętą lekko wyostrzonym łukiem znajduje się aedicula z maswerkiem, w której umieszczono figurę. Obok rzeźby, po prawej stronie znajduje się prostokątne okno. Na dachu lukarna z dwuspadowym daszkiem. Po prawej stronie bramy widoczne dwa sklepy z pamiątkami, po lewej stronie kamienne schody i baszta przykryta stożkowym dachem.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Porte du Roy.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/46/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Zbliżenie na jedną z kolumn arkad. Kompozycyjnie znajduje się po środku kadru i symetrycznie dzieli go na dwie części. Po lewej widać wnękę między filarami ściany południowej. Po prawej stronie kolumny widoczne drzwi prowadzące do Galerie Nord-Sud. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Le Promenoir.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/47/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu uwieczniono widok z lewej ztrony na bramę wjazdową na Mont Saint-Michel. Po lewej stronie wejścia widoczny niski kamienny budyneczek z oddielnym wejściem od strony plarzy i małymi trzema oknami. Konstrukcję przykryto dachem pulpitowym. Przy ścianie murku widać siedzących turystów. Po prawej stronie zdjęcia znajduje się drewniana kładka z drewnianą poręczą. Na drugim planie za murami obronnymi widoczne dwie kamienice w historyzującej szacie architektonicznej. Pierwsza po lewej stronie przykryta dachem mansardowym z trzema otworami okiennymi, u drugiej widoczne jedynie trzy lukarny. Każda z nich zwieńczona tympanonem i dachem dwuspadowym.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Brama wejściowa na Mont Saint-Michel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/48/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Na zdjęciu ukazano tak zwaną la Tour Gabriel czyli basteję znajdującą się w południowo zachodniej części wyspy. Budowla jest półokrągła, dwukondygnacyjna z przysadzistą częścią dolną. Po lewej stronie, na krańcu budynku znajduje się mała wierza strażnicza przykryta kopulastym dachem. Po środku bastei widoczna konstrukcja na planie koła ze stożkowym hełmem zakończonym iglicą. Po prawej stronie basteja łaczy się z murami obronnymi. Po prawej graniczy z morzem. Na plaży obok murów znajduje się mały, biały jacht.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Tour Gabriel.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/49/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono fasadę opackiego kościoła Notre-Dame-Sous-Terre. Dolna kondygnacja fasady nawiązuje do antycznego łuku triumfalnego. Zbudowana w wielkim porządku flankowana po bokach półkolumnami. Portyk z dwiema parami półkolumn. Kondygnacja górna węższa z dużym półkorągłym okznem z dwiema parami kolumn, obramiona gierowanymi gzymsami. Oś środkowa podkreślona przez szczyt. Nawiązuje wyglądem do kościoła Il Gesu.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Fasada kościoła Notre-Dame-Sous-Terre.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/50/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok ogólny wzgórza od strony północno zachodniej. Widoczne po lewej zabudowania klasztorne, po prawej górna część fasady kościelnej wraz z wierzą na skrzyżowaniu naw. U dołu po praej na skale kaplica św. Auberta.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny od strony północno-zachodziej.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/51/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Widok na wnętrze wirydarza od strony północno zachodniej. Przestrzeń otoczona arkadami o wsmukłych kolumnach i łuku ostrym. Po prawej zakończony półkoliście duży maswerk lewego transeptu. Po lewej widoczna absyda z konstrukcją przyporową.
Na odwrocie po środku niebieska okrągła pieczątka:

Mont Saint-Michel. Wirydarz.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/52/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok na ścianę wschodnią w la Salle des Chevaliers z drugiej nawy. Widoczne po pięć kolum z lewej i z prawej strony. Po lewej ogrągłe okno w lunecie. 
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Salle des Chevaliers II.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/53/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Na zdjęciu uwieczniono widok na budynek la Marveille od strony północno wschodniej. W kompozycji linia horyzontu znajduje się na mniej więcej 1/3 wysokości. Poniżej jej znajdiją się kamienne schody prowadzące do opactwa. Powyżej linii horyzontu uwieczniono północną i wschodnią fasadę la Marveille. Budynek po lewej stronie flankowany jest przez wsmukłą wieżę przykrytą stoązkowym dachem. Dalej za wieżą widoczna absyda katedry.
Na odwrocie. w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. La Merveille, widok z Tour du Nord II.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/54/ML - Fotografia w pozycji poziomej. Widok ogólny na północną stronę Mont Saint-Michel z brzegu Francji. Na pierwszym planie kamienisty brzeg obrośnięty dziką roślinnością. Po prawej stronie oparty o wzniesienie mężczyzna, widoczny od tyłu. Po lewej, na 2/3 wysokości zdjęcia, w oddali zamglona góra Mont Saint-Michel.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Widok ogólny.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/55/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Widok ogólny z nawy głównej na absydę kościoła. Konstrukcja krzyżowo-żebrowa z gurtami. Elewacja wewnętrzna nawy trójkondygnacyjna z emporami. Empory w absydzie z biforiami zdobionymi maswerkami. Wokół absydy obejście. 
Na odwrocie po środku niebieska okrągła pieczątka:

Mont Saint-Michel. Widok wnętrza kościoła Notre-Dame-Sous-Terre.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/56/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Po lewej mur zbudowany z nieobrobionych kamieni, przepruty oknami z półokrągłym wykuszem. Sciana po rawej stronie z dwoma otorami wejściowymi zakończone łukiem ostrym. Nad nimi Wysokie okno podzielone na 4 części.
Na odwrocie po środku niebieska okrągła pieczątka:

Mont Saint-Michel. Widok fragmentu opactwa.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Święto Jordanu

Axentowicz, Teodor

po 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, liczy 4 kartki (8 stron), wszystkie zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym atramentem. Podkreślenia i poprawki na stronie 3, 5, 8.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze w kratkę, liczy 2 kartki, 4 strony zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, niebieskim atramentem, charakterystyczny dazek nad literą `d`, podkreślone wyrazy na ostatniej stronie listu.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

5/6/1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, 4 strony zapisane, zachowany duży margines od góry i dołu a także ze strony lewej. List pisany pismem czytelnym, pochylonym w stronę prawą, niebieskim atramentem. Podkreślenia na stronie 3 i 4.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

4/19/1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

List na papierze kratkowanym, skałda się z dwóch kartek, cztery strony zapisane pismem czytelnym, pochylonym w prawą stronę, czarnym atramentem. Podkreślenia na str 1 i 3, dopiski na str. 1 i 2.

List Zofii Podoskiej do Władysława Antoniewicza

Podoska, Zofia z domu Pol

2/28/1911

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 12683 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd