treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: fotografie portretowe

Obiekty

31
Awers. Fotografia wykonana w ramach Programu Operacyjnego Polska cyfrowa – projekt www.muzeach

Fotografie portretowe Feliksy z d. Szulc Rybus

nieznany

1986

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, awers, odwrocie fotografii z nadrukiem  krawędzie ząbkowane

Fotografia Józefa Hochsingera

nieznany

1956-08-24

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, awers

Fotografia Józefa Hochsingera w mundurze

nieznany

1. połowa XX wieku, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Ujęcie z góry, awers

Fotografia portretowa Józefa Hochsingera

nieznany

1. połowa XX wieku, XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

ML/H/F/168 - Portrety cyklistów w liczbie 102, podpisane. Większość z nich ma kształt owalny, a także koła i rombu. Portrety okrągłe ułożone są w kształcie roweru: na kołach, kierownicy, siodełku i w dolnej części tableau. Pomiędzy wiciami roślinnymi i drzewami wkomponowane są malowane widoki miasta: teatr, pomnik Unii Lubelskiej, panorama Lublina, cyklodrom. Fotografia naklejona na tekturę, otoczona dwiema złotymi ramkami.

Tableau Lubelskiego Towarzystwa Cyklistów

Stepanow

1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia naklejona na kawałek tektury. Oktawia Głowacka stoi na ścieżce, ubrana w białą spódnicę i żakiet. W prawej ręce trzyma czarną parasolkę. Za plecami Oktawii można zauważyć kilka drzew. Pod fotografią znajduje się podpis: O. Głowacka.

Oktawia Głowacka w Nałęczowie

nieznany (fotograf)

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia  Bolesława Prusa.

Bolesław Prus w Nałęczowie

nieznany (fotograf)

około 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia młodego Emila Trembińskiego siedzącego na krześle. Młodzieniec ubrany jest w czarny surdut zapięty aż pod szyję, białą koszulę oraz ciemne spodnie. Wzdłuż lewej krawędzi widać nieczytelny, biały napis. Prawa cześć fotografii mocno pogięta. Na odwrocie znajduje się napis wykonany ołówkiem:

Emil Trembiński

nieznany (fotografik)

około 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia pisarza siedzącego na krześle. Ma krótkie włosy, na nosie znajdują się okrągłe okulary. Ubrany jest w dwuczęściowy, czarny garnitur, białą koszulę oraz ciemny krawat. Fotografia naklejona jest na tekturę firmową. W prawym, dolnym rogu znajduje się drukowany podpis fotografa: J. Golcz. Na odwrocie, w lewym, górnym rogu znajduje się drukowany napis: „FOTOGRAFJA TEATRÓW/ i towarzystwa/ Zachęty Sztuk Pięknych”. Niżej znajduje się odręczny napis wykonany flamastrem: „Bolesław Prus/ Przypuszcz. 11845 1900”. Po środku znajduje się nazwa firmy fotograficznej: „JADWIGA GOLCZ/ dawniej/ E. Troczewski i Ska”. W prawym, dolnym rogu znajduje się adres: Warszawa/ Erywańska.3.

Bolesław Prus

Golcz, Jadwiga (1866-1936) (fotografik)

około 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia w formie stojącego prostokąta, przedstawiająca  Katarzynę Czechowiczówną (3/4 ujętej postaci) na tle białych, oszklonych drzwi. Katarzyna stoi nieco po lewej stronie, z załozonymi rękami. Ubrana jest w białą bluzkę i spódnicę. Na szyi ma drobne korale, do bluzki przypięta ciemna broszka. Włosy ciemne, kręcone, upięte z tyłu, ciemne, grube brwi, na twarzy lekki uśmiech. Fotografia monochromatyczna, sepia. Powierzchnia papieru gładka, lekko świecąca. Nad głową postaci dwie białe plamy. Na odwrocie, w górnej części ślady po kleju, nizej numer inwentarza napisany ołówkiem.

Katarzyna Czechowiczówna

nieznany (fotograf)

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia pocztówkowa przedstawia popiersie mężczyzny w średnim wieku, ubranego w sutannę. W prawym dolnym rogu odciśnięta nazwa zakłądu fotograficznego: Sztuka Lublin....
Na odwrocie, wzdłuż górnej, szerszej krawędzi odręczny napis wyblakłym niebieskim długopisem: Czł. Lub. Oddz. ZLP, poniżej czarnym atramentem: Ks. dr Ludwik zalewski / otrzymał tegoroczną / nagrodę pamiatkową / Wojew. Rady Narodowej / w Lublinie. W części adresowej odciśnięta okrągła pieczęć w kolorze różowym Związku Zawodowego Literatów Polskich w Lublinie.

Ksiądz Ludwik Zalewski

Drukarnia „Sztuka” (Lublin; 1923-1949) (drukarnia)

1948

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia przedstawia Adama Żeromskiego stojącego na tle stawu, na drugim planie zbocze góry. Ubrany w  kapeluszu, bluzce z kieszeniami, spodnie narciarskiem buty oraz skarpety wywijane na wierzch. Oparty na laseczce, z plecakiem. Rękawy bluzy rozpiete, luźno zwisające.

Adam Żeromski na tle stawu

nieznany (fotograf)

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/71 - Fotografia przedstawia dojrzałego mężczyznę zwróconego w prawo. Włosy ciemne, gęste, zaczesane do góry. Wąsy ciemne, dość gęste, łączące się z brodą. Marynarka ciemna z aksamitnym kołnierzem, pod spodem kamizelka i biała koszula. Zdjęcie na firmowym kartoniku zakładu fotograficznego, włożone w passepartout z owalnym wycięciem na fotografię. Na przyklejonym kawałku tekturki w odcieniu szarobłękitnym wypisane czarnym atramentem Henryk Wohl.

Fotografia Henryka Wohla

Zakład Fotograficzny J. D. Malmberg

1864

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia Wiktorii z Polów Longchamps de Berier, siostry Wincentego Pola. Przedstawia kobietę w starszym wieku (popiersie) w fantazyjnym nakryciu głowy, z zarzuconą na ramiona koronkową, ciemną chustą, spiętą jasną broszką.
Fotografia naklejona na nieco większy kartonik.
Na odwrocie złotymi, ozdobnymi literami dane dotyczące firmy fotograficznej: J. Henner, Lwów, ul. Akademicka I.18 i odręczny napis atramentem: Wiktoria z Polów Longchamps de Berier.

Wiktoria Longchamps de Berier

Henner, Jakub

1880 — 1898

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/73 - Fotografia przedstawia siedzącego młodego mężczyznę, zwróconego w prawo w ujęciu 3/4. Na nosie druciane okulary, czoło wysokie, wąsy, uszy lekko odstające. Na kolanach trzyma czapkę, w której ma ukryte dłonie. 
Na odwrociu odręczny napis czarnym, nieco wyblakłym atramentem:

Fotografia Gustawa Hartmana

nieznany

1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/1400 - Kobieta zwrócona w lewą stronę. Ubrana w bluzkę z długim rękawem w paski. Włosy zaczesane do góry, upięte w kok. Tło gładkie, ciemnoszare. Na rewersie odręczna notatka ołówkiem:

Portret Marii Papiewskiej

nieznany

1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 31 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd