treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Biłgoraj (województwo lubelskie, powiat biłgorajski)

Obiekty

24
Fotografia czarno-biała przedstawia rozmawiających mężczyzn na rynku w Biłograju.

Targ: mężczyźni przy rozmowie

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia plenerowa przedstawiająca zabudowania wiejskie w Majdanie Starym.

Krajobraz: widok na zabudowania majątku

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia grupę osób stojących przy drewnianym ogrodzeniu. W tle mokradło i las.

Krajobraz: grupa w strojach na tle lasu

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia wiejską drogę, po której jadą wozy zaprzężone w konie. Po lewej stronie drewniany budynek ze strzechą.

Krajobraz: widok na drogę wiejską

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia krajobraz wiejski. Grupa w strojach ludowych zgromadzona wokół drewnianej zabudowy.

Strój ludowy: grupa w strojach

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia drewniany dom ogrodzony płotkiem. W ganku stoi kobieta ubrana na czarno, towarzyszy jej czarny pies.

Budownictwo: dom z gankiem

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia drewniany młyn wodny.

Budownictwo: młyn wodny

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia zimowy krajobraz wiejski. Na pierwszym planie starszy mężczyzna z psem oraz towarzysząca mu grupa dzieci. Po obydwu stronach ośnieżonej drogi znajdują się drewniane zabudowania oraz wysokie gołe drzewa. W oddali, na końcu drogi widoczna wieża kościoła.

Krajobraz: widok na wieś

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1906

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia krajobraz wiejski z drewnianym młynem na pierwszym planie. W tle liczne drzewa.

Budownictwo: młyn wodny

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia krajobraz wiejski z drewnianą zabudową i ogrodzeniem, żurawiem studziennym i drzewami.

Krajobraz: widok na wieś

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia krajobraz wiejski. Na pierwszym planie wijąca się rzeka, w oddali drewniane zabudowania.

Krajobraz: widok na wieś

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia plenerowa czarno-biała przedstawia zabudowania wiejskie. Na pierwszym planie zbiornik wodny, dalej przy brzegu dwie postacie oraz konie i krowy. W tle drewniany płot i zabudowania oraz wysokie drzewa.

Hodowla: konie i bydło w zagrodzie

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia dwa drewniane zabudowania wiejskie usytuowane przy brzegu zbiornika wodnego. W tle widoczna grupa ludzi i konie. W oddali rząd wysokich drzew.

Krajobraz: widok na wieś

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia czarno-biała przedstawia dwóch mężczyzn przy płocie, na tle wiejskiej chaty. Po prawej stronie żuraw studzienny.

Budownictwo: dom z żurawiem

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny na płótnie. Postać Chrystusa ujęta 3/4, lekko zwrócona w prawo. Ciało odkryte do bioder, ciemnobeżowe, kontury wycieniowane szarobrązowe. Zaznaczone obojczyki, żebra i przepona. Na biodrach biało-szara przepaska. Ręce zgięte w łokciach, skrzyżowane na przegubach dłoni z rozpostartymi lekko palcami. Związane szaro-brązową linką, splot zaznaczony bielą. W prawej ręce brunatno-czarna palma męczeństwa (w postaci pałki wodnej), oparta o prawe ramię i wychodząca poza nie ukośnie na zewnątrz, na wysokość głowy. Na ramionach Chrystusa płaszcz o zgaszonej czerwieni, lekko nakrywając prawy obojczyk spływa ku dołowi z tyłu, przez lewę ramię przechodzi do przodu, przysłaniając część torsu oraz ramię. Załamuje się na zgięciu i fałdą spływa w dół, przysłaniając uda. Fałdy wycieniowane ciemniejszą czerwienią w odcieniu brązu i paskami przezroczystego, zgaszonego pomarańczu. Płaszcz zawiązany jest pod szyją czarną tasiemką, na kokardę. Twarz Chrystusa okolona krótką brązową brodą, nad rozchylonymi czerwonymi ustami brązowe wąsy. Wokół ust i nosa wycieniowane bruzdy. Nos prosty, oczy brązowe, duże lekko migdałowe o rozjaśnionych powiekach, brwi brązowe proste. Owal o zaznaczonych kościach policzkowych. Wokół głowy aureola w kolorze złamanej żółci. Od głowy odchodzą na przemian po 3 rodzaje promieni. Białe, proste (środkowy dłuższy falisty), szaro-oliwkowe. Tło obrazu ciemnoszare z odcieniem różu i beżu. Po lewej stronie w dołu zaznaczona balustrada ze sterczynami.

Chrystus w koronie cierniowej - Ecce Homo

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny malowany na płótnie. Zakomponowany w trójkącie ostrokątnym, którego wierzchołek stanowi Duch Św., w postaci białej gołębia z rozpostartymi skrzydłami, zwrócony głową ku dołowi. Na pierwszym planie siedząca postać nagiego do pasa Chrystusa. Ciało beżowe, kontury podkreślone ciemnobrązowa linią. Głowa lekko odchylona na prawe ramię, włosy długie do ramion, ciemnobrązowe, ułożone w pukle. Czoło trójkątne przechodzi w trójkątną twarz okolona ciemną brodą. Brwi i kontur nosa brązowe. Oczy brązowe z czarnymi źrenicami, duże migdałowe z zaznaczonymi podwójną linią powiekami górną i dolną. Usta czerwone, wypukłe okolone brązowymi wąsami. Na korpusie podkreślona klatka piersiowa oraz przepona. W prawym boku brązowy łukowaty znak. Ręce opuszczone bezwładnie, dłonie o długich smukłych palcach. Na dłoniach brązowe znaki. Chrystus od pasa okryty jest wiśniową szatą, podbitą białą tkaniną, której pas okala postać. Fałdy zaznaczone ciemnobrązowymi liniami. Siedzącego Chrystusa podtrzymuje Bóg Ojciec, okryty granatową kapą oblamowaną jasnobrązowym pasem ozdobionym brązowym ornamentem w postaci wici. Na głowie jasnobrązowa tiara, której trzy poziome pasy utworzone są z na przemian ułożonych czarnych i czerwonych prostokątów. Spod tiary wystaje czerwona tkanina okalającą trójkątna twarz z długą siwą brodą i brązowymi wąsami. Brwi i kontur nosa ciemnobrązowy. Oczy duże migdałowe w kolorze brązowym z czarnymi źrenicami. Powieki – górna i dolna, zaznaczone podwójnymi brązowymi liniami. Usta czerwone, lekko rozchylone. Tło obrazu brązowe po lewej, ciemnoniebieskie po prawej.

Trójca Święta

nieznany

1820 — 1840

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na płótnie przedstawiający Św. Antoniego z Dzieciątkiem, na czerwonym tle.

Święty Antoni Padewski z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Figura Chrystusa Frasobliwego, wykonana w drewnie lipowym. Korpus pochylony, spoczywa na drewnianej podstawie. Głowa spuszczona, pochylona w prawo. Korona cierniowa opasuje głowę. Włosy gładkie, opadające na ramiona. Twarz szeroka, oczy duże, ślady łez koloru brązowego. Prawa ręka zgięta, dłoń przy policzku.  Lewa ręka z masywną dłonią położona na kolanie. Berło koloru niebieskiego, grot zielony, opiera się o lewe ramię. Perizonium schematycznie zaznaczone, koloru zielono-granatowego. Nogi masywne, stopy na podstawie. Włosy koloru brązowego, korona – granatowego, ciało – szare. Polichromia zniszczona, opisane kolory są jedynie śladami. Podstawa koloru brązowego. Plecy postaci potraktowane gładko.

Chrystus Frasobliwy

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/590 - Transumpt ordynacji miasta Biłgoraja z 1634 r. wydanej przez Zbigniewa Gorajskiego. Dokument w języku polskim z 1665 r. wystawiony przez Władysława Reja z Nagłowic, podskarbiego koronnego i jego małżonkę Teofilę z Goraja Rejową, dziedziców Biłgoraja. Zamieszczone podpisy kolejnych właścicieli miasta: Konstancji z Potoka Szczuczyny, Marcina Leopolda Szczuki i Jana Szczuki. Dodatkowo opisane postanowienia i potwierdzenia ordynacji przez Marcina Leopolda Szczukę z datą 25 sierpnia 1726 r. Cztery karty z widocznymi ubytkami pergaminu. Zapisana ostatnia strona. Wykruszona pieczęć lakowa.

Transumpt ordynacji miasta Biłgoraja

Rej, Władysław

1665

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/588 - Dokument ustalający obciążenie szarwarkowe mieszkańców Biłgoraja wydany przez Jana Potockiego, dziedzica Szczuczyna, Biłgoraja i Sernik, starosty brzostowskiego, rotmistrza kawalerii narodowej. Treść dotyczy wysokości szarwarków dla mieszczan biłgorajskich w wysokości 2/3 dla chrześcijan i 1/3 od Żydów. Rękopis w języku polskim. Dwie karty. Zapisana jedna strona. Pieczęć lakowa. Podpisy: wystawcy z roku powstania dokumentu oraz Stanisława Potockiego z 1786 r.

Dokument ustalający obciążenie szarwarkowe mieszkańców Biłgoraja

Potocki, Jan

1781

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 24 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd