treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Fotografia czarno-biała przedstawia dwóch żebraków opierających się na lasce.

Typ ludowy: wędrowni żebracy

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Widok na Pont Neuf

nieznany wg ryciny Stefano della Belli

po 1646

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Fotografia czarno-biała przedstawia starszego mężczyznę w długim płaszczu, stojącego przy drewnianym płocie.

Typ ludowy: dziad proszalny

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia plenerowa czarno-biała przedstawia grupę mężczyzn. Trzy postacie na pierwszym planie to kuglarze, każdy z nich ukazany wraz z małpą. Na drugim planie czterech mężczyzn w strojach ludowych.

Typ ludowy: wędrowni kuglarze z małpkami

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/494/ML - Widok kościoła bernardynów w Radecznicy pw. św. Antoniego Padewskiego wybudowanego w latach 1686-1693 z fundacji bp. Mikołaja Świrskicgo i Elżbiety Kopczyńskiej, wg projektu Jana Michała Linka, w ujęciu od strony fasady. Do kościoła prowadzą trzy kondygnacje schodów i szeroka arkadowa loggia rozciągająca się wzdłuż całej fasady. Znad niej widoczny fronton kościoła, centralna część zwieńczona trójkątnym typmanonem, ze spływami wolutowymi, po bokach dwie opilastrowane wieże z wieżyczkami na sygnaturkę. Przed fasadą kościoła i na prowadzących do niego schodach wchodzący do świątyni ludzie. Przy prawej krawędzi drzewo o rozłozystej koronie, w cieniu której siedząca grupa ludzi, po lewej żebrzący mężczyźni.

Kościół w Radecznicy

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie pionowym, jednoplanowa. Postać stojącej kobiety wypełnia wysokość obrazu. Zwrócona w 3/4 w lewo. Prawa ręka wysunięta w żebraczym geście, w lewej trzyma kilkuletnie dziecko. Kobieta ma twarz pociągłą, włosy ciemne, krótko przycięte, dziecko o pyzatej buzi w czapeczce z pomponikiem. Kobieta stoi przy rynnie, której pion jest istotnym elementem kompozycji. Z rynny płynie woda. Kompozycję zamyka płaszczyzna bliskiej ściany, u góry po lewej przeciętej ukosem linii okapu. Koloryt: tło szare z przetarciami niebieskimi i żółtymi; spódnica kobiety ciemnozielona, w przytłumionej żółci, szara chusta w czerwoną kratę. Dziecko w czerwonym sweterku i białych spodniach, skarpetki pomarańczowe, czapeczka niebieska.

Żebraczka z dzieckiem

Stryjeńska, Zofia

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd