treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
E/419/ML - Rzeźba pełna wykonana w drewnie przedstawiająca postać Matki Boskiej ze złożonymi do modlitwy rekami. Płaszcz i szata ułożone w równoległe pionowe fałdy. Polichromia koloru złotego.

Matka Boska

Gomiela, Mikołaj

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/8062/1/ML - Kapliczka słupowa wykonana ręcznie siekierą i dłutami. Dębowy, profilowany ozdobnie słup w formie czterograniastej kolumny. Baza przy podstawie spróchniała, ma wgłębione narożniki. Żłobienia, głębokości 3,5 cm, uwypuklają płaszczyzny. Na przedniej ścianie wyryty napis: „Obrobił i postawił własnemi rencznie Jan Oliński dnia 17 marca 1933 r.”. Baza zakończona elementem o przekroju odwróconego trapezu wys. 17 cm i podstawie 26 cm, o zaokrąglonych dolnych narożnikach. Na nim trzon ozdobny czworograniasty, wys. 18 cm. Podstawa trzonu i głowica 4 esowatych żeberek, szerokości 12 cm. Na bocznych pełnych ściankach żeberek uproszony liść akantu. Na głowicach – kapliczka ażurowa. Kolumienki i szczyt brzozowe. Baza kolumny ma kształt graniastosłupa (wys. 12 cm, szer. 7 cm); trzon walcowaty (wys. 22 cm, szer. 8 cm), wybrzuszony, z pionowymi szerokimi rowkowaniami. Głowica (wys. 17 cm), utworzona z uproszczonych liści akantu i dwu złączonych w podstawy rozbieżnych wolut. Szczyt – tympanon ze śladami błękitnej polichromii, ozdobiony perliście małymi sześcianami o zaokrąglonych dolnych krawędziach. U szczytu drewniana kotara (lambrekin) z udrapowanych łukowatych żłobień, w środku ujęty prostą taśmą. Dach dwuspadowy, sosnowy o podciętych i podwiniętych krawędziach dolnych, pokryty blachą. Plecy i podstawa kapliczki – proste, sosnowe.

Kapliczka

Oliński, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/9247/ML - Rzeźba drewniana, pełna, polichromowana, przedstawiająca św. Jana Nepomucena. Zakomponowana frontalnie. Twarz owalna, płaska, lekko zwrócona w prawą stronę. Karnacja podkreślona białą farbą. Policzki czerwone. Oczy obwiedzione czarnym konturem. Brwi  czarne, proste, nieregularne. Spod czarnego biretu widoczne brązowe włosy, ułożone w fantazyjne pukle. Wąsy sumiaste oraz mała bródka, czarne. Sutanna i komża ułożone w głębokie fałdy. Peleryna ciemnozielona podkreślona nieregularnymi  żłobieniami. W zgiętej prawej ręce krucyfiks. Prawa noga lekko wysunięta do przodu, zgięta w kolanie. Stopy niewidoczne. 

Konserwacja: 1985 r.

Święty Jan Nepomucen

Szkodziński, Tadeusz

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz olejny na płótnie, w ramach bejcowanych, przedstawia Św. Barbarę. Postać zakomponowana centralnie, w partii pasa tułów lekko skręcony. Twarz pucułowata o karnacji bladoróżowej, wyraźnych migdałowych oczach z brązowymi źrenicami. Cienkie łuki brwiowe łączą się z wąskim nosem rozszerzającym się ku dołowi. Czerwone małe usta. Brązowe falujące włosy, rozdzielone po środku, spływają ku dołowi na ramiona, odsłaniając lewe ucho z małym kolczykiem. Włosy zdobi 8 drobnych sznurków perełek zebranych po dwa, po obu stronach głowy; powyżej uszy i poniżej korony koloru żółtego ozdobionej 4 brązowymi paskami, zakończonej 5 równobocznymi trójkątami. Postać odziana jest w jasnogranatową suknię z bufiastymi rękawami, wykończonymi wąskimi mankietami, a w partii dekoltu przewiązaną środkiem. Na suknię nałożona granatowa tunika. Na prawym ramieniu zielona pelerynka, spod której  spływa czerwony płaszcz z brązowym podbiciem, zdobiony graficznym motywem żółtych kwiatów i spiralnych linii. Płaszcz spowija całą postać. Przerzucony przez lewe ramię, spływa ku dołowi. Prawa ręka ugięta w łokciu, uniesiona ku górze. W dłoni kielich koloru żółtego, z napisem IHS. Lewa dłoń oparta o rękojeść miecza. W tle, z prawej strony, okrągła dwuczęściowa budowla, przykryta cylindrycznym, czerwonym dachem. Tło obrazu czerwone, z lewem górnym fragmentem koloru żółtego. 

Konserwacja: 1985 r.

Święta Barbara (z feretronu)

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

zbliżenie na portret Natalii Potockiej

Szafeczka

Ender Johann akwarela

ok. 1820

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowiący zwieńczenie drewnianego krzyża przydrożnego. W kole o śred. 16,5 cm zamocowane zostały 3 małe krzyże, środkowy o wys. 15,2 cm i rozpiętości ramion 6,4 cm, boczne o wys. 9 cm i rozpiętości ramion 5,9 cm. U góry na żelaznej listwie, której końce zostały zawinięte do góry, dł. 11 cm, zaakcentowane zostały trzy krzyże: środkowy o wys. 10,3 cm i rozpiętości ramion 6,5 cm, boczne o wys. 6,5 cm i rozpiętości ramion 4,6 i 4,2 cm. Szpikulec do wbicia w krzyż drewniany ma 9 cm długości.

Krzyż z krzyżykami

nieznany

1863 — 1868

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/418/ML - Rzeźba przedstawiająca Chrystusa Ukrzyżowanego. Głowa okolona włosami pochylona w prawą stronę. Na głowie cierniowa korona. Nogi podgięte w kolanach. Wykonana w drewnie lipowym.

Chrystus Ukrzyżowany

Kwiatkowski, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

strona druga

Klucz do zamka

Goujon Jean ?

1548

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ściana wschodnia, na drugim planie w centralnej części firana biała z zielonym lambrekinem, po dwóch stronach półkoliste nisze w nich postumenty z urnami, na środku pomieszczenia stoi taboret z zielonym siedziskiem, po prawej toaletka z lustrem.

Rotundka przy Łazience Marszałkowej Lubomirskiej

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Krzyż żelazny kowalskiej roboty, stanowił element dekoracyjny przydrożnej figury lub kapliczki. Ramiona wykonane ze sztabki, przymocowane do sztychy za pomocą nitu. Końcówki ramion zakończone małymi krzyżykami. Jako element dekoracyjny, do ramion przymocowane są: promienie faliste (po 2 na ramionach bocznych i po 1 na sztycy) oraz koło o śred. 12,5 cm, wykonane z taśmy o szer. 1 cm. Każdy z promieni ma kształt litery V, przy czym nit mocujący z ramieniem, znajduje się w miejscu zgięcia. Na sztycy , w odległości 5,5 cm do koła, przymocowany jest półksiężyc, dł. 18 cm.

Krzyż z półksiężycem i promieniami

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 22 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd