treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Naszyjnik kołnierzowaty - ujęcie z góry; Brązowy naszyjnik kołnierzowaty zwany także napierśnikiem składa się z trzech półksiężycowatych obręczy o różnej średnicy, zestawionych w koncentryczny układ. Ich końce schodzą się ze sobą, tworząc wspólne zakończenie w formie niewielkich wolutowych uszek. W wolnych przestrzeniach między kręgami znajdują się krótkie, proste poprzeczne łączniki: 5 między zewnętrzną i środkową obręczą i 4 między środkową i wewnętrzną. Kręgi mają przekrój poprzeczny C-kształtny. Powierzchnie ozdoby dekoruje ukośne żłobkowanie imitujące skręcony sznur. Na największej zewnętrznej obręczy, w pobliżu łączenia z innymi, widoczne są pasma ukośnych nacięć, po siedem z każdej strony. Na obydwu końcach naszyjnika wyryto motywy trójkąta. Barwa ciemnobrązowa ze śladami zielonej patyny w zagłębieniach żłobkowania, na jednym z końców w obszarze ukośnych nacięć złotawa.

Naszyjnik kołnierzowaty

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

misa - Ujęcie z góry. Misa uformowana na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie. Dno przechodzi w wysoki, rozchylony na zewnątrz korpus przechodzący w wylew z kołnierzem. Dekorowana odręcznie motywem roślinnym - trzy kwiaty z wyraźnie zaznaczonymi gałązkami o drobnych listkach . Kołnierz wylewu obwiedziony dwoma liniami falistymi o różnej amplitudzie, rozdzielonymi podwójnym paskiem. Szkliwo w tonacji różu tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia, z zewnątrz misa odrutowana metalową, wykonaną ręcznie, siatką.

Misa

nieznany

1. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz płaski uformowany na kole garncarskim z gliny o barwie jasnobrązowej , szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie. Dno lekko wyodrębnione, korpus niewysoki przechodzi w plaski, szeroki wylew zakończony faliście (

Talerz

nieznany

przełom XVIII i XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

garnek z kabłąkowym uchem i przykrywką - Ujęcie z przodu. Garnek wykonany z jasnej gliny, toczony na kole garncarskim. Dno zaznaczone, brzusiec o największym rozszerzeniu poniżej połowy wysokości naczynia. Wlew szeroki z kołnierzem odchylonym na zewnątrz. Taśmowe, kabłąkowo wygięte ucho łączy krawędzie wlewu. Przykrywka o kopulastym, spłaszczonym na szczycie kształcie z uchwytem w postaci kulistej główki. Garnek szkliwiony obustronnie , pokrywka tylko na licowej stronie. Malatura naszkliwna, odręczna. Na brzuścu cztery paski w dwóch kolorach ułożone naprzemiennie, podobnie zdobione ucho. przykrywka dekorowana linią falistą i dwoma paskami, główka uchwytu zdobiona nieregularnym sześciokątem ( kwiatem).

Garnek z kabłąkowym uchem i przykrywką

nieznany

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

garnek z kabłąkowym uchem - Ujęcie z przodu. Garnek uformowany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie (z nieznaczną ilością tlenków żelaza). Dno lekko zaznaczone przechodzi w pękaty brzusiec zakończony wlewem z kołnierzem wygiętym mocno na zewnątrz. Do krawędzi wlewu przymocowane taśmowe ucho. Szkliwo w tonacji szarej na powierzchni licowej i wewnątrz naczynia. Malatura wykonana naszkliwnie - odręcznie oraz stemplem przedstawiającym wielbłąda. Brzusiec w dolnej partii i pod kołnierzem zdobiony liniami falistymi. Jego środkowa część zdobiona pionową linią falistą z kropkami po obu jej stronach naprzemiennie ze stemplem z wielbłądem. Każdy z motywów powtórzony po cztery razy. Ucho zdobione grubymi kreskami. Całość malatury w kolorach niebieskim i zielonym .

Garnek z kabłąkowym uchem

nieznany

1891 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerz - Ujęcie z przodu. Talerz wykonany na kole garncarskim z gliny o jasnej barwie ( z małą zawartością tlenków żelaza). Dno niewyodrębnione przechodzi w lekko odchylony na zewnątrz korpus z wyraźnym kołnierzem. Szkliwiony tylko po wewnętrznej stronie i dekorowany odręcznie stylizowanym, jednoelementowym motywem roślinnym. W miejscu przejścia dna w korpus przypadkowa kropla farby. Wylew z kołnierzem zdobiony podwójną, miejscami niestaranna linią. Zdobienia w kolorach: dominującym niebieskim oraz zielonym.

Talerz

nieznany

połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd