treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: plastyka zdobnicza

Obiekty

57
Filiżanka i spodek malowane w piórka. Filiżanka cylindryczna, ucho łamane z listkami w osadzeniach. Brzeg złocony obustronnie, złotem  konturowane ucho, złote kontury dzielą powierzchnię na ukośne pasy na przemian białe i jasnoszare. W nich malowane odpowiednio złote i czarne pióra.

Filiżanka

Cesarska Manufaktura Porcelany (Wiedeń; 1744-1864) (wytwórnia)

1807

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka

nieznany

1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka

nieznany

1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1678/2/ML - Spodek okrągły, konicznie wgłębiony, brzeg złocony, złote kontury dzielą powierzchnię na ukośne pasy na przemian białe i jasnoszare. W nich malowane odpowiednio złote i czarne pióra w lustrze pośrodku złota rozeta.

Spodek

Cesarska Manufaktura Porcelany

1807

Muzeum Narodowe w Lublinie

Żelazny grot broni drzewcowej zdobiony wyjątkową, srebrną inkrustacją jest częścią uzbrojenia włożonego do grobu ciałopalnego wojownika z początku III w. n.e. 
Grób przedstawiciela ludności kultury przeworskiej został odkryty przypadkowo w 1959 roku. 
Oprócz trzech grotów, pochówkowi wojownika towarzyszyły: żelazne umbo, dwie ostrogi, tok brązowy (prawdopodobnie okucie drzewca oszczepu) a także żelazny miecz z miedziana inkrustacją wyobrażającą rzymskich bogów. Pochowany na terenie obecnej wsi Podlodów wojownik należał do elity wojskowej przedstawicieli kultury przeworskiej. Liść grotu jest smukły i długi, a u podstawy cylindrycznej i krótkiej tulejki znajduje się żeberko. Na obydwu częściach grotu znajdują się zdobienia inkrustowane srebrem - znaki o znaczeniu symbolicznym: trójkąty sferyczne, punkty, podwójne widełki. Przypominają one symbole religijne (ewentualnie znaki magiczne lub własnościowe) - tamgi. Niektórzy badacze zakładają, że mogły one zostać przejęte przez Sarmatów. 
Wymiary dodatkowe: szer. 4,0 cm

Grot

nieznany (autor)

201 — 210

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka koloru czerwonego, przypominająca nałożone na siebie dwa krzyże; jeden o szerszych ramionach, drugi o ramionach płatkowych. Wokół wykończone ząbkami. W środku kompozycja z płatków i  strzałek, przypominająca kwiat.

Wycinanka

Słabczyńska, Anna

2011

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dzbanek o kształcie zbliżonym do tralki na niskiej szerokiej stopie, z uchem; opracowany reliefowo sprawia wrażenie wydrążonego pnia drzewa, na którym zawieszone są upolowane ptaki i zwierzęta (m. in. bażanty, kaczki, zające, lis), ucho tworzy pełnoplastyczna figurka charta wspinającego się na wyciągniętych łapach i zaglądającego do środka. Powierzchnia matowa, bez polewy.
Na spodzie sygnatura odciśnięta w masie:
- Lubartów – kursywą

Dzbanek myśliwski

Lubartów

1843 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1488/ML - Talerz płytki pokryty reliefową plecionką koszykową, w partii kołnierza ażurowo wyciętą. Układ  plecionki  tworzy falistą  linię brzegu. Na dnie malowany wielobarwnie pęk fantazyjnych  kwiatów  i trzy małe kwiatowe gałązki, na spodzie kołnierza zielona gałązka z listkami.

Talerz deserowy

Królewska Manufaktura Porcelany w Berlinie

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1476/ML - Figurka z białej szkliwionej porcelany przedstawiajaca  kobietę stojacąna niskim trójdzielnym cokole. Kobieta ma długie włosy upięte w koczek, ubrana jest w fałdzistą spódnicę przewiązaną poniżej bioder, gorset z baskinką i głębokim dekoltem, bluzkę z bufiastmi rękawami do łokci, na ramionach zawiazaną chustkę, ma bose stopy. Prawą ręką trzyma płaski kosz z owocami oparty na biodrze, w lewej ugiętej ma jabłko.

Figurka porcelanowa - Lato

Meyer, Frierdich Elias

1790 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1460/ML - Dzbanek o kształcie  tralki, na pierścieniowatej podstawie, z uchem w kształcie litery

Dzbanek do kawy

Cesarska Manufaktura Porcelany

1800 — 1820

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1456/ML - Grupa figuralna z białej szkliwionej porcelany. Cokół owalny, wysklepiony z ornamentem opaskowym złożonym ze splecionych owali z rozetkami. Na nim siedzi naga kobieta (Venus) przed płonącym stosem o wysokich płomieniach i wyciągniętą w bok prawą ręką powstrzymuje nagie dziecko (Amorek) zapalające od ognia pochodnię, lewą ręką siega do ażurowego naczynia z ogniem. Za nią na powierzchni cokołu drobne roślinki.

Grupa figuralna - alegoria ognia

Kaendler, Johann Joachim

1790 — 1815

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grupa porcelanowa złoźona z dwóch elementów
1. beczka z siedzącym na niej Bachusem
2. podstawa zdobiona figurkami puttów

Bachus na beczce z podstawą

Eberlein, Johann Friedrich

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1371/ML - Kosz konicznie wgłębiony, kołnierz ażurowy - w dolnej części pionowe równoległe pręty, w górnej ukośna kratownica), wylew obwiedziony półwałkiem. Dekoracja malowana barwnie: lustro obwiedzione wicią winorośli z trzema gałązkami niezapominajek, elementy koszykowe konturowane zielenią, krawędzie od zewnątrz podkreślone błękitnymi pionowymi kreskami.

Kosz na owoce

Cesarska Manufaktura Porcelany

1800 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/657/ML - Figura z białej porcelany przedstawia króla Augusta III en pied na cokole zdobionym plastycznie modelowanymi różami i goździkami. Król stoi w kontrapoście, z lekko uniesioną głową, prawą rękę opiera na biodrze, w lewej opuszczonej trzyma czapkę okrągłą obszytą futrem. Ubrany jest w polski strój szlachecki: żupan, kontusz z zarzuconymi wylotami i pas. Na piersi ma order Złotego Runa i wstęgę z krzyżem orderu Orła Białego, przy lewym boku szablę na ozdobnych rapciach.
Figura stanowi wierne odwzorowanie portretu króla wykonanego przez Louis de Silvestre'a nadwornego malarza ok. roku 1737 (obecnie w zbiorach Muzeum w Wilanowie).

August III w stroju polskim

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1751 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1583/ML - Filiżanka koniczna, wylew lekko wywinięty, stopa w kształcie ściętego stożka, ucho wyciągnięte ponad wylew z rozetą  w górnym osadzeniu i wzorem perełek na powierzchni. Dekoracja malowana wielobarwnie: frontalnie na białym tle miniatura ze sceną parkową: od lewej drzewo, para spacerująca wokół gazonu, w głębi daleki pejzaż, na prawo stojąca rzeżba - personifikacja Sprawiedliwości z podpisem na cokole

Filiżanka

Hintze, Heinrich Wilhelm

1815 — 1825

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1579/ML - Wazonik w formie tralki, pokrywka kopulasto wysklepiona z uchwytem w kształcie pączka róży. Powierzchnia gładka. Na brzuścu duży, wielobarwny bukiet naturalistycznych kwiatów  - pośrodku róże. Obok  i na pokrywce drobne gałązki kwiatowe. Wokół dolnej i górnej krawędzi oraz wokół brzegu pokrywki - złocone obwódki.

Wazon z pokrywką

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1760 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1520/1/ML - Filiżanka cylindryczna na pierścieniowej podstawie, ucho porzypominajace rocaille - złożone z dwóch wolutek z zawinięciami w osadzeniach. brzeg gładki kontorowany złotem. Malowana wielobarwnie w manierystyczne kwiaty, na uszku  - niezapominajki.

Filiżanka

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1735 — 1750

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1523/ML - Talerz płytki z szerokim ażurowym kołnierzem ze skośnej kratownicy o falistym konturze brzegu. Kratownica zdobiona na złączach kwiatkami. Pokryty polewą w kolorze kremowobiałym; w lustrze duża jasnozielona gałązka z kawiatami w kolorze fioletowej purpury, tego samego koloru kwiatki na kołnierzu.

Talerz deserowy

Guichard, Johan Philip

1770 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1334/1-2/ML - Międzygórska Fabryka Fajansu (Kijów; 1798-1875) (wytwórnia)

Filiżanka ze spodkiem

Międzygórska Fabryka Fajansu

1836

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/Mt/427/ML - Waza w kształcie spłaszczonej kuli, z niską, kolistą stopą i krótką szyją o lekko wywiniętym brzegu. Powierzchnia zdobiona reliefem: po bokach dwa uchwyty w formie głów żubrów, wokół nich gałązki dębu, pośrodku korpusu gałązki sosny z szyszkami wyrastające ze stopy. U góry na brzuścu rytowany napis majuskułą

Waza pamiątkowa

Łopieńscy, Bracia

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/595/ML - Kufel  kulisty, o niskiej konicznej stopie i niskiej szyi z pierścieniem, ucho taśmowe w kształcie „C”, pokrywka cynowa. Korpus pionowo kanelowany, podzielony na pasy na przemian gładkie i rytowane w ukośną kratkę. Pokryty szkliwem w kolorze ciemnego kobaltu, zdobiony malowanymi ornamentami podkreślającymi podziały powierzchni, w kolorach: czerwień, żółcień, błękit, biel. Pokrywka płaska, z pierścieniami i uchwytem kulkowym, na zawiasie umocowanym do ucha. Na wierzchu pokrywki grawerunek przedstawiający zawiły ornament – być może monogram spleciony z liter JGL – pod koroną, w uproszczonym wieńcu, z datą 1716.

Kufel z cynową pokrywką

nieznany

1716

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/546/ML - Wazon owoidalny o niskiej podstawie i niskiej pierścieniowej szyi, powierzchnia drobno kanelowana, pokrywa kopulasta z szerokim kołnierzem, uchwyt w kształcie lwa Fo wspartego prawą łapą na pniu drzewa (?). Dekoracja malowana podszkliwnie w kolorach błękitu, czerwieni, zieleni, żółcieni. W sześciu owalnych, wydłużonych rezerwach na przemian kompozycja kwiatowa z peonią i pejzaż nadrzeczny z architekturą o charakterze orientalnym. U góry - na barkach - sześć owalnych rezerw z kwitnącą gałązką, na dole sześć rezerw trójlistnych z motywem uproszczonej muszli i wolut, na stopie fryz wolutowy, na szyi wąska ukośna kratka. Na pokrywie powtórzona dekoracja z barków, kołnierz biały z fryzem wolutowym analogicznie jak na stopie.

Wazon owoidalny (z garnituru) z pokrywą

De Drie Porceleyne Flessies

1710 — 1720

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka kolista z glansowanego wiśniowego papieru. Ornament geometryczno-roślinny. Środek wycinanki wypełnia ośmiopłatkowy stylizowany kwiat o śred. 13,5 cm o ażurowych płatkach. Motyw otoczony ażurowym ornamentem złożonym z falistych linii i stylizowanych płatków. Zewnętrzny okrąg wycinanki składa się ze stylizowanych wielopłatkowych kwiatków i ażurowych elementów prostokątnych.

Wycinanka

Sola, Lidia

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka kolista z glansowanego papieru w kolorze brązowym, o ośmiu osiach symetrii. W centrum gwiazda czteroramienna. Na pozostałej powierzchni wycięcia w postaci paseczków pionowych i poziomych, ułożonych grupami. Na otoku wycięcia w postaci rombów i kłosów stylizowanych.

Wycinanka

Sola, Lidia

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Wycinanka kolista z glansowanego papieru w kolorze jasnobrązowym, o czterech osiach symetrii. W centrum wycięcia w postaci serc, na otoku w postaci owalnych listków.

Wycinanka

Sola, Lidia

1983

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 57 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd