treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: secesja (styl)

Obiekty

23
S/CS/1385/ML - Żardiniera ze szkła grubościennego, bezbarwnego, matowanego, podbarwianego żółtym i liliowym pudrem; na niskiej spiczasto-owalnej podstawie korpus o ściankach pionowo sfalowanych, u dołu lekko zaokrąglony, górna krawędź ścięta. Korpus pokryty warstwą liliową, w niej trawiony wzór roslinny: gałązka fuksji z kwiatami, przy dnie dookoła  pasmo liliowe o nieregularnym wykroju.

Żardiniera

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fragment jeziora otoczony zalesionym brzegiem. Na pierwszym planie skarpa porośnięta trawą i pojedynczymi drzewami. Jedno z drzew, przewrócone, zawieszone jest nad taflą pofalowanej wody. W tle wąska linia zalesionego horyzontu. Z prawej strony wysokie sosny.

Pejzaż

Wyrwiński, Wilhelm

1901 — 1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1395/ML - Wazonik owoidalny, u góry zwężony, krótka szyja i wylew z lekko zaznaczonym kołnierzem; 
ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty. Na powierzchni plastyczny wzór paproci i traw w odcieniach zieleni wyrastających ciemnego obrunatnozielonego pasma wokół dna.

Wazonik

Galle, Emile

1900 — 1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1596/ML - Wazonik w formie tralki z brzuścem silnie rozszerzonym, dwustożkowym, z wąska szyją podwójnie przewężoną; ze szkła bezbarwnego, matowionego, barwionego nierównomiernie  na kolor pomarańczoworóżowy. Na powierzchni plastyczny wzór swobodnie rzuconej szarozielonej gałązki petunii z kwiatami w kolorze szrofioletowym.

Wazonik

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

Detal architektoniczny

nieznany

1900 — 1912

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Fotografia czarnobiała gmachu Gimnazjum im. Stefana Batorego w Lublinie (tzw. Szkoły Lubelskiej) przy ul. Spokojnej. 
Widoczny front budynku zamykającego perspektywę ulicy Ewangelickiej oraz fragment jednej ze ścian bocznych. Gmach wolnostojący, otynkowany, dwukondygnacyjny, kryty spadzistym mansardowym dachem ze szczytami i lukarnami po brzegach. Budowla o cechach architektury secesyjnej. Pośrodku widocznej od ulicy elewacji dwa rzędy prostokątnych okien, po trzy na każdym poziomie. Nad nimi, na poddaszu, w centralnej części owalne okno. Teren szkoły oddzielony od ulicy ogrodzeniem z metalowych pionowych, poziomych i giętych prętów przedzielonych murowanymi prostokątnymi filarami. Na szczytach słupków ozdobne elementy (m. in. w kształcie kuli). Brama wjazdowa łukowato zwieńczona. Po obu jej stronach symetrycznie rozmieszczone furtki. Przed wejściem dwie tablice urzędowe z numeracją budynku. Wokół dużo zieleni. W prawym dolnym rogu kadru dekoracyjnie przystrzyżony żywopłot.

Szkoła Lubelska

Poddębski, Henryk (1890-1945) (fotografik)

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/139/ML - Aw. W falistej ramce ornamentyka kwietna w stylu wiedeńskiej secesji. Z lewej stylizowana tarcza z godłem państwowym; z prawej w stylizowanej tarczy wizerunek królowej Jadwigi, według Jana Matejki. W polu centralnym dużym liternictwem: JEDNA / MARKA POLSKA; niżej drobnym drukiem: PAŃSTWO POSLKIE BIERZE NA SIEBIE ODPOWIEDZIAL- / NOŚĆ ZA WYMIANĘ NINIEJSZEGO BILETU NA PRZYSZŁĄ / WALUTĘ POLSKĄ WEDLUG STOSUNKU, KTÓRY DLA / MAREK POLSKICH UCHWALI SEJM USTAWODAWCZY / WARSZAWA, DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
W tle oznaczenie nominału, stylizowaną cyfrą arabską.
Podpisy: Józef Zarzycki (Dyrekcja PKKP); Marian Karpus (Skarbnik Główny)
U góry, przy ramce dużym liternictwem: POLSKA . KRAJOWA; u dołu KASA . POŻYCZKOWA
W rogach tonda z oznaczeniem nominału cyfrą arabską.

Rw. W falistej ramce ornamentyka kwietna. W polu centralnym w stylizowanej tarczy godło państwowe; wyżej w stylizowanej ramce tekst z sankcją karną za fałszowanie biletów PKKP. Po bokach, w tondach oznaczenie nominału cyfrą arabską; niżej numer i seria: I Serja CT – Nr 893105

1 marka polska

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1432/ML - Wazon w formie pucharu na płaskiej okrągłej stopie; czara koniczna, u dołu wybrzuszona. Szkło bezbarwne, powlekane, trawione, matowane i barwionego pudrem szklanym, kolory: odcienie czerwieni od jasnej do bardzo ciemnej bliskiej czerni, żółcień. Pokryty dekoracją reliefową: krajobraz z rzeką i łódkami, na pierwszym planie wysokie drzewa, których splatane korony otaczaja wylew, stopa gładka. 
W dolnej części pośród dekoracji wypukła trawiona sygnatura o dekoracyjnej formie: 
- Daum / Nancy - umieszczone jedno nad drugim i krzyż Lotryngii utworzony z linii przebiegającej przez pierwsze litery

Wazon z pejzażem wodnym

Daum, Bracia

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1407/ML - Wazon o opływowym kształacie; stopa ciemnobrązowa, pogrubiona, kolista, korpus owoidalny, przewężony u dołu, dwustronnie spłaszczony. Szkło bezbarwne, powlekane, trawione, matowane i barwione pudrem szklanym, kolory: odcienie czerwieni, żółcieni i brązu. Pokryty dekoracją reliefową: krajobraz z rzeką i łódkami, na pierwszym planie wysokie drzewa, których splątane korony otaczają wylew, na stopie drobna roślinność.
W dolnej części pośród dekoracji wypukła trawiona sygnatura o dekoracyjnej formie: 
- Daum / Nancy - umieszczone jedno nad drugim i krzyż Lotryngii utworzony z linii przebiegającej przez pierwsze litery

Wazon z pejzażem wodnym

Daum, Bracia

1910 — 1915

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1378/ML - Wazon w formie kuli pionowo spłąszczonej z krótką szyją i owalnym wylewem, szeroko wywiniętym, z płasko sciętym brzegiem; ze szkła bezbarwnego, matowionego, przy dnie i przy szyi barwionego na kolor żółty i fioletowobrunatny. Na powierzchni plastyczny wzór swobodnie rzuconej gałązki klematisu z kwiatami w kolorze fioletowobrunatnym.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1361/ML - Wazon cylindryczny, lekko rozszerzony ku dołowi, z wyodrębnioną niska stopą i rozchylonym wylewem. Korpus bezbarwny, podmalowany żółtym pudrem  - z wyjątkiem części środkowej. Powlekany warstwą fioletową i brązową; w nich trawiona i polerowana dekoracja roślinna: gałąź glicynii z kwiatami.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1620/ML - Wazon o kształcie wrzecionowatym ze szkła grubościennego, matowego, bezbarwnego,  podbarwionego od dołu fioletem, od góry błękitem. Powlekany warstwą liliową i brązowooliwkową; w niej trawiona i polerowana dekoracja roślinna: swobodnie rozmieszczone gałązki werbeny z kwiatami.

Wazon

Galle, Emile

1904

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/3052/ML - Akt młodej kobiety, w ujęciu od tyłu, w skręcie 3/4 w lewo. Sylwetka ucięta na wysokości ud, lewa ręka ugięta w łokciu, dłoń podtrzymuje oparty na ramieniu wazon. Twarz o regularnych, subtelnych rysach, oczy ze spuszczonymi powiekami. Owal twarzy wydobyty czarną plamą bujnej, fantazyjnej fryzury. Pasma włosów zgarnięte do przodu zlewają się z kształtem naczynia i eksponują kształt piersi. Postać zarysowana miękką, delikatną linią. Światłocień zaznaczony roztartymi kreskowaniami. Tło podkreślone swobodnymi liniami układającymi się w wenętrzną ramę przedstawienia. Za postacią biegnące łukowato kreski.
sygn. p.d. : T. axentowicz

Kobieta z wazonem

Axentowicz, Teodor

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż w jesiennej scenerii. Na pierwszym planie rozległy teren z usytuowanym fragmentarycznie w prawej części kompozycji rozgałęzionym pniu drzewa o powyginanych, niemal bezlistnych gałeziach. W oddali widoczne inne drzewa i zarośla, których pnie tworzą dekoracyjne, linearne układy. Kolorystyka zdominowana przez wyciszone tony brązów, ugrów i czerni z akcentami żółcieni liści i przygaszonych, niebieskawych paproci.

Rude wzgórze. Chełsty

Kędzierski, Apoloniusz

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/1656/ML - Aw. W falistej ramce ornamentyka w stylu secesji wiedeńskiej. W ozdobnych kartuszach:
 z lewej portret królowej Jadwigi, z prawej Tadeusza Kościuszki. Pod wizerunkami oznaczenie nominału – 5000 i emitenta: POLSKA + KRAJOWA + KASA + POŻYCZKOWA
Centralnie, w tablicy, na tle godła państwowego: PIĘĆ TYSIĘCY / MAREK POLSKICH /czterowierszowa gwarancja państwa polskiego wymiany niniejszego biletu na przyszłą walutę polską / WARSZAWA, DNIA 7. LUTEGO 1920 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
Podpisy: Władysław Byrka, Józef Zarzycki
Niżej: Skarbnik Główny 
Podpis: Marian Karpus

Rw. Ornamentyka jak na awersie. Centralnie w owalu godło państwowe ujęte dookolnym napisem: *PIĘĆ+TYSIĘCY+MAREK+POLSKICH
Po bokach, u góry: 5000 – 5000; niżej, czerwoną farbą oznaczenie serii i numeru: II Serja AG – No 4444,653
U dołu sankcja karna za podrabianie, fałszowanie i puszczanie w obieg podrobionych lub fałszowanych biletów PKKP.

5000 marek polskich

Państwowe Zakłady Graficzne Ministerstwa Skarbu w Warszawie

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. W falistej ramce ornamentyka w stylu secesji wiedeńskiej. Od lewej w tablicy: POLSKA KRAJOWA / KASA POŻYCZKOWA / TYSIĄC MAREK POLSKICH 
Niżej czterowierszowa klauzula o gwarancjach państwa wymiany niniejszego biletu na przyszłą walutę polską
WARSZAWA. DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU /DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
Józef Zarzycki (podpis)
Niżej: SKARBNIK GŁÓWNY: Marian Karpus (podpis)
Z prawej kartusz z portretem Tadeusza Kościuszki / 1000

Rw. Ornamentyka jak na awersie. Od góry, centralnie w tondzie u zdobnej tarczy godło państwowe otoczone dookolnym napisem: * POLSKA KRAJOWA * ) ( KASA POŻYCZKOWA
Niżej pięciowierszowa sankcja karna przewidziana za podrabianie, fałszowanie i puszczanie w obieg podrobionych lub fałszowanych biletów PKKP.
Czerwoną farbą od lewej oznaczenie serii i numeru: II Serja BB – No 108,566

1000 marek polskich

Państwowe Zakłady Graficzne Ministerstwa Skarbu w Warszawie

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/699/ML - Aw. W falistej ramce ornamentyka kwietna w stylu wiedeńskiej secesji. Z prawej w stylizowanej tarczy wizerunek królowej Jadwigi, według Jana Matejki. Wyżej w mniejszej tarczy godło państwowe, niżej oznaczenie nominału - 20. W ramce z lewej, na tle nominału - 20, od góry: POLSKA . KRAJOWA / DWADZIEŚCIA / MAREK POLSKICH;   niżej drobnym drukiem: PAŃSTWO POSLKIE BIERZE NA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WY- / MIANĘ NINIEJSZEGO BILETU NA PRZYSZŁĄ WALUTĘ POLSKĄ WE- / DŁUG STOSUNKU, KTÓRY DLA MAREK POLSKICH UCHWALI SEJM / USTAWODAWCZY. WARSZAWA, DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
Podpisy: Józef Zarzycki (Dyrekcja PKKP); Marian Karpus (Skarbnik Główny)

Rw. W falistej ramce ornamentyka kwietna. U góry na osi godło państwowe, po bokach od lewej numer i seria: II Serja EY – No 116136. Niżej ramka z czterowierszowym tekstem mówiącym o sankcjach karnych za fałszowanie pieniądza, po bokach w ozdobnych tondach oznaczenie nominału: 20 – 20

20 marek polskich

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/693/ML - Aw. W falistej ramce ornamentyka kwietna w stylu wiedeńskiej secesji. Z lewej stylizowana tarcza z godłem państwowym; z prawej w stylizowanej tarczy wizerunek Tadeusza Kościuszki 3/4 w lewo. W polu centralnym dużym liternictwem: PIĘĆ / MARKEK POLSKICH; niżej drobnym drukiem: PAŃSTWO POSLKIE BIERZE NA SIEBIE ODPOWIEDZIAL- / NOŚĆ ZA WYMIANĘ NINIEJSZEGO BILETU NA PRZYSZŁĄ / WALUTĘ POLSKĄ WEDLUG STOSUNKU, KTÓRY DLA / MAREK POLSKICH UCHWALI SEJM USTAWODAWCZY. / WARSZAWA, DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
W tle oznaczenie nominału, stylizowaną cyfrą arabską.
Podpisy: Józef Zarzycki (Dyrekcja PKKP); Marian Karpus (Skarbnik Główny)
U góry, przy ramce dużym liternictwem: POLSKA . KRAJOWA; u dołu KASA . POŻYCZKOWA
W rogach tonda z oznaczeniem nominału cyfrą arabską.

Rw. W falistej rance ornamentyka kwietna. W polu centralnym w stylizowanej tarczy godło państwowe; wyżej w stylizowanej ramce tekst z sankcją karną za fałszowanie biletów PKKP. Po bokach, w tondach, oznaczenie nominału cyfrą arabską; niżej numer i seria: II SERJA BG –  No 827,073

5 marek polskich

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. W falistej ramce ornamentyka kwietna w stylu wiedeńskiej secesji. Z prawej w stylizowanej tarczy wizerunek Tadeusza Kościuszki, na podstawie obrazu Józefa Grassiego. Wyżej w mniejszej tarczy godło państwowe, niżej oznaczenie nominału - 100. W ramce z lewej, na tle nominału - 100, od góry: POLSKA . KRAJOWA / STO / MAREK POLSKICH;   niżej drobnym drukiem: PAŃSTWO POSLKIE BIERZE NA SIEBIE ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WY- / MIANĘ NINIEJSZEGO BILETU NA PRZYSZŁĄ WALUTĘ POLSKĄ WE- / DŁUG STOSUNKU, KTÓRY DLA MAREK POLSKICH UCHWALI SEJM . / USTAWODAWCZY. WARSZAWA, DNIA 23. SIERPNIA 1919 ROKU / DYREKCJA POLSKIEJ KRAJOWEJ KASY POŻYCZKOWEJ
Podpisy: Józef Zarzycki (Dyrekcja PKKP); Marian Karpus (Skarbnik Główny)

Rw. W falistej ramce ornamentyka kwietna. U góry na osi godło państwowe, po bokach od lewej numer i seria: IJ SERJA M – Nr 109828. Niżej ramka z czterowierszowym tekstem mówiącym o sankcjach karnych za fałszowanie pieniądza, po bokach w ozdobnych tondach oznaczenie nominału: 100 – 100

100 marek polskich

Polska Krajowa Kasa Pożyczkowa

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja roślinna. W centrum łodyga ukwieconej nasturcji. Cztery z pięciu kwiatów o żółto-oranżowych płatkach, jeden w tonacji ciemnego oranżu. Kwiaty i sercowate liście osadzone na wijących się łodygach. Tło w kolorze czerni, błękitu i ciemnej zieleni, złożone z figur geometrycznych tworzących rytmiczny wzór.

Nasturcje

Wyspiański, Stanisław

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/P/123 - 

Lucifer

Zakrzewski, Stanisław

1922

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd