treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: Wenus

Obiekty

46
czerwona okrągła gemma w grubym złotym obramowaniu; młoda naga kobieta (Wenus) odwrócona tyłem do widza zdejmuje ubranie, stojący naprzeciw niej skrzydlaty chłopiec (Amor) wręcza jej płonącą pochodnię.

Wenus i Amor

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; widoczne dwie postaci: po lewej naga kobieta (Wenus) stojąca tyłem do widza, w lewym ręku trzyma płaszcz, w prawym podłużny przedmiot z pętlą (broń Marsa); po prawej stoi skrzydlate putto wręczające kobiecie hełm

Wenus z puttem

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Adonis

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; lewy profil głowy lekko uśmiechającej się postaci o delikatnych rysach twarzy (młodej kobiety lub młodzieńca); posta ma długie falowane włosy opadające na kark, częściowo spięte opaską.

Popiersie bachanta lub bachantki

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Narodziny Venus. Neurenika. - ujęcie z przodu; Fotografia barwna pod pleksi, oprawiona na dibondzie. W centrum kompozycji naga, długowłosa, stojąca w kontrapoście androgyniczna postać, unosząca się na muszli na falach wzburzonego, spienionego, ciemnego morza. Po prawej stronie zwrócona w jej kierunku postać stojącej, ubranej w białą halkę kobiety ze szkarłatną tkaniną w dłoniach. Po lewej dwie unoszące się w powietrzu, ukazane z profilu, przechylone ku przodowi, obejmujące się postaci (kobieta i mężczyzna) w czarnych strojach sportowych (krótkie spodenki, koszulki na ramiączkach, ochronne daszki), ochraniaczach i rolkach. W tle wielobarwne, drobne rozświetlone, kłębiaste chmury w układzie pasmowym.

Narodziny Venus. Neurenika

Konopka Barbara

2007

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; dwie postaci: po lewej młoda naga kobieta widoczna z prawego półprofilu, po prawej uskrzydlony chłopiec obrócony w jej stronę; kobieta ma włosy upięte w kok, lewą rękę opera o postument, a prawą ma uniesioną do góry; chłopiec spogląda na nią z dołu i podaje jej wieniec laurowy, w drugiej ręce trzyma pochodnię

Wenus i Kupidyn

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Adonis

szkoła włoska

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Wenus i Amor

Landi Gaspare

kon. XVIII - pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie 3/4, widok z boku od góry, szkatułka z prostopadłościenna z wklęsłymi półkoliście narożnikami. Czarne ściany pokryte inkrustacją z mosiądzu, masy perłowej i szylkretu o motywach figuralnych i roślinnych. Wszystkie krawędzie szkatułki pokryte dekoracjami z brązu w postaci palmet i ornamentu kwiatowego. Nóżki szkatułki w postaci rozety liści. Na ściankach bocznych po prawej stronie dekoracja przedstawiająca Porwanie Europy, postać kobiety i mężczyzny obok kobieta jadąca na byku po lewej na ściance bocznej amorek od tyłu, pośrodku dekoracja roślinna i zwierzę.

Szkatułka

nieznany

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ukazana jest w charakterystycznej pozie: przykucnięta na prawym kolanie, oparta lewym pośladkiem na wazie leżącej w tylnym narożniku podstawy, jej lewa ręka opuszczona jest przez lewe udo, a prawa wzniesiona tuż nad nim, zgięta w łokciu osłania piersi. Przód

Przykucnięta Wenus

Posążek

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ujęcie 3/4, widok z boku od góry, szkatułka z prostopadłościenna z wklęsłymi półkoliście narożnikami. Czarne ściany pokryte inkrustacją z mosiądzu, masy perłowej i szylkretu o motywach figuralnych i roślinnych. Wszystkie krawędzie szkatułki pokryte dekoracjami z brązu w postaci palmet i ornamentu kwiatowego. Nóżki szkatułki w postaci rozety liści. Na ściankach bocznych po prawej stronie dekoracja amorków pracujących w kuźni i wykuwających strzały po lewej amorki robią łuk. Dekorację uzupełniają motywy kwiatowe i zwierzątka.

Szkatułka

nieznany

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; postać młodej, nagiej kobiety zasłaniającej rękami piersi i łono, kobieta jest lekko obrócone w swoje prawo, ma włosy spięte w kok;  Z prawej strony widoczna jest sygnatura: IIIXAEP (PICHLER)

Wenus medycejska

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; po prawej młoda naga kobieta (Wenus) stojąca tyłem do widza, podtrzymująca tkaninę nad małym chłopcem (Erosem). Chłopiec siedzi na delfinie, jest widoczny z prawego boku. W odcinku na dole napis

Postać Wenus z Amorem na delfinie

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Mitologiczna scena miłosna: naga Wenus w objęciach Marsa pozbywającego się w naprędce wojowniczego rynsztunku. Większość kompozycji zajmuje łoże z prowizorycznym baldachimem narzuconej na konary drzewa zasłony. Na łożu siedzi para obejmujących się kochanków w asyście dwu amorków, w tle widok leśny z rzeką.

Wenus z Marsem

Silvestre Louis de

1730 - 1733

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przód

Wenus karcąca Amorka

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wenus pocieszająca miłość - lico obrazu

Wenus pocieszajaca miłość

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

awers - scena zawarcia przymierza, poprzez podanie sobie prawic (symbol Zgody) przez dwie postacie w rzymskich zbrojach

Plakieta - talerzyk owalny

nieznany

XVI (?), 1. poł. XIX (?)

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Psyche unoszona przez Zefiry. Marmurowa grupa figuralna.Bok prawy

Psyche unoszona przez Zefiry

Grupa figuralna

1. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

ujęcie 3/4, widok z boku od góry, szkatułka z prostopadłościenna z wklęsłymi półkoliście narożnikami. Czarne ściany pokryte inkrustacją z mosiądzu, masy perłowej i szylkretu o motywach figuralnych i roślinnych. Wszystkie krawędzie szkatułki pokryte dekoracjami z brązu w postaci palmet i ornamentu kwiatowego. Nóżki szkatułki w postaci rozety liści. Na ściankach bocznych po prawej stronie dekoracja leżącego amorka i motywów roślinnych po lewej śpiący amorek.

Szkatułka

nieznany

przed 1730

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej en face, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Kobieta ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciągniętą czarną kominiarkę. W otworze kominiarki widoczne nos i częściowo oczy. Ciało kobiety mocno rozświetlone od prawej strony, z lewej pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia przypominajacej kształtem sylwetkę ludzką.

Kobieta II

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; dwie kobiety, stojąc przodem do widza, trzymają w rękach szal. Naga kobieta w środku jest odwrócona tyłem i obejmuje pozostałe kobiety ramionami.

Trzy Gracje

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 46 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd