treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: starość

Obiekty

18
widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy - ujęcie z przodu; Widok w układzie pionowym z uliczki (ul. Kosarzy) na Wieżę Dzwonów Zamku Książąt Pomorskich w Szczecinie. Wieża wraz z fragmentem skrzydła menniczego widoczna w centrum kompozycji na zamknięciu ulicy obudowanej z obu stron kamieniczkami. Po prawej w perspektywicznym skrócie ukazane dwa 3-kondygnacyjne budynki z 2-spadowymi dachami. Elewacje z wejściami w łuku pełnym, z charakterystycznym podziałem międzypiętrowym. Na górnych kondygnacjach przy oknach zwisające czerwone kwiaty. Po lewej fragment kamienicy czynszowej 4-kondygnacyjnej z gzymsami dzielącymi. Dalej w stronę zamku wysokie ogrodzenie, za którym rośnie okazałe drzewo. Wieża zamkowa z wejściem poprzedzonym przybudówką z trójkątnym tympanonem. Powyżej 4 kondygnacje wyznaczone dwoma wąskimi, wysokimi oknami; analogiczne, niższe w trójkątnym tympanonie, ponad którym wieżę wieńczy wieloboczna latarnia z miedzianym hełmem. Wieża z 2 oknami na każdej z 4 kondygnacji. Skrzydło mennicze 3-kondygnacyjne z wysokim dachem ceramicznym. W parterze zamknięty łukiem pełnym zamurowany przejazd z niewielkim oknem. Po lewej przy narożniku czerwona skrzynka pocztowa, nad nią gazowa latarnia. Widoczny w perspektywicznym skrócie szczyt z podziałem gzymsowym oraz 2-kondygnacyjny budynek bramny pomiędzy wieżą i skrzydłem. Wylot ulicy podkreślony silnym rozświetleniem na jezdni. W prawym dolnym narożniku sygnatura Runge czarną farbą.

Widok na Wieżę Dzwonów zamku szczecińskiego z ul. Korsarzy

Runge, Helene

1910 — 1919

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z góry, recto, kartka w linię, zapisana pismem odręcznym

List do Ewy Małkowskiej-Bieniek

Zylbert, Dawid

2011-12-10

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

scena symboliczna - Ujęcie z przodu. Scena figuralna o charakterze symbolicznym rozgrywająca się we wczesnowiosennym pejzażu. Pośród zieleni, pomiedzy jasną willą i ciemną kępą drzew a odnogami strumyka ukazane zostały postacie bawiących się dzieci wraz ze służącą, para muzykujących zakochanych oraz wpatrzony w dal starszy mężczyzna. W dali rozciąga się rozległa równina.

Frühlingstag | Wiosenny dzień

scena symboliczna

Klinger, Max

1890

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drewniana, rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać kobiety, trzymającej w ramionach małe dziecko.

Postać kobiety z dzieckiem

nieznany

między 1976 — 1984

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Technika batik. Podział podłużny na 4 części, podział poprzeczny na 2 części. Motyw trikwert. Barwa tła brązowa, barwa motywu biała i czerwona.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w biało-szarym kamieniu postać kobiety w pozycji klęczącej. Kobieta trzyma w naczyniu dziecko. Widoczne rysy, mikropęknięcia, liczne malutkie otworki i przebarwienia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; Figura kultu sił wegetacji - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w białoszarym steatycie siedząca na płaskiej, owalnej podstawie kobieta trzymająca w dłoniach, przy biuście zwrócone ku niej dziecko.

Figura kultu sił wegetacji

nieznany

1901 — 1971

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stary gołąb - Ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie kwadratu zbudowana z bieli, czerni i różnych odcieni szarości. W kwadrat, ograniczający pole kompozycji, którego brzegi wypełniają spękane białe płaszczyzny i jednolite szarości, wpisany jest mniejszy, ciemny kwadrat. W jego polu, nieco z lewej strony od osi kompozycji z głębokiej czerni wyłania się zwrócona en face sylwetka ptasia o rozmytych konturach.

Stary Gołąb

Szymański, Ryszard

1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Figura - postać kobiety z uniesioną ku górze prawą ręką. Całość uproszczona, zwarta. Piersi długie, płaskie - wskazują na to, że jest to wizerunek kobiety starej. Związana z kultem przodków, przeznaczona na ołtarz przodków.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret kobiecy - ujęcie z przodu; Półpostać kobieca ujęta z profilu, siedząca na krześle, zwrócona w prawo na tle pustej ściany. Głowa w czarnym czepku wyodrębniona z tła cieniem twarzy starszej kobiety o zapadniętych oczach, mięsistym nosie, zaciśniętych ustach i wysuniętym podbródku, podkreślona kość jarzmowa, w uchu kolczyk, ciało w czarnej sukni z opuszczonymi rękoma o niewidocznych dłoniach przedstawione jako prawie jednolita plama miękko przechodząca w cień na ścianie, zarys pleców zaznaczony wyraźnie.

Portret matki

portret kobiecy

Karpiński Alfons

około 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; Głowa starego mężczyzny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie białego, prostokątnego papieru o proporcjach zbliżonych do kwadratu przedstawia szkic głowy starca ujętej z lewego profilu. Mężczyzna z długim, obwisłym nosem; zaciśniętymi wargami, ze szczeliną w kąciku ust; łysiną nad czołem i bujnymi lokami z tyłu głowy; krótkowzrocznie marszczy oczy pod nawisłymi brwiami. Prawdopodobnie jest to szkic przygotowawczy do postaci urzędnika z mieczem na ramieniu stojącego u stóp tronu Fryderyka Barbarossy na fresku Inwestytura biskupa Würzburga Harolda, czyli nadanie mu w lenno księstwa Frankonii przez cesarza Fryderyka Barbarossę na sejmie Rzeszy w Würzburgu w 1168 roku zdobiącym Salę Cesarską rezydencji biskupiej w Würzburgu.

Głowa starego mężczyzny

głowa męska

Tiepolo, Giambattista

około 1751

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rysunek; motyw religijny - ujęcie z przodu; Rysunek w układzie pionowym na karcie niebieskiego, prostokątnego papieru weneckiego. Szkic przedstawia Boga Ojca jako półpostać starego mężczyzny zwróconą na wprost, z włosami rozwianymi wokół głowy i długą, wachlarzowatą brodą, ubranego w suknię o sutych fałdach i szerokim kołnierzu. Bóg Ojciec spogląda przed siebie mrużąc oczy. Przed nim, u dołu karty zarys części kuli ziemskiej. Postać modelowana krótkimi, gęstymi, równoległymi kreskami o zróżnicowanym natężeniu. Tylko pasma fryzury wykonano łukowatymi ruchami ołówka.

Bóg Ojciec

motyw religijny

Tiepolo, Giambattista

1743

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd