treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: insygnia władzy

Obiekty

29
N/2822/ML - AV. Głowa profilem w lewo. Legenda dookolna: 
+ V L A D I#Z L A [V]. Końcowa częśc legendy zatarta.
RV. Świątynia o trzech wieżach zakończonych krzyżami. Legenda od krzyżyka inicjalnego nieczytelna wskutek niecentrycznego bicia stempla.

Denar Władysława Hermana

Władysław I Herman, książę Polski

1080 — 1102

Muzeum Narodowe w Lublinie

Aw. Głowa w lewo, w obwódce. Legenda dookolna: BOLEZLAVS

Rw. Książę na koniu w lewo, z tarczą i włócznią. Z prawej za głową władcy litera S w pozycji poziomej.

Denar książęcy Bolesława Śmiałego

Bolesław II Śmiały, król Polski

1069 — 1076

Muzeum Narodowe w Lublinie

talar Rzeszy - Ujęcie rewersu. Na rewersie monety pod hełmem z klejnotem i długimi labrami owalna tarcza herbowa, napis w otoku.

Talar Rzeszy

Andreas Fricke

1624

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ML/H/723 - Postać młodej kobiety na schodach, na pierwszym planie otwarty grób. Ubrana w królewskie szaty, długi gronostajowy płaszcz, który spływa do grobu, na głowie korona. Przed nią klęczy mężczyzna i unosi na rękach niemowlę, nad którym kobieta wyciąga rękę. Po lewej stronie schodów trzech mężczyzn - to weterani walk o wolność. Po prawej Marszałek Piłsudski trzymający flagę Polski i przyklękający chłopiec, który unosi na poduszcze berło. Za kobietą tron zwieńczony wizerunkiem orzeł z rozpostartymi skrzydłami, za nim pomiędzy kolumnami wizerunek Matki Bożej Częstochowskiej, którą adorują patroni Polski - św. Stanisław i św. Wojciech.

Zmartwychwstanie Polski

Barwicki, Władysław

1918

Muzeum Narodowe w Lublinie

Po lewej stronie Madonna z Dzieciątkiem siedząca na lekkim  podwyższeniu, frontalnie, lekko pochylona w prawo; za nią przy brzegu obrazu widoczna częściowo postać świętego Józefa; przed Madonną na pierwszym planie po prawej klęczą trzej królowie składający dary; w tle za Madonną fragment architektury,  z prawej  mroczny pejzaż z pochmurnym niebem. Madonna ubrana w czerwoną suknię i błękitny płaszcz, na głowie ma cienka złotawa chuste opadającą na lewe ramię; Dzieciatko nagie z białą pieluszką; królowie: klęczący na pierwszym planie ma brązową szatę i brokatowy płaszcz, następny - błękitna szatę i czerwony płąszcz spięty na ramieniu broszą, na głowie złota koronę, trzeci widoczna tylko głowa w jasnym turbanie i gronostajowy kołnierz.

Pokłon Trzech Króli

Willmann, Michael

1680 — 1685

Muzeum Narodowe w Lublinie

Płoszcze krzemienne - Ujęcie z przodu skosem w prawą stronę; Płoszcze krzemienne cienkie, w formie smukłego, długie trójkąta z poprzeczną podstawą, wykonane z krzemienia wieku kredowego o niejednolitej, szarej barwie. Cała powierzchnia negatywowa, o krawędziach wyrównanych łuskowym retuszem. Ostrze sztyletu lub, co bardziej prawdopodobne, tzw. berła sztyletowego.
.

Płoszcze krzemienne

nieznany

neolit schyłkowy

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1 Lico

Jerzy Radziwiłł

Portret

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Michał Radziwiłła

Portret

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

broń; Kamienna buławka melonowata - Ujęcie od dołu. Kamienna buławka melonowata ma kulisty lekko spłaszczony na krańcach kształt oraz pionowe żłobienia. Posiada również przechodzący na wylot otwór.

Buławka melonowata

grupa wkrzańsko-zachodniopomorska

około 1500 p.n.e. — 1100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pięciozwojowa spirala ze złorego drutu. - Ujęcie spirali w poziomie. Złota spirala z pięcioma zwojami z podwójnego drutu.

Spiralka

grupa wkrzańsko-zachodniopomorska

około 1300 p.n.e. — 1200 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie figury z przodu. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać mężczyzny w pozycji siedzącej. Część twarzowa postaci ma cechy negroidalne: wydatne, lekko rozchylone usta oraz szeroki u nasady nos. Oczy zamknięte. Powieki ozdobiono ukośnymi nacięciami. Postać wygląda na zamyśloną. Niewielkie uszy mężczyzny usytuowano na wysokości oczu. Na czole zaznaczono wzór geometryczny w postaci ukośnych i poziomych nacięć - być może w ten sposób zaprezentowano nakrycie głowy. Ręce mężczyzny zgięte w łokciach, w dłoniach trzyma przedmiot przypominający laskę (berło), która przylega do jego tułowia i opiera się o lewą nogę - wewnętrzną stronę kolana. Nogi mężczyzny zgięte w kolanach, ułożone poziomo jedna na drugiej, stopy wyraźnie wymodelowane. Plecy lekko zaokrąglone. Rzeźbę umieszczono na małej, kwadratowej podstawie. Widoczne malutkie otworki i drobne ubytki w okolicach prawego ramienia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w szarym kamieniu postać mężczyzny w pozycji klęczącej, grającego na bębnie szczelinowym tam-tamie. Widoczne rysy, mikropęknięcia, liczne malutkie otworki, przebarwienia, ślady klejenia oraz ubytek na lewym łokciu.

Grający na tam-tamie

figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbione w brunatno-różowym kamieniu dwie połączone ze sobą postaci ludzkie w pozycji stojącej. Wyrzeźbiono je tyłem do siebie. Stykają się tyłem głowy oraz pośladkami. Widoczne rysy i mikropęknięcia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Odbitka w układzie pionowym, czarną farbą drukarską na prostokątnym arkuszu papieru. Arkusz obcięty – ślad odcisku płyty zachowany w górnej, lewej części; liczne przedarcia brzegów, większość podklejona papierem, ubytek lewego dolnego rogu; 
Kompozycja symultanicznie przedstawia wydarzenia związane z ukrzyżowaniem Chrystusa na Golgocie. Na pierwszym planie po lewej odział konnicy rzymskiej z dowódcą i chorążym na czele. Po prawej biodro i noga robotnika uczestniczącego w podnoszeniu krzyża. W głębi słudzy przybijają Chrystusa do leżącego krzyża, a za nimi widoczni dwaj żołnierze rzymscy prowadzący skazanego na miejsce kaźni. Szymon Cyrenejczyk podtrzymuje prawą rękę Chrystusa. W tle widoczna zabudowa Jerozolimy. Pod przedstawieniem po lewej zachowana data wykonania odbitki: Aº 1638, a po prawej fragment dedykacji: D CORNELIO VANDER GEEST VIRORVM OPTIMO [...].

De Kriusoprichting | Podniesienie krzyża

scena biblijna

Rubens, Peter Paul

1638

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret reprezentacyjny stanowi replikę autorską wykonaną przez Bacciarellego. Obraz przedstawia króla w całej postaci, z górną połowa ciała zwróconą nieco w prawo, z głową ukazaną en face. Portretowany stoi w lekkim kontrapoście. Postać jest idealizowana. Obok króla na złoconym rokokowym stole przedstawione są insygnia władzy królewskiej: korona, berło i jabłko królewskie. Władca opiera ręką na regimencie (symbolu władzy wojskowej) lewą zaś na biodrze przytrzymując fałdę płaszcza. Ubrany jest w srebrzysty  habit bogato zdobiony złotą koronką, przewiązany srebrnolitym pasem, przy szyi halsztuk (halsband) a przy rękawach koronkowe mankiety. Spodnie i buty wykonane z tej samej tkaniny - srebrne, podobnie jak pończochy króla. Na ramiona narzucony płaszcz koronacyjny w intensywnej czerwieni, podbity futrem gronostajów, haftowany w złote orły, dynamicznie układający się w obfite fałdy. Na płaszczu, spiętym diamentową zaponą, z lewej strony gwiazda orderu Orła Białego. Na piersi krzyż orderu pruskiego Czarnego Orła oraz przewieszona ukośnie błękitna wstęga orderu Orła Białego, z krzyżem orderowym na prawym biodrze. Przy lewym boku monarchy widoczna rękojeść miecza koronacyjnego w kształcie głowy orła. Obok władcy, z prawej strony obity czerwoną materią tron. W tle kanelowana kolumna na wysokim cokole i bogato udrapowana kotara złocista z jednej, a niebieska z drugiej strony.
Przedstawienie powtarza tradycyjny typ portretu en gala, w rokokowej stylizacji o ciepłym, bogatym i nasyconym kolorze charakterystycznym dla malarstwa baroku.

Portret Stanisława Augusta Poniatowskiego

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

środek płatniczy, pieniądz, moneta - Ujęcie awersu. Moneta z popiersiem władcy w zbroi i z regaliami w prawo na awersie.

Talar

Jakub Jacobson van Emden czynny w latach 1616-1639

1629

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w brązowo-szarym kamieniu scena przedstawiająca naczelnika niesionego w lektyce przez czterech niewolników. Części twarzowe wszystkich postaci mają cechy negroidalne: wydatne, lekko rozchylone usta oraz szeroki u nasady nos. Oczy przymknięte, zamyślone. Uszy wyrzeźbiono na wysokości oczu niewolnikom, z tym wyjątkiem, że dwóm tylnym jedynie po jednym od wewnętrznej strony. Naczelnik nie ma uszu. Na twarzach postaci widoczne bruzdy na czole. Naczelnikowi zaznaczono również po dwa nacięcia na policzkach. Ręce naczelnika zgięte w łokciach, a dłonie oparte na drągach lektyki. Jego tył głowy i plecy przylegają do oparcia lektyki, natomiast zgięte w kolanach nogi ułożono jedna na drugą. Niewolników przedstawiono w pozycji stojącej. Ich powieki ozdobiono ukośnymi nacięciami. Ręce niewolników zgięte w łokciach, w dłoniach trzymają drąg od lektyki, który oparto na jednym z ich ramion. Ich nogi złączono, zaznaczono stopy. Rzeźbę umieszczono na prostokątnej podstawie, którą ozdobiono ukośnymi nacięciami.

Naczelnik w lektyce

figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbione w grafitowym kamieniu dwie złączone ze sobą postaci ludzkie w pozycji siedzącej. Stykają się ramionami, tułowiem oraz nogami. Jedna z nich – najprawdopodobniej mężczyzna - trzyma w prawej dłoni fajkę. Rzeźba pokryta jest piaskiem. Widoczne rysy, mikropęknięcia, malutkie otworki, przebarwienia oraz ślady klejenia w okolicach szyi.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pierścień z Pęzina - Ujęcie ze skosu z prawej; Pierścień zbudowany z obrączki i dużej prostokątnej tarczki. Zewnętrzna część obrączki, lekko wypukła, ukształtowana została w formie dwóch antytetycznie ułożonych lwów dotykających paszczami tarczki. Tarczka prostokątna, zbliżona do kwadratu, o fasetowanych bokach. Wzdłuż boków łączących się z obrączką, wąskie strzemiączka ozdobione nacinaniem. W środkowej części tarczki, we wklęsłym reliefie, postać stojącego mężczyzny w długiej szacie, z włócznią i podłużną, trójkątną tarczą w dłoniach. Na sfazowanych brzegach tarczki nierozpoznana inskrypcja, składająca się z 10 znaków rozdzielonych dwoma znakami krzyża greckiego.

Pierścień z Pęzina

nieznany

1124 — 1225

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/8100/ML - Rzeźba pełna wykonana z jednego kawałka drewna lipowego, polichromowana. Postać w hieratycznej postaci, w układzie frontalnym. Ręce wsparte na biodrach. Postać stoi na stożkowatym cokole. Na głowie korona z dwóch oddzielnych kawałków drewna, złączonych ozdobnym czopem drewnianym. Włosy czarne, ręce i twarz różowa, korona żółta z czerwonym obrzeżem, zwieńczenie czarne. Płaszcz stylizowany, przypominający skrzydła lub ornat, czarny. Szaty wewnętrzne żółte z czerwonymi plamkami. Wewnątrz długie, zielone z niebieskimi plamami. Buty czarne. Na piersiach duże otwarte serce zwieńczone czarnym krzyżem. Cokół w naturalnym kolorze drewna, ozdobiony pionowymi niebieskimi paskami i czerwonymi kropkami. Wym. cokołu: 13 x 10,5 cm. Sygnatura na spodzie (pisana): Jan Kaproń.

Chrystus Król

Kaproń, Jan

1884

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 29 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd