treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: portrety męskie

Obiekty

171
czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu, głowa kobiety widoczna z prawego profilu, kobieta ma włosy upięte z tyłu, poniżej szyi widoczny fragment szaty

Popiersie Agrypiny

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Gołębiowski Stefan Gozdawa - portret

Pitschmann Józef

1819

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret młodego mężczyzny, w półpostaci, zwróconego 3/4 w prawo. Twarz owalna, oczy ciemne, spojrzenie wprost na widza, na głowie fantazyjny zawój z czerwonej materii. Ubrany w białą koszulę z falbanami przy rekawach i jasnobłękitny kaftan, brązowa peleryna (płaszcz ?) z lewego ramienia spływa przez prawą ręke na iluzyjnie malowaną ramę. W lewej dłoni trzyma pędzel, którym dotyka prawej. Tło brunatne, neutralne, po lewej widoczna sztaluga.

Portret nieznanego malarza

Kupecký, Jan

1700 — 1730

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Mężczyzna z rękawiczkami - portret

malarz flamandzki

1627

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico

Rysunki robocze do komiksu, karta 7 

Dzierżawska, Zosia

2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Portret księcia Branima X - ujęcie z przodu; Niewielki, okrągły portret na ciemnym tle ukazuje w ujęciu od ramion w górę wizerunek starszego mężczyzny o siwych włosach z ufryzowanymi wąsami i spiczastą bródką. Mężczyzna zwraca głowę w lewo patrząc przed siebie.  Ubrany jest w ciemny wams z wysokim, białym, koronkowym kołnierzem zapiętym pod szyję. Wokół napis: : V.G.G BARNIM X. GEBOREN 1549. 14 FEB: + [w kole]. 1603.1.SEPT.

Portret księcia Branima X

miniatura portretowa

nieznany

około 1603

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dzban na wino komunijne - Ujęcie ze skosu z prawej; Cylindryczny dzban o korpusie lekko zwężającym się ku dołowi, wsparty na wysklepionej stopie i nakryty spłaszczoną pokrywą na zawiasie.. Wylew trójkątny, faliście wycięty, częściowo przesłonięty. Esowato wygięte ucho. Korpus dzbana zdobi grawerowana i złocona dekoracja. Na boku w wieńcu z liści laurowych medalion portretowy w którym ukazana jest młoda kobieta o włosach gładko zaczesanych nad czołem i ujętych w koczek, z drobnymi loczkami przy twarzy, w odsłaniającej ramiona sukni z bufiastymi rękawami, na jej szyi okrągły medalion i naszyjnik z pereł. Zgodnie z podpisami portret przedstawia Elisabeth Brüsewitz. Wylew w otoczeniu płomieni, poniżej anioł trzymający wieniec laurowy z inskrypcją fundacyjną.

Dzban na wino komunijne

Tesmer, Gotffried

1677

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czerwona owalna gemma ze złotym obramowaniem. Lewy profil młodego mężczyzny z krótkimi kręconymi włosami, u dołu widoczny fragment szaty.

Piotr Wielki, 1672-1725, car Rosji

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Filipa Melanchtona - ujęcie z przodu; Grafika, złożona z 13 arkuszy (o różniących się nieco wymiarach) naklejonych na płótno, które rozciągnięto na połączonych ze sobą trzech świerkowych deskach i pomalowano farbami temperowymi. Przedstawia mężczyznę ubranego w szubę podbitą futrem i białą koszulę, której kołnierz wystaje spod odzienia wierzchniego. W ręku trzyma książkę w czerwonej oprawie. Spogląda w swoje prawo, twarz pociągła drobna w porównaniu do szerokiej sylwetki. Stoi pod arkadą wspartą na dwóch kolumnach o kapitelach korynckich. W narożach dwa kartusze z godłami: po lewej węża wijącego się na krzyżu, a po prawej lwa w koronie trzymającego młotek i cęgi. U góry nad łukiem biały pas z napisem: Rama czarna z namalowanymi wzorami wokół naklejonych kaboszonów.

Portret Filipa Melanchtona

Cranach, Lucas młodszy

około 1560 — 1580

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Fotografia Bolesława (Barucha) Mameloka

1905

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico, Portret przedstawiający, ujętego do ramion, mężczyznę z brodą, który nosi na sobie okulary. Jest lekko zwrócony w swoją prawą stronę. Jego bujne, zaczesane do tyłu włosy odsłaniają wysokie, zmarszczone czoło.

Mendele Mojcher Sforim

metaloplastyka

Pacanowski, Bolesław

ante 1947

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Manufaktura Majoliki w Nieborowie (Nieborów; 1881-1894) (wytwórnia)

Talerz z popiersiem Stefana Batorego

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1225/ML - Portret mężczyzny w popiersiu, 3/4 w lewo. Głowa portretowanego przesunięta w prawo. Twarz o wysokim czole, szerokich, uniesionych do góry brwiach. Oczy migdałowate, nos długi, lekko garbaty, podbródek wydłużony. Modelunek twarzy wydobyty ekspresyjnymi cienkimi kreskowaniami z refleksami zieleni, błękitu i zieleni. Owal głowy podreślony smugami jasnego koloru

Portret Józefa Głogowskiego

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1934

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena rodzajowa o tematyce religijnej przedstawiajaca ocalonego po zagładzie Sodomy Lota, który usnął w jaskini upojony winem przez córki. Lot ukazany w centrum kompozycji, na tle wnętrza jaskini, śpiący na posłaniu. Głowa spoczywa na poduszce, lewa ręka ugieta pod głową, prawa luźno, w dłoni kielich. Po prawej naga postać kobieca, w przyklęku, ujęta od tyłu. W prawej dłoni dzban, lewą ręką siega po przykrywającą ciało Lota tkaninę. Za Lotem, po lewej naga sylwetka drugiej córki. Poprzez wejście do jaskini widoczny fragment syntetycznego pejzażu.

Lot z córkami

Wydra, Jan

1921

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/7260/ML - Portret konny Andrzeja Korwin-Piotrowskiego. Mężczyzna ubrany w zielony mundur, w czerwonej rogatywce na głowie, trzyma lejce i siedzi na białym koniu, za nim po prawej biegnące dwa psy i w oddali kolejny mężczyzna na koniu.

Portret Andrzeja Korwin-Piotrowskiego

Kossak, Juliusz

1854

Muzeum Narodowe w Lublinie

Popiersie mężczyzny w średnim wieku, nieco na lewo od osi, na tle zielonej ściany ze stylizowanym, dekoracyjnym wzorem. Głowa nieznacznie w lewo. Twarz owalna, wypukłe, wąskie czoło, duże głęboko osadzone oczy, mocno zarysowne łuki brwiowe, nos z 

Portret Edwarda Chmielarczyka

Wyczółkowski, Leon

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/4835/ML - Portret mężczyzny en face. Głowa o zdeformowanym  kształcie - rozbudowana w części czaszki, zwężająca się ku brodzie, o wyrazistych oczach i zdecydowanie wykrojonych ustach o opadających kącikach. Szyja zniekształcona, tworząca rodzaj sfałdowanego, wąskiego postumentu usytuowanego na blacie stołu. Obok karafka, kieliszek i kilka owoców (?).

Portret mężczyzny

Witkiewicz, Stanisław Ignacy

1931

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret mężczyzny w średnim wieku, w ujęciu do połowy. Portretowany przedstawiony w pozycji siedzącej, z ciałem zwróconym lekko w lewą stronę. Głowa lekko uniesiona w górę, twarz pociągła, o ciepłej karnacji. Włosy ciemne, gładko zaczesane, przechodzące w bokobrody. Prawa ręka oparta na poręczy fotela, lewa ułożona na brzuchu z kciukiem wsuniętym za połę płaszcza. Ubranie wierzchnie czarne, z dużym wyłożonym kołnierzem. Pod spodem biała koszula ze sztywnym kołnierzykiem i ciemnym halsztukiem. Tło ciemno-zielone. 
Po lewej stronie u dołu sygnatura wypisana ukośnym pismem: J.Simmler i poniżej data: 1850.

Portret Ferdynanda Galle

Simmler, Józef

1845 — 1855

Muzeum Narodowe w Lublinie

Dwa portrety Józefa Czechowicza wykonane przez Jana Wydrę, oprawione w brązową, drewnianą ramkę. 
1. Portret Józefa Czechowicza, rysunek ołówkiem, wym. 19,4 x 14,4 cm
Twarz poety zwrócona lekko w prawo, widoczne popiersie.
W lewym dolnym rogu miejsce i data powstania rysunku:

Portret (podwójny) Józefa Czechowicza

Wydra, Jan

1923

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/774/ML - Fotografia przedstawia Wincentego Pola. Postać zwrócona jest w prawą stronę. Prawa ręka oparta o stolik, lewa luźno spoczywa na nodze. Mężczyzna ubrany jest w ciemny surdut.
Fotografia owalna naklejona na prostokątyny kartonik.

Wincenty Pol

Beyer, Karol

1858

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret trumienny męski z przedstawieniem nieznanego szlachcica herbu Lubicz. Pole obrazowe w kształcie nieforemnego sześciokąta. Ujęcie portretowanego od strony prawej, w zwrocie 3/4 do widza. Na neutralnym, srebrzonym tle - realistyczne przedstawienie szlachcica. Twarz potraktowana portretowo, ramiona płaszczyznowo zarysowane. Przedstawiony mężczyzna w średnim wieku, w typie sarmackim - długie wąsy, podgolone włosy, ubrany w czarny żupan spięty pod szyją czerwono-ugrowym guzem; widoczny fragment kołnierza białej koszuli. Twarz malowana laserunkowo, z próbą oddania cech charakterologicznych, pociągła. Długi, prosty nos, małe, lekko przymknięte oczy. Po prawej stronie herb szlachecki. W czerwonym polu tarczy herbowej - godło - srebrna podkowa zwrócona ocelami do dołu, pośrodku niej - srebrny krzyż kawalerski. Nad tarczą korona szlachecka z klejnotami w postaci trzech strusich piór oraz labry w formie stylizowanych liści akantu. Herb otoczony inicjałami

Portret trumienny męski

nieznany

między 1701 — 1720

Muzeum Narodowe w Lublinie

MPol/73/ML - Pocztówka z podobizną Wincentego Pola (popiersie). Niżej podpis

Wincenty Pol

Drukarnia „Jan Cotty”

1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 171 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd