treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, wypełnione cieniowaniem lub jednolitą plamą barwną, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Na pierwszym planie, z lewej strony, mocny, czarny zarys żołnierza w hełmie, w półpostaci, odwróconego bokiem  z otwartymi ustami sugerującymi mowę i z uniesioną prawą ręką. Tuż przed nim postać drugiego wojskowego, także w hełmie, trzymającego w ręku wycelowaną przed siebie krótką broń. Powyżej figur żołnierzy, w oddaleniu, po lewej stronie, widoczna jest para nowożeńców pod chupą, po prawej zaś - gości weselnych. Weselnicy klęczą, mają podniesione ręce w geście poddania.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Obraz przedstawia scenę z greckiego mitu o Apollinie i Marsjaszu rozgrywającą się na tle ledwie zarysowanego wieczornego pejzażu. Po lewej król Midas w koronie z ostrymi kolcami i brązowym płaszczu, starzec w wieńcu z dębowych gałazek i szaro-granatowej szacie oraz postać kobiety z pasiastym szalem (bogini Atena?). Po prawej półnagi Apollo z narzuconym na ramię ciemnoczerwonym okryciem graja na wioli i Marsjasz z fletnią Pana w dłoniach odziany w skórę zwierzęcą. Figury ujęte w półpostaci wypełniają pierwszy plan obrazu.

Sąd Midasa

Honthorst, Gerrit van

1630 — 1650

Muzeum Narodowe w Lublinie

Portret pani Chełmickiej. Postać w ujęciu do bioder, zwrócona w prawą stronę. Ubrana w lekką, białą suknię, typu chemise i niebieskie caraco lub lewitkę z długimi waskimi  rękawami, zakończonymi białą koronką oraz nałożoną nań zwiewną chusteczką - fuchie wykończoną białą, szeroką, marszczoną falbaną z koronki. Przy szyi stójka i płytki dekolt z falbanką. Pod dekoltem suknia przepasana potrójną ciemno brązową aksamitką. Na głowie peruka oraz duży, koronkowy czepiec (bonet) z niebieską kokardą. W prawej dłoni trzyma złożony wachlarz, lewą podtrzymuje jego górną część. Twarz pociągła, oczy duże, brązowe, nos prosty. Tło neutralne, ciemne z zarysowanym owalem.

Portret pani Chełmickiej

nieznany

1785 — 1790

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Szyld firmowy

Szyld

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

dwuczęściowa brzytwa z żółto-brazową oprawą - Ujęcie z przodu; Brzytwa w oprawie połączonej nitami. Rękojeść ostrza zwężona i wygięta. Oprawa dwuczęściowa brązowo-żółta typu kościanego. Brzytwa złożona, lekko otwarta z widocznym fragmentem napisu na rękojeści ostrza.

Brzytwa

Klass Friedrich Stettin

1901 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 5 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd