treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
rzeźba; Światowid I - ujęcie z tyłu; Smukła, abstrakcyjna forma o jasnoszarej barwie na podstawie. Na szczycie antropomorficzna głowa o czterech twarzach umieszczona na słupie. Poniżej, jedna na drugiej, nieokreślone formy: belkowate; geometryczne, w tym zespolone ze sobą koła ustawione pionowo, pod kątem prostym względem siebie; formy księżycowate; przenikające się krzyżowo z trójnogiem u dołu. Powierzchnia gipsu niejednorodna: miejscami ze śladami szpachli i innych narzędzi, rysami; miejscami zaś opracowana szczegółowiej - wygładzona nieco w środkowej partii o geometrycznej formie z wkomponowanymi w nią dwoma płaskimi dyskami, na bokach których odciśnięto czworoboki z kołami w środku. Dwustopniowa podstawa w formie pionowo ustawionego walca o jajowatym przekroju i dokładnie opracowanej powierzchni, dającej wrażenie kamiennego muru.

Światowid I

idol

Lewiński, Sławomir

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec dożynkowy - ujęcie z przodu; Tektoniczna, potraktowana ogólnie postać kobieca w długiej szacie o lekko zarysowanych kształtach z uniesionymi w górę rękami podtrzymującymi wieniec. Zarys głowy we wgłębieniu pomiędzy wzniesionymi ramionami. U dołu rodzaj walcowatej podstawy. W tylnej części, od wieńca do okolicy kolan postaci, płaska forma, mająca charakter welonu stanowi tło dla postaci. Powierzchnia opracowana dłutem U-kształtnym w taki sposób, by pozostawione w wybranych obszarach, ślady dłuta tworzyły fakturę welonu czy podstawy. Twarz, ramiona i suknia postaci oraz do pewnego stopnia podstawa – wyszlifowane.

Wieniec dożynkowy

Lewiński, Sławomir

około 1957

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; Polelum - ujęcie z przodu; Monolityczna, antropomorficzna pionowa forma o cechach ludzkich zredukowanych do prostopadłościennego korpusu i osadzonej na krótkiej szyi głowy. Głowa o miękko zaznaczonych rysach twarzy, wydobytych negatywowym szlifem powierzchni wokół nosa, oczu, ust i policzków, który nakreśla także linię fryzury. Korpus ozdobiony rytem owalu, skierowanej w górę strzały oraz trzech poziomych linii powyżej. Figura ustawiona na nieco szerszym, kamiennym postumencie.

Polelum

Lewiński, Sławomir

1962

Muzeum Narodowe w Szczecinie

List Franciszka Duchińskiego do Wincentego Pola z 26.01.1867 r., w języku francuskim; obejmuje 2 kartki. Pisany czarnym atramentem, pismo pochylone w prawo, z licznymi podkreśleniami w tekście. Tekst listu przebija przez cienki papier na drugą stronę.

List Franciszka Duchińskiego do Wincentego Pola

Duchiński, Franciszek Henryk

1867

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 4 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd