treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
N/1580/ML - AV. Siedząca Atena frontalnie, z głową w profilu w lewo, trzymająca z jednej strony medalion z głową króla, z drugiej róg z wysypującymi się z niego monetami. Z prawej prasa mennicza z ukoronowaną tarczą na której herby Polski, Litwy i Poniatowskich. W tle Zamek Królewski w Warszawie. W otoku napis rozdzielony przez kompozycję:
PROSPERITATIS ET INDUSTRIAE PUBLICAE PIGNUS ET - INCREMENTUM . 
Na dole data:
MDCCLXVI
Sygnatura: I.P.HOLZHAEUSSER  F.

RV. Dwunastowierszowy napis:
STANISLAO AUGUSTO / REGI / POLONIAE M . D . L . / 
COLLEGIUM REI MONETARIAE / OB RESTITUTIONEM PATRIAE / SUO CUM DISPENDIO / POST EXACTUM A DEPRAWATIONE / AERIS PUBLICI SOECULUM / BONAE MONETAE BENEFICIUM / HOCCE POPULORUM PEREMNE / GRATI ANIMI / MONUMENTUM / D . D . D .

Reforma mennicy

Holzhaeusser, Jan Filip

1766

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie 3/4

Biurko

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z góry

Szkatułka z pokrywką

nieznany

pocz. XVII i XVIII?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Prezentowany zegar został wykonany z biskwitowej porcelany twardej, w pełnoplastycznej oprawie rzeźby figuralnej. Tematem jest para młodych pasterzy zapatrzonych w siebie ujęta w ruchu tanecznym. Kierują się w stronę ściętej kolumny, a na jej szczycie siedzą trzy uskrzydlone amorki, z których jeden trzyma w dłoniach róg obfitości. Ponadto u stóp pasterzy znajduje się, laska, kapelusz, dzban i koszyk. Dopełnieniem sceny są dwa gołąbki i konary krzewów. Stroje postaci nawiązują do antyku. Mechanizm zegara został wmontowany w kolumnę. Na białej tarczy cyfry rzymskie wskazujące godziny. Podłoże nawiazuje do ziemi pokrytej roślinnością. Ujęcie frontalne

Zegar kominkowy biskwit

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Kadzielnica z bożkiem

2. połowa XIX wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

N/Bn/1626/ML - Aw. W prostej ramce tło z motywami roślinno-geometrycznymi. Centralnie od góry w łuku: BANK POLSKI / PIĘDZIESIĄT ZŁOTYCH; niżej poziomo: WARSZAWA dn. 28 Lutego 1919 roku. / Dyrekcja Banku Polskiego. 
Podpisy: Zygmunt Chamiec, Stanisław Karpiński. Niżej dwa ozdobne tonda; z lewej z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki, z prawej znak wodny z podobizną wodza z profilu oraz ręcznie odbitym kolejnym numerem wzoru: 3423. W owalnych kartuszach w rogach oznaczenie nominału: 50, a w ramkach zdublowana numeracja: 026123 – A.42 / A.42 – 026123

Rw. W prostej ramce tło z motywów arabeski, symboliki rolnictwa i handlu. W rogach oznaczenie nominału: 50. Centralnie od góry poziomo napis: PIĘĆDZIESIĄT ZŁOTYCH 
Niżej mniejszą czcionką: Na mocy uchwały sejmowej / bilety Banku Polskiego / są prawnym środkiem płatniczym / w Polsce
Niżej sankcja karna: PODRABIANIE BILTÓW I WSPÓŁ[ZIAŁANIE W] ICH ROZPOWSZECHNIANIU / KARANE JEST [CIĘŻKIM W]IĘZIENIEM
U dołu dwa tonda; w lewym znak wodny z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki z profilu, w prawym godło państwa polskiego.
Dwustronne napisy w kolorze czerwonym: u góry z lewej i u dołu z prawej strony: Bez wartości oraz skośnie pomiędzy dwiema równoległymi podwójnymi liniami: WZÓR. Banknot perforowany trzema dziurkami o średnicy około 10 mm.

50 złotych - wzór

Banque de France. Clermont-Ferrand

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/Bn/1620/ML - Aw. W prostej podwójnej ramce, od góry na osi: BANK POLSKI / DZIESIĘĆ / ZŁOTYCH / [WAR]SZAWA dn. 28 Lutego 1919 roku. / Dyrekcja Banku Polskiego. Podpisy: Stanisław Karpiński – Zygmunt Chamiec. Po bokach tonda; z lewej z wizerunkiem Tadeusza Kościuszki; z prawej znak wodny - wizerunek Tadeusza Kościuszki z profilu, na którym odbity ręcznie kolejny numer wzoru: 3300. Niżej pod tondami w prostokątnych ramkach oznaczenie wartości: 10, na tle ozdobnej litery: Z. U dołu centralnie na fragmencie wieńca z liści dębu tondo z godłem państwa polskiego i literami B – P. Seria i numer: S.4.A. – 096314. U dołu pod ramką od lewej sygnatury autorów: AD. GIRALDON. FEC. – E. DELOCHE & CH. CLEMÉNT. SC.

Rw. W prostej podwójnej ramce dwa tonda; z lewej ze znakiem wodnym - wizerunek Tadeusza Kościuszki z profilu; z prawej z zakomponowaną poziomo klauzulą i sankcją karną, rozdzielonymi podwójną pozioma linią: NA MOCY / UCHWAŁY SEJMOWEJ / BILETY BANKU POLSKIEGO / SĄ PRAWNYM ŚRODKIEM / PŁATNICZYM W POLSCE / ----------- / PODRABIANIE BILETÓW I / WSPÓŁDZIAŁANIE W ICH / ROZPOWSZECHNIANIU / KARANE JEST CIĘŻKIM / WIĘZIENIEM
Centralnie od góry monogram BP. i oznaczenie wartości: 10. Niżej kompozycja z symbolami rolnictwa, handlu i przemysłu. W ramce: DZIESIĘĆ . ZŁOTYCH
W dołu pod ramką od lewej sygnatury autorów: AD. GIRALDON. FEC. – E. GASPÉ. SC
Dwustronne napisy w kolorze czerwonym: u góry z lewej i u dołu z prawej strony: Bez wartości oraz napis: WZÓR (z kropką), zakomponowany skośnie pomiędzy dwiema równoległymi podwójnymi liniami. Banknot perforowany dwiema dziurkami o średnicy 12 mm.

10 złotych - wzór

Gaspe, Eugene

1919

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd