treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów - ujęcie z przodu; Na tzw. bazie z prostokąta z ołowiu miedziana płytka z wytłoczonym negatywowym wizerunkiem bonu (odbicie lustrzane). W polu łukowata wstęga z napisem: ERSATZWERTZEICHEN. Powyżej w kwadracie z ząbkowanym rantem nominał: 25. Po bokach kwadratu stylizowany skrót słowa Pfennig: Pf - Pf. Pod wstęgą pasek z napisem: 25 PF. ZAHLT STÄDTISCHE KÄMMEREIKASSE/ DEM EINLIEFERER DIESES GELDSCHEINES. Poniżej faksymile podpisów osób odpowiedzialnych za emisję, między innymi Friedricha Ackermanna (1866–1931) – nadburmistrza Szczecina w latach 1907–1931. Całość ujęta w prostokątną ramkę ze skierowanymi w kierunku pola drobnymi łukowatymi ozdobnikami. W dłuższym dolnym boku ramki przerwa na druk numeru seryjnego bonu. Z płyty usunięto datę końca obiegu bonu: GÜLTIG BIS 31. MÄRZ 1922 (nad oznaczeniem nominału), miejsce i datę emisji bonu: Stettin, den 1. Mai 1921 (pod poziomą wstęgą, nad podpisami) oraz ostrzeżenie o karalności podrabiania/ naśladowania bonu: NACHAHMUNG - STRAFBAR (pod faksymile podpisów).

Matryca do druku bonów o nominale 25 fenigów

1921 — 1922

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Jest to jeden z trzech znanych, zachowanych polskich globusów plastycznych z wypukłą orografią. Najważniejszym elementem i zarazem nowością jest przedstawienie rzeźby terenu w sposób plastyczny, próba przedstawienia trzeciego wymiaru.Tekturowa kula, wypukłości wykonane z masy gipsowej lub papierowej, południk metalowy, postument stosunkowo wysoki, drewniany. Rzeźbę plastyczną otrzymały góry i wielkie płaskowyże oraz wyżyny. Obszary te zostały ponadto wyróżnione odmiennym kolorem i barwnym podcieniowaniem rzeźby. Na kontynentach przedstawiono bagna (szrafurą), depresje na zielono, treść uzupełnia sieć hydrograficzna i stolice państw. Na oceanach, w kolorze niebieskim: głębokość mórz i oceanów dodatkowo przedstawiono liniami batymetrycznymi (1000, 2000, 3000, 4000, 5000 m), głębie oznaczono liczbami. Zostały oznaczone rowy tektoniczne, skrajny zasięg kry pływającej i kry stłoczonej, prądy morskie (opisane tylko nazwami). Oznaczono również północną granicę uprawy zbóż i występowania drzew.

Nowy globus plastyczny

Katowicka Dostawa Szkolna Kados

1920 — 1929

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/539/ML - Widok kamienicy Sobieskich /Konopniców/ przy Rynku w Lublinie. Ukazana od strony fasady, dwupiętrowa, nakryta dwuspadowym dachem. Otwór wejściowy zamknięty półkoliście, okna w dekoracyjnych, manierystycznych obramieniach.

Dom niegdyś Familii Sobieskich

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 5 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd