treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
Naczynie szklane w formie pucharka na pierścieniowatej stopce. Stopka dolepiana ze śladem przylepca. Wylew wychylony o zaokrąglonej krawędzi. Pod wylewem znajduje się pozioma nitka obiegająca korpus 1,5 raza. Brzusiec zaokrąglony przechodzący w płaską część przydenną. Naczynie określane jako

Czarka

nieznany

201 — 400

Muzeum Narodowe w Lublinie

Naczynie szklane (pucharek) - Ujęcie z przodu. Naczynie szklane (pucharek) grubościenne koloru jasnozielonego. Szkło jest przezroczyste.

Pucharek zdobiony

nieznany

okres wędrówek ludów

Muzeum Narodowe w Szczecinie

naczynie; Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami - Ujęcie z góry. Rzymskie naczynie szklane (czarka) z żeberkami wykonane z klarownego szkła.

Czarka rzymska z żeberkami

nieznany

połowa I wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dzban - ujęcie z przodu; Biskwitowy dzban o wyodrębnionym dnie, pękatym brzuścu, wysokiej i szerokiej szyjce, której średnica jest szersza od średnicy dna. Szyjka łukowato wygięta na zewnątrz z pogrubioną krawędzią. Ucho taśmowe, wzdłużne przymocowane pod kątem prostym z prawej strony. Górny punkt zaczepienia ucha w połowie wysokości szyjki, dolny – w miejscu największego obwodu brzuśca. W górnej części brzuśca stykającej się z szyjką, malowany ciemnobrązową polewą, wzór geometryczny: pomiędzy dwoma dookolnymi liniami prostymi linia falista i odchodzące od niej podłużne i liściowate nieregularne plamy (dotknięcia pędzla, prawdopodobnie typu orzechowego).

Dzban

nieznany

1890 — 1915

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dno płaskie, wyraźnie wyodrębnione stopką skośnie ściętą ku dołowi; dno wyodrębnione od części przydennej dookolnym wgłębieniem; lekko rozszerzające się ku górze, brzusiec łagodnie zaokraglony, ku górze zwężający się, przechodzący w wysoką, cylindryczną szyjkę; wylew płasko ścięty, rozchylony na zewnątrz; na największej wydętości brzuśca dookolny żłobek; w miejscu przejścia brzuśca w szyję i w połowie szyi dookolny wypukłe listwy; ucho z taśmy środkiem wklęsłej, biegnące od wylewu do załomu brzuśca, szyja zdobiona różnym ornamentem (trzy pasy) przez wygładzenie; powierzchnia gładzona, wyświecona
wymiary dodatkowe: 17,0 cm (obwód); 8,0 cm (śr. dna); 0,3 cm (wys. stopki); 0,5 cm (wys. szyi)

Dzban

nieznany

301 — 400

Muzeum Narodowe w Lublinie

nóż z rękojeścią - Ujęcie z przodu.  Uszkodzony nóż żelazny zachował się wraz z oprawką zdobioną motywami ze sztuki skandynawskiej. Końcówka trzpienia noża została zawinięta w uszko. Drewniana oprawka jest dekorowana w stylu skandynawskim okresu wikingów. Pasmowo rozmieszczone wątki dekoracyjne znajdujące się w dolnej części całego motywu ornamentacyjnego kojarzą się z mocno zgeneralizowanym splotem sznurowym. Krzyż wpisany w okrąg, znajdujący się w centralnej części motywu przypomina rozwiązania znane ze stylu Borre, ale też wykazuje podobieństwa do ornamentyki określanej mianem Jellinge i Mammen.

Nóż z rękojeścią

nieznany

900 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Ujęcie z przodu. Czarka szklana o cylindrycznym kształcie. Szkło jest jasno niebieskawozielone i lśniące na powierzchni, silnie przezroczyste. Wylew naczynia jest nieznacznie pogrubiony, wychylony na zewnątrz o zaokrąglonym brzegu. Brzusiec czarki jest pofałdowany

Czarka cylindryczna

nieznany

późny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. Stopa i czara połączone są z nodusem pierścieniami. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą. W nodus wtopiona jest scena myśliwska.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kielich w typie „Römer”. Posiada półkolistą czaszę z cylindrycznym zwężeniem u góry. Charakterystyczny jest nodus w kształcie kuli. Kielich zakończony jest okrągłą, gładką stopą.

Kielich

William Swingewood

początek XX w.

Muzeum – Zamek w Łańcucie

muchołapka - Ujęcie z przodu; Muchołapka wykonana z bezbarwnego, grubego szkła odlanego w formie. Kształt zbliżony do spłaszczonej kuli. Szyjka bardzo krótka z kołnierzem przy wylewie. Dno wyraźnie wyodrębnione w postaci niewysokiej stopki.

Muchołapka

nieznany

1900 — 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Tara do prania - ujęcie ze skosu z prawej; Tara do prania złożona z prostokątnej, szklanej tafli osadzonej w drewnianej ramie. Szklana część jednostronnie karbowana. Oprawa z dwóch pionowych listew tworzących w dolnej części nóżki, dwóch poprzecznych listew stanowiących oparcie dla tafli oraz górnej profilowanej.

Tara do prania

nieznany

1950 — 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona pierwsza. Koniczna czara rozszerza się ku wylewowi. Zdobi ją dekoracja plecionkowo-roślinna. Niżej tralkowata nóżka, łączy czaszę ze stopą. Zdobienie stopy i pokrywy utrzymuje osiowość i rodzaj dekoracji. Na górze pokrywy stożkowaty, fasetowany uchwyt.

Puchar z pokrywą

Huta Kryształowa ?

lata 20.-30. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Kielich mszalny, srebrny na szerokiej stopie.

Kielich mszalny

1862

Muzeum – Zamek w Łańcucie

naczynie; Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami - Ujęcie z góry. Rzymskie naczynie (czarka) z żeberkami wykonane z klarownego szkła.

Czarka rzymska z żeberkami

nieznany

2. połowa I wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Gliniane naczynie - Ujęcie prawego boku. Gliniane naczynie situlowate o czarnej i wyświecanej powierzchni.

Zdobione naczynie situlowate

nieznany

wczesny okres wpływów rzymskich

Muzeum Narodowe w Szczecinie

karafinka - Ujęcie z przodu; Niewielka butelka o pojemności 0,25 L. Wydmuchana na piszczelu z bezbarwnego szkła – na brzuścu widoczne smugi z nie do końca prawidłowego procesu produkcji. Kształt podłużny, wąski, o grubym, wyraźnie wyodrębnionym dnie, brzusiec w górnej części uwypuklony przechodzi w wąską, długą szyjkę zakończoną płasko wywiniętym niewielkim wylewem. Na obwodzie podstawy w formie odciśniętego, owalnego stempla umieszczony napis:

Karafinka

nieznana

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie lekko z góry

Flakonik hialitowy z zatyczką

nieznany

lata 30., 40. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Znaleziono 34 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd