treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: pejzaże górskie

Obiekty

46
S/Mal/702/ML - Widok na jesienny ogród. Pejzaż zakomponowany pasowo, od lewego dolnego rogu - pierwszy pas wyznacza murek, na którym siedzą tytułowe wrony. Druga strefa to rabaty z kwiatami, dalej pas niewysokich ozdobnych drzew, za nimi park z liściastymi drzewami. Kolorystyka zmieszana, z przewagą żółcieni (kwiaty, liście), kontrastowanych z plamami zgaszonej czerwieni i pasami zieleni.

Wrony

Rerutkiewicz, Franciszek

1918 — 1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Pejzaż ze sztafażem

szkoła holenderska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Na pierwszym planie łąka z dwoma stogami siana. Obok nich pasą się dwie krowy, jedna biało-brązowa, druga biało-czarna. W głębi widoczny dwuspadowy dach chaty. Na nią roztaczają się zielone pola. Na horyzoncie pasmo stożkowych gór i niebo pokryte churami.

Pejzaż podgórski

Kamocki, Stanisław

1901 — 1944

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie wąska, piaszczysta droga, przebiegająca ukośnie przez obraz. Przed nią fragment zielono-brązowej murawy i dwa drzewa. Po przeciwległej stronie grupa ciemnozielonych, liściastych drzew. W oddali krajobraz z zielonymi wzgórzami, lasami oraz brązowymi plamami pól. Z prawej strony u góry fragment szafirowego nieba z różowymi obłokami.

Pejzaż

Rerutkiewicz, Franciszek

1918 — 1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - Ujęcie z przodu; Scena w izbie wiejskiego domu. Widoczne cztery postacie - po lewej siedząca kobieta, w środku mężczyzna stojący i trzymający na rękach małe dziecko, a na prawo od niego idąca dziewczynka. Nieco w tle, po prawej stronie starzec siedzący na ławie przy piecu.

Chłopska rodzina w izbie

scena rodzajowa

Most Carl August Ludwig

1845

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na pierwszym planie niski, skalisty, brzeg jeziora, po bokach strome urwiska z kępami drzew. Po prawej powyginane drzewo z rozłorzysta koroną na tle nieba. Na wprost tafla jeziora z przystanią dla łodzi, w głębi na drugim brzegu warowne miasteczko. W tle skaliste góry o stromych zboczach, stopniowo opadajace od lewej ku prawej stronie, niebo błękitne dołem rozjaśnione, pokryte obłokami. Na bliższym planie drobne sylwetki ludzi, jeden z nich prowadzi objuczonego konia. 
Pierwszy plan ciemny w odcieniach brązu i zielenie, w tle barwy jasne w odcieniach błękitu i szarości z dodatkiem różu.

Pejzaż z wędrowcami

nieznany

1650 — 1670

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1686/ML - Pejzaż. Na pierwszym planie łagodnie wypiętrzone, opadające ku prawej stronie kompozycji wzgórze z usytuowaną przy krawędzi willą w stylu zakopiańskim. Budynek na wysokiej podmurówce, z facjatkami w kondygnacji strychowej. Ściany domu w ocieniu oranżu, dach kryty szarym gontem. Otoczona sztachetowym płotem. W oddali, na zboczu niewielka chata. Na linii horyzontu spowite mgłą góry i niebo utrzymane w tonacji szarości.

Pejzaż z willą

Wyczółkowski, Leon

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Rozległy pagórkowaty pejzaż nadrzeczny oświetlony promieniami zachodzącego słońca. Na pierwszym planie zakola rzeki ze

Pejzaż z wodą

Breslauer, Chrystian

1862

Muzeum Narodowe w Lublinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Wyróżniającym się elementem jest sylweta skalnego zbocza z półokrągło sklepionym prześwitem u dołu, przez który przepływa woda do małej zatoczki po prawej stronie u dołu. Na ukośnym grzbiecie opadającym w prawo postać człowieka jadącego na mule, kapliczka (figura z krzyżem), pod nią siedząca postać, na prawo idący wędrowiec z węzełkiem na plecach. Po prawej, pod wzniosłym zboczem pokrytym roślinnością płaszczyzny, na niej bydło, trzy krowy, koza zwrócona w prawo, przed nimi jeździec na koniu. U dołu obrazu po lewej postać siedzącej kobiety z dzieckiem na kolanach, obok niej siedzący odwrócony tyłem mężczyzna, nieco po lewej siedzący pies. Wzdłuż lewej krawędzi wyniosła sylwetka skały, bądź baszty. Koloryt: ciemne brązy, niebo w barwach zachodu-żółć przechodząca w tony złocisto-pomarańczowe.

Pejzaż fantastyczny

pejzaż

Lampi Franciszek

około 1830

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena biblijna - ujęcie z przodu; Obraz, scena biblijna - Złożenie do grobu. Dynamiczna kompozycja oparta na liniach diagonalnych, o ciemnym kolorycie z akcentami czerwieni, ugrów i szarości przedstawia scenę niesienia ciała Chrystusa do grobu rozgrywającej się w skalistej scenerii z sylwetką zamku w głębi. W centrum kompozycji złożone na tkaninie, jasne ciało Chrystusa podtrzymywane jest przez trzech mężczyzn: prawą stronę podtrzymuje od dołu pochylony, brodaty starzec w turbanie, lewą stronę całunu trzyma mężczyzna w żółtej szacie i czerwonej tunice, a od strony nóg wspomaga ich młodzieniec z rozwianymi włosami w zielonej szacie z narzuconą na ramiona czerwoną peleryną. Po lewej stronie przedstawienia stoją trzy opłakujące niewiasty. Po prawej zaś klęcząca kobieta ze złożonymi rękoma, a za nią schylający się mężczyzna. Pejzaż skalisty. W oddali rysuje się sylwetka pałacu o dwóch okrągłych wieżach. Na szczycie skały widać dolną część trzech krzyży.

Złożenie do grobu

scena biblijna

nieznany

1600 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ilustracja literacka; Pobojowisko - ujęcie z przodu; Na prostokątnym arkuszu papieru w układzie poziomym na pierwszym planie ukazana scena opłakiwania poległych dowódców. Po lewej stronie ciało Douglasa osłonięte płaszczem unosi duchowny. Na piersi poległego opiera głowę młoda kobieta. Dalej na lewo mnich wsparty o krzyż czeka na ostatnie słowa rannego mężczyzny okrytego jasną tkaniną. Po prawej leży Hotspur w zbroi rycerskiej. Przed nim przyklęka giermek, a za głową poległego rozpacza kobieta w towarzystwie kilku innych osób. W głębi oddział wojska odchodzi niosąc sztandar. W tle w promieniach zachodzącego słońca nadal trwa bitwa.

Chevy Chace

ilustracja literacka

Young, John

1814

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/331/ML - Na pierwszym planie płot z wąskimi, rzadko osadzony sztachetami. Za nim pas janozielonej łąki. na drugim planie osada gęsto zabudowana. Na dalszym planie pasmo górskie o stożkowych szczytach.

Widok na Hawrań i Murań

Kamocki, Stanisław

Muzeum Narodowe w Lublinie

Alegoria Prawa i Łaski - ujęcie z przodu; Marynistyczny pejzaż przedstawia morze i wejście do portu umiejscowione między skalistym przesmykiem, na szczytach którego po obu stronach wznoszą się dwie kamienne wieże. Na morzu przedstawiono handlowe okręty. Na pierwszym planie po prawej stronie  fragment piaszczystego brzegu ze scenami rodzajowymi. W pobliżu brzegu płyną trzy statki i niewielka łódź. Na pierwszym planie po lewej stronie widoczna jest galera dwumasztowa ze zwiniętymi żaglami typu łacińskiego i jednym rzędem wioseł. Na dziobie i rufie widoczne są nadbudówki dla oficerów. Nad częścią rufową rozpostarty jest na wytykach bogato zdobiony namiot. W pawęży rufowej czyli płaskim zakończeniu rufy widać umocowany ster zawiasowy. Załoga galery ubrana jest we wschodnie stroje i białe turbany. Flaga  na maszcie jest w kolorach pomarańczu, bieli i błękitu. W oddali na horyzoncie dostrzec można inne statki. W centrum obrazu ukazano galeon pod żaglami, a z jego prawej burty inny typ statku – karawelę z żaglami typu rejowego noszonymi na masztach. Z jej lewej burty, zza skał wyłania się  zwinięty, maszt drugiej galery tego samego typu. Przy brzegu widać łódź z obsadą, a w tle na horyzoncie rysują się sylwetki kolejnych statków. Niebo częściowo zakrywają deszczowe chmury. Światło padające na statki od horyzontu z lewej strony rzuca długie cienie w kierunku lądu. Obraz malowany jest lekko, energicznymi pociągnięciami pędzla.

Pejzaż morski z grupą statków

marina

Vaught, P. de

1600 — 1650

Muzeum Narodowe w Szczecinie

W centralnej części obrazu dolina z zabudowaniami - beżowe domki z różowymi dachami w formie sześcianów, w środku wysokie drzewo. Z lewej strony fragment drogi biegnącej w górę, na niej osiołek z jeźdźcem, za nim druga postać. Przy drodze drzewo z dużą, owalną koroną, sięgającą prawie do krawędzi płótna. Nad nim łańcuch górski opadający łagodnie. W tle góry w kolorze beżowym.

Pejzaż górski

Kramsztyk, Roman

1918–1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Scena przedstawia bitwę rozgrywającą się w pejzażu górskim na wielu planach. Po lewej, w głębi, chorąży trzymający proporzec z herbem. Grupa jeźdźców z chorążym prowadzona jest przez dowódcę ze wstęgą przewieszoną przez ramię i w kapeluszu z białym piórem. Walka odbywa się na pistolety i szpady. Kłęby dymu unoszą się nad walczącymi. Na pierwszym planie pojedynczy przedstawiciele zwycięskiej armii pędzący konno pośród poległych, leżących na ziemi wraz z końmi.

Pod przedstawieniem dedykacja dla zwycięskiego Henryka Burbona, syna Wielkiego Kondeusza, ks. d'Enghien, rozdzielona herbem Burbonów Conde: Serenissimo Principi Henrico Borbonio Duci Anguineo/ Hanc tabellam fortiter dimicantium Verum ejus animi magnitudinis simbolum in humilimi sui obsequii monumentum dicat et consecrat. Niżej l.nazwisko malarza i formuła przywileju: AF VanderMeulen, jnuenit et excudit cum priuilegio Regis, pr. cd.: humillimus deuotissimus que seruus VanderMeulen. sygn. na płycie d.l.: I.V.Huchtenburgh sculp. Herb Burbonów otoczony łańcuchami z orderami Św. Ducha i Św. Michała.

Bitwa kawalerii

scena batalistyczna

Meulen, Adam Frans van der

między 1668 — 1670

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Smutny pejzaż Kampanii - ujęcie z przodu; Rycina z teki grafik warsztatowych Stowarzyszenia Artystów włoskich L’acquaforte. Società d’artisti Italiani, przedstawia pejzaż włoskiej krainy Kampania. W prostokątnym, pionowym obramieniu konturowym widok brzegu górskiego jeziora ujęty z szuwarów. Na bliskim planie wśród trzcin falujących na wietrze odpoczywa para żurawi. Jeden szuka pożywienia w wodzie, a drugi stojąc na straży wydaje ostrzegawczy krzyk. Kępa drzew w głębi częściowo przesłania zbocze stromej, skalistej góry. Wzdłuż horyzontu ciągnie się pasmo łagodnych wzgórz. Smutny nastrój nadaje pejzażowi niebo pokryte deszczowymi chmurami.

Campagna mesta | Smutny pejzaż Kampanii

pejzaż

Rayper, Ernesto

1870

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Zdjęcie Adama Żeromskiego w rynsztunku sportowym, z plecakiem, laską wśród kamieni i na tle gór. Na drugim planie widać kosodrzewine.

Adam Żeromski na tle gór

nieznany (fotograf)

1916

Muzeum Narodowe w Lublinie

Filiżanka dzwonowata na pierścieniowej podstawie, ucho pętelkowe w kształcie cyfry

Filiżanka

Wedgwood

1852

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie po prawej staw, po lewej wał porośnięty trawą, o kamienistym brzegu. W oddali na brzegu cztery chatki o bielonych ścianach. Na horyzoncie niebieski łańcuch gór na tle nieba z ciemno – fioletowymi chmurami, poniżej przełęcz porośnięta na bokach lasami, z pasami zieleni i brązowej ziemi.

Brzeg Dunajca w Sromowcach

Szygell, Stanisław

1916 — 1941

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4338/ML - Scena figuralna na tle górskiego pejzażu. Na pierwszym planie wzniesienie. Przy jego zboczu trzech mężczyzn na koniach, z włóczniami w dłoniach. Jeden z nich usytuowany w centrum kompozycji, dwaj pozostali nieco w głębi, po prawej. W tle wysokie masywy górskie.

Pikieta Kurdów

Filipowicz, Henryk

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4353/ML - Scena rodzajowa z przedstawieniem rodziny siedzącej przed chatą. Na pierwszym planie, lekko w lewo drewniana chata z otwartym wejściem. Przed nią sześć postaci w odświętnych strojach. Po lewej stronie drzwi grupa trzech osób, dwoje z nich - młodszych - siedzących na rozłożonej przed drzwiami wzorzystej macie, po lewej starsza kobieta z robótką w dłoniach. W otworze drzwiowym stojące dziecko, za nim wiklinowy kosz. Po prawej, na rogu chaty siedzące dwie kolejne osoby.  Obok chaty, na drodze dwóch zajętych rozmową mężczyzn. W głębi, za chatą i wzdłuż dwa kamieniste, porośnięte krzewami pagórki, w tle zamglone wzniesienia.

W dzień świąteczny. Chewsurja

Filipowicz, Henryk

1891

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż górski. Na pierwszym planie obszar zielonej łąki. W głębi, ponad pasem zielono - fioletowo - brązowych koron drzew, dwa niemal symetrycznie zakomponowane, łagodne stoki górskie w kolorze ultramaryny. Między nimi plama kobaltu oddzielona rozciągającym się w poziomie biało - różowym pasem snującej się mgły od płaszczyzny nieba pokrytej jasnymi, błękitnymi smugami. Kompozycję ożywiają sztafażowo potraktowane, małe, kolorowe sylwetki zajętych pracami polowymi ludzi i zwierząt. Przedstawienie utrzymane w chłodnej tonacji barw, 
z przewagą błękitów. Operuje szerokimi plamami pastelowych kolorów.

Krajobraz górski z Bystrej

Fałat, Julian

1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 46 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd