treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: mosty

Obiekty

46
Mosty na Odrze w Szczecinie - Ujęcie z przodu; W górnej części kompozycji przez całą szerokość poziom mostu i wsparty na nim podwójny łuk przęsła. Na moście zaprzęg konny, po prawej sylwetki kilku postaci. Na drugim planie po lewej kratownica drugiego mostu, po prawej przy nabrzeżu holownik ujęty od rufy. W głębi na horyzoncie sylwety statków, po lewej za mostem czerwona sylwetka budynku.

Mosty na Odrze w Szczecinie

Levin Julio

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Widok 1

Talerz

nieznany

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Mapa drukowana 1059 Speck I - Ujęcie z przodu; Mapę 1059 Speck I opracowano i wydano w 1890, a dodrukowano w 1922 roku. Obejmuje obszar w pobliżu miejscowości Speck, Kreis Naugard, Reg. Bez. Stettin, Prov. Pommern, dziś Mosty, pow. goleniowski, woj. zachodniopomorskie, Polska. Jest jedynym zachowanym egzemplarzem arkusza przedwojennej mapy topograficznej oznaczonego godłem 1059, zawierającym dane o lokalizacji obiektów i ich nazw w zasobie archiwalnym Flurnamen Sammlung. Na drukowanej mapie ręcznie naniesiono warstwę z numeracją obiektów fizjograficznych odnoszących się do miejscowości: Barfussdorf, dziś Żółwia Błoć; Marsdorf, dziś Marszewo; Glewitz, dziś Glewice; Franzfelde, dziś Przypólsko; Burow, dziś Burowo; Buddendorf, dziś Budno; Puddenzig, dziś Podańsko; Speck; Matzdorf, dziś Maciejewo; Birkenwerder, dziś Pogrzymie; Diedrichsdorf, dziś Bolechowo; Lüttkenhagen, dziś Tarnówko; Jakobsdorf, dziś Danowo; Grossenhagen, dziś Tarnowo; Korkenhagen, dziś Budzieszowce.

1059 Speck | Mosty

Messtischblatt

Holsten, Robert

1931 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Grafika - widok nabrzeża w Szczecinie - Ujęcie z przodu. Kolorowany widok Szczecina z Łasztowni w stronę kościoła św. Jana, przedstawia pełne statków nabrzeże po obu stronach Odry. Kompozycja zdominowana masztami statków zacumowanych w kilku rzędach wzdłuż wschodniego brzegu rzeki. Wśród nich jednostki z napędem parowym, łodzie i barki. Na kilku masztach częściowo rozwinięte żagle. Liczne niewielkie łodzie z pojedynczymi masztami, ścieśnione są na przeciwległym brzegu, gdzie na szerokim bulwarze ustawione są parasole sprzedawców. Partery wąskich, wielokondygnacyjnych budynków wzdłuż nabrzeża przesłonięte są markizami, ocieniającymi sklepy i kantory na parterze. Na brzegu po stronie Łasztowni, ukazanym w trójkącie lewego dolnego narożnika, wiaty i zabudowa magazynowa, wozy z beczkami i zajęci ludzie. W tle od prawej nawarstwione dachy zabudowy Starego i Nowego Miasta z dominującym nad nimi kościołem św. Jana. Odrę przecinają dwa mosty: pierwszy niski z przepustem, drugi w głębi o łukowych przęsłach konstrukcji żelaznej (w rzeczywistości na pierwszym planie winien być przedstawiony żelazny Most Kolejowy, a za nim drewniany Most Nowy prowadzący od nabrzeża przed dworcem na Kępę Parnicką).

Widok nabrzeża w Szczecinie

Clerget Hubert

po 1878

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Lamu przyszłości - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia na pierwszym planie duży budynek z licznymi loggiami i tarasami, na których znajdują się sylwetki ludzkie w różnych sytuacjach. Na szczycie fasady budynku napis: USAFIRI BUILDING; na jego dachu antena satelitarna. Za budynkiem widać ulice z samochodami oraz zielony skwer miejski, na którym stoi statua z globusem na szczycie. Z lewej strony port lotniczy z wieżą kontrolną, samolotami, budynkami z napisem International Departures oraz Terminal 3, pomiędzy którymi stoi fontanna. W centrum na drugim planie kolejne budynki lotniska – Cargo i inne. Z prawej strony obrazu w jego górnej połowie widać przystań jachtową i zacumowane dwa duże statki pasażerskie. W tle, po prawej zielone tereny rekreacyjne przy plaży z biało-czerwonymi parasolkami i palmami rosnącymi wzdłuż linii brzegowej. Po lewej, na wzniesieniu biały budynek z kopułą i wieżą przypominającą latarnię morską.

Lamu of the Future | Lamu przyszłości

Onyango, Richard

2009 — 2023

Muzeum Narodowe w Szczecinie

MC/M/38/37/ML - Fotografia w pozycji pionowej. Przedstawia drewniane koło będące częścią mechanizmu mostu zwodzonego. Szprychy zbudowane na dwóch obręchach. Na piastrze, ukazanej po lewej stronie fotografii, znajduje się nawinięty gruby sznur. U dołu oparty o koło biały drewniany płotek ze sztachet.
Na odwrocie w prawym górnym rogu napis ołówkiem:

Mont Saint-Michel. Koło mostu zwodzonego.

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/22/ML - nieznany (autor)

Paryż. Most Aleksandra III

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/8/ML - nieznany (autor)

Paryż. Conciergerie i Pont au Change

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

MC/M/38/1/ML - nieznany (autor)

Paryż. Siedem mostów

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Akwaforta - Nabrzeże w Szczecinie - ujęcie z przodu; Widok na nabrzeże portu szczecińskiego z mostem Hanzy (Długim) w tle. Na Odrze liczne statki żaglowe i motorowe z okazałą jednostką parową w centrum. Na nabrzeżu marynarze. Nieboskłon zaokrąglony w górnych rogach. Podpisana odręcznie pod ilustracją po lewej: Stettin Bollwerk, po prawej podpis autora: Pallmann. Interesująca kreska świadcząca o dobrym wyczuciu ekspresji.

Stettin Bollwerk | Nabrzeże w Szczecinie

Pallmann, Kurt

1920 — 1935

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przycisk do papieru - ujęcie z góry; Przycisk do papieru (dokumentów, listów itp.) z widokiem Mostu Hanzy w Szczecinie (obecnie Most Długi). Wykonany jako odlew z grubego przezroczystego szkła w kształcie koła z falistym, falbankowym otokiem, złożonym z 9 odcinków koła, przypominających płatki kwiatu. Krawędzie zaoblone. Od spodu, w obrębie płytko zagłębionej okrągłej strefy centralnej, wklejona (lub wtopiona) fotografia, przedstawiająca widok fragmentu zabudowy Szczecina w rejonie Mostu Hanzy, widocznego na pierwszym planie od strony Łasztowni. W środku dolnej części ilustracji podpis na prostokącie białego tła: Stettin, Hansabrücke.

Przycisk do papieru

nieznana

1901 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puzderko z widokiem nabrzeża w Szczecinie - ujęcie ze skosu; Cynowe puzderko w kształcie skrzyneczki na czterech niskich, lekko wygiętych na zewnątrz, żyłkowanych nóżkach, dekorowane wypukłym ornamentem kwiatowym na ściankach bocznych i w narożnikach wieka pokrywy. Na środku wieka pokrywy okrągła plakieta, obramowana ornamentem perełkowym z wydłużonymi trójkątnymi poszerzeniami sięgającymi górnej i dolnej krawędzi pokrywy. Ozdobione ażurową linią poszerzenia tworzą czworoboczny wykrój zewnętrzny plakiety, ułożonej przekątnie w centrum wieka. Okrągłe wnętrze plakiety wypełnia reliefowy widok nabrzeża w Szczecinie z napisem u góry: STETTIN / BOLLWERK. Na pierwszym planie Odra ze statkami przy obu brzegach, na brzegu zachodnim zwarta zabudowa kamienicowa po lewej i pas zieleni po prawej stronie w głębi. Most przez rzekę po prawej. W tle za budynkami liczne kominy. Elementy architektury bez cech identyfikujących Szczecin. Półplastyczny ornament roślinny dekoracji zewnętrznej składa się z pięciopłatkowych, zaokrąglonych kwiatków z okrągłym środkiem i drobnych listków wypełniających tło. Wieko lekko wypukłe z krawędzią nieznacznie wyniesioną, podzieloną na łukowe odcinki tworzące falistą linię brzegu, ozdobionego listwą zamknięcia pokrywy z kreskowanym lambrekinem pod łukami od strony zewnętrznej. Przednia ścianka poszerzona w centrum.

Puzderko z widokiem nabrzeża w Szczecinie

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/Mal/832/ML - Obraz zakomponowany w owalu. Po lewej stronie - grupa wysokich drzew o ciemnych koronach. Na pierwszym planie fragment brzegu rzeki z drewnianym mostkiem po lewej stronie. Na rzece łódka z zarzuconą siecią. Na drugim planie - zabudowania wiejskie skupione wokół kościoła z czerwonym dachem. Przed nimi przydrożny krzyż lub mogiła. W tle, po prawej wzgórza. Na nich zamek z dwiema, okrągłymi wieżami. Wyzej - niebo z obłokami. Pejzaż ożywiony postaciami ludzi.

Janowiec nad Wisłą

Malinowski, Adam Wiktor

1850 — 1892

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/5 - Fotografia przedstawia dwóch mężczyzn stojących pośród zasieków nad brzegiem rzeki. Za nimi widoczny most kolejowy i dwie osoby oparte o barierkę mostu. Poniżej kilka osób stoi na skarpie. Fotografia naklejona na szarą tekturę z wytłoczona ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego Stanisława Zawadzkiego z Lublina.

Zasieki na brzegu rzeki Bystrzycy

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/4 - Fotografia przedstawia drewniany most na rzece, widoczne zasieki wykonane z drzewa i drutu kolczastego. Na skarpie po drugiej stronie rzek i widoczne sylwetki mężczyzn. Fotografia naklejona na szarą tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy na Bystrzycy

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/3 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, bez podpisów. Naklejona na brązową tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy na Wrotkowie

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/2 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, bez podpisów. Naklejona na brązową tekturę z wytłoczoną ramką. W prawym dolnym rogu pieczęć zakładu fotograficznego S. Zawadzkiego z Lublina.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/26/1 - Fotografia grupowa kierowników robót fortyfikacyjnych, stojących na moście, podpisana. Naklejona na kremową tekturę z wytłoczoną ramką. Po lewej stronie odręcznie spis osób.

Most kolejowy pod Wrotkowem

Zakład Fotograficzny Stanisław Zawadzki

1920

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie widoczny brzeg rzeki, na nim poukładane naprzemiennie deski różnej grubości na osobnych stosach. Obok dwóch mężczyzn. W lewym rogu prowizoryczna lepianka przykryta deskami, w dachu widoczny komin. Dalej trzy przęsła mostu, wsparte na czterech filarach. Po lewej stronie przy wjeżdzie na most lokomotywa oraz kilkanaście osób w jej otoczeniu. Na szczycie mostu stoi trzech mężczyzn. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok mostu z trzech przęseł, prace przy budowie. Po prawej stronie kamienisty brzeg i zarośla. W oddali, na końcu drugiego brzegu słabo widoczna budowla oraz inny most.
Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok wylotu mostu w trakcie budowy, w perspektywie. W tle widoczny drugi brzeg porośnięty drzewami i zacumowane łodzie. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Narwi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok wlotu mostu w perspektywie, przy metalowych słupach stoją mężczyźni, jeden siedzi na murku. Na drugim końcu mostu lokomotywa. W tle pejzaż wiejski z domem po prawej. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Most na rzece Turyi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na pierwszym planie brzeg porośnięty trawą. Dalej most żelazny, kratowy, mierzący 40 sążni, na którym stoi pociąg z lokomotywą, przy niej kilku mężczyzn. Fotorafia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia w języku rosyjskim.

Most na rzece Turyi

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 46 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd