treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: girlandy kwiatowe

Obiekty

32
lico obrazu. Zachód słońca. Na bliskich planach architektura klasyczna. Pękate wazony i cokoły ozdobione girlandami kwiatów. Na cokole po prawej złote naczynie pełne jabłek. Z tyłu po lewej stronie portyk i półkolista budowla z arkadowym wejściem. W tle rozległy pejzaż z pagórami, lasem i zarysem budowli.

Kwiaty na tle ruin

Fontenay Belin de ?

pocz. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Fotel

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na ażurowe oparcie krzesła w formie przeplatających się taśm

Fotel

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na siedzisko tapicerowane, pokryte jasnozielonym atłasem w złoty deseń przedstawiający girlandy kwiatowe, wazy z kwiatami, wić roślinną i owalne pola pokryte kratką regencyjną

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na oskrzynię przednią wykrojoną u dołu w kształt podwójnego łuku i płaskorzeźbiony motyw muszli pośrodku oskrzyni

Krzesło

nieznany

XX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej

Waza z pokrywą

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

pierwsza część, sklepienie bogato zdobione, widok na ścianę północną i wschodnią, podłoga wzór dużych rombów, trzy pary drewnianych drzwi dwuskrzydłowych.

Sień Dolna - część północna

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

druga część, centralnie drzwi drewniane dwuskrzydłowe prowadzące na dziedziniec, u góry owalna kopuła, po prawej i lewej drzwi wewnętrzne, podłoga wzór dużych rombów, po bokach drzwi dwa marmurowe postumenty z stojącymi na nich złotymi kandelabrami.

Sień Dolna - część południowa

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

zbliżenie na dekorację okuciową prawego boku

Szafka - komódka

nieznany

pocz. XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Barokowy portret dziecięcy. Dziewczynka lekko wychyla się w stronę oglądającego z ciemnej przestrzeni z malowanym zarysem rzeźbionego kartusza. Pośrodku obrazu półpostać ukazana przy pomocy silnego światłocienia, na tle ciemnego tła, okolony trzema iluzjonistycznie malowanymi girlandami kwiatów. Postać kilkuletniej dziewczynki o twarzy owalnej, dużych, wyrazistych oczach, ciemnych, krótkich, blond włosach; prawą rękę unosi ku górze, lewą przykłada do piersi, podtrzymując szal. Portretowana dziewczynka ukazana jest w stroju antykizującym: w białą tunikę i czerwony płaszcz spięty na ramieniu oraz rdzawozłoty szal. Wokół dziewczynki 3 girlandy bujnych różnobarwnych kwiatów zebranych w duże bukiety - jedna nad głową i dwie po bokach. Są to kwiaty zarówno polne jak i ogrodowe, pośród których są róże, tulipany, żonkile, goździki, anemony, ostróżka, jaśmin, powój i inne. Tło neutralne, ciemne, brunatnoczarne.

Portret dziewczynki w girlandzie kwiatów

Thielen, Jan Philip van

między 1650 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz malowana na odwrociu szkła, prostokątny w układzie pionowym, oprawiony w drewniana ramkę z deseczek sosnowych (szer. 4 cm), łączonych na wpust i kołeczki. Tło obrazu jasne, rozbielone popielate. Po środku namalowana 3 postaci św. Apolonii, z czarnym okonturowaniem wszystkich elementów szat i rysów. Twarz zwrócona w prawą stronę, otoczona żółtą aureolą. Rysunek oczu, brwi, nosa, ucha wykonany czarną kreską, jasne plamy na policzkach i w kącikach oczu, usta nie są widoczne. Włosy ciemne, półdługie opadające na lewe ramię. Suknia fałdowana koloru czerwonego z głębokim wycięciem V, sięgającym do pasa, pomalowanym na żółto z kwiatem pośrodku, wokół szyi szara obwódka. W talii ciemny, szeroki pas ze śladami złocenia. Rękawy do łokci, przy lewym żółta falbanka. W prawej dłoni ciemnozielona palma męczeństwa, w lewej – szczypce beżoworóżowe. Dolna partia sukni, poniżej talii, otoczona od tyłu szatą opadającą w dół, w kolorze ultramaryny, przewieszona przez zgięcie prawej ręki. Tło u góry obrazu, po obu stronach postaci, ozdobione jest symetrycznymi kwiatonami, złożonymi z kulistych kwiatów (po 3) czerwono-żółtych, rozdzielonych ciemnozielonymi owalnymi listkami.

Święta Apolonia

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1557/ML - Talerz płytki, okrągły, gładki, na kołnierzu malowana zielona  girlanda gęsto uplecionych pędów sitowia, w które wkomponowano pojedyncze kwiatki niezapominajek - niebieskie, czerwone i filoletowe.

Talerz płytki

Manufaktura Porcelany w Korcu

1824 — 1828

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1491/ML - Talerz płytki, okrągły, gładki. Kołnierz zdobiony malowaną girlandą różowych różyczek ze złotymi listkami ujętą w złote paski. Pośrodku lustra podwójne złote kółko.

Talerz płytki

Manufaktura Porcelany w Korcu

1820 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/CS/1397/ML - Talerz płytki, okrągły, gładki, brzeg konturowany złotem. Kołnierz zdobiony malowaną girlandą bratków trójbarwnych z zielonymi łodyżkami, w lustrze regularnie rozmieszczone 4 pojedyncze kwiatki z listkami.

Talerz płytki

Manufaktura Porcelany w Korcu

1824 — 1828

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz malowana na szkle, przedstawiający św. Barbarę. Prostokątny, w układzie pionowym, w ramie z deseczek (szer. 3,5 cm), bejcowanej na ciemno. Tło obrazu jasno szare. Wszystkie elementy posiadają czarny kontur. Postać umieszczona centralnie, w ujęciu 3. Święta w prawym ręku trzyma kielich z Hostią, w lewej – pióro. Twarz zwrócona w prawą stronę. Rysunek twarzy wykonany czarną kreską, jasne plamy na policzkach, czerwone usta. Włosy czarne, splecione w warkocz – opadają do tyłu (widoczne nad lewym ramieniem). Na głowie korona 7-mio listna (żółto-niebieska) z czarnym szczytem o kształcie kulistym. Suknia fałdowana, koloru pomarańczowo-czerwonego (fałdy zaznaczone na czerwono, z dekoltem w kształcie „V”, ozdobionym żółtą falbaną; przy rękawach – sięgających łokci- falbany czerwone. Suknia przepasana jasnobrązowym pasem. Wokół szyi małe czerwone korale. Na suknię narzucony płaszcz; na zewnątrz niebieski z ornamentem koloru ultramaryny i brązu, od wewnątrz żółty z podobnym ornamentem koloru czarnego. Tło u góry obrazu, po obu stronach postaci, ozdobione symetrycznymi kwiatami: 3 kuliste kwiaty czerwono-żółte, rozdzielone ciemnozielonymi listkami. Pod postacią szlak: falista żółta linia i owalne zielone listki.

Święta Barbara

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle przedstawiający Chrystusa Ukrzyżowanego. Tło szafirowe z czerwonymi kwiatami.

Chrystus Ukrzyżowany

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło granatowe. U góry obrazu, w centrum brązowy, kulisty kwiat, cieniowany biała farbą. Na boki od niego odchodzą zielone gałązki z listkami. Na końcu gałązki stylizowany tulipan w kolorze czerwonym, cieniowany biała farbą, kontury czarne. Madonna w szacie koloru ciemnooliwkowego, tworzącej dużą barwną plamę. Kontury szat czarne. Czarne obramowanie wokół twarzy. Twarz biała, brwi i oczy czarne, włosy brązowe. Dzieciątko trzymane jest na lewej ręce, ubrane w białą sukienkę, o fałdach zaznaczonych kolorem czarnym. Wokół szyi madonny i dziecka, złota lamówka. Włosy dziecka brązowo-czarne. Suknia Madonny czerwona cieniowana biała farbą. Na jej płaszczyźnie brązowe palmety jednostronne, z rzędem granatowych kropek z drugiej strony gałązki.

Madonna z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło czarne. W górnych rogach stylizowane tulipany, czerwone  cieniowane białą farbą. Liście i gałązki białe. Madonna w czerwonym płaszczu stanowiącym jednolitą plamę sięgającą dolnej krawędzi obrazu. Na płaszczu białe i brązowe kropki. Suknia brązowa, fałdy zaznaczone ciemnozieloną i czarną i białą farbą. Madonna z pochyloną lekko w lewo głową, trzyma na rękach Dzieciatko, trzymające ja za szyję. Twarz i ciało dziecka jasnobrązowe. Kontury brązowe. Włosy czarne. Na głowie Madonny oliwkowo-żółty szal, fałdy czarne. Wokół głowy złote aureole. Nad aureolą Madonny czerwono-złota korona. Ramki obrazu z prostych listewek ciemnobrązowych.

Madonna z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło granatowe. W centrum postać Madonny w ceglastej sukience, w białe i beżowe kropki. Przy szyi złota lamówka. Madonna karmi Dzieciątko, zawinięte w brązowo-czarna tkaninę. Ręce, twarz, szyja postaci białe. Kontury podkreślone brązową farbą. Włosy brązowe, loki podkreślone kolorem czarnym. We włosach Madonny trzy kuliste różowe kwiaty. Wokół głowy złota aureola. Nad głową Madonny trzy kuliste ceglaste kwiaty, cieniowane białą farbą. Ledwo widoczne zielone listki. Po bokach głowy stylizowane pojedyncze brązowe tulipany. Ich kontury obwiedzione czarnym kolorem. Twarz z lekkim rumieńcem. Brwi i oczy czarne; pomiędzy powiekami a brwiami szare cienie.

Matka Boska Karmiąca

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz na szkle. Tło czarne. W górnych rogach stylizowane tulipany, czerwone  cieniowane białą i brązową farbą. Kontury płatków czarne. Liście i gałązki białe. Na obrazie św. Józef trzymający w lewej ręce gałązkę kwiatów czerwonych z czarnymi listkami, na prawej ręce – siedząca postać Dzieciątka. Twarz i ręce świętego oraz ciało dziecka białe, kontury zaznaczone brązową farbą, brwi i oczy czarne, włosy brązowe, linia włosów zaznaczona czarnymi kreskami. Wokół głów złote aureole, kontury obwiedzione na biało. Dzieciątko w różowej przepasce biodrowej. Św. Józef w czerwonym płaszczu, o fałdach i draperiach zaznaczonych białą i jasnobrązową farbą. Suknia świętego ciemnobrązowa, draperie podkreślone na biało i czarno. Ramki obrazu z listewek ciemnobrązowych.

Święty Józef z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 32 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd