treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
drapacz - Ujęcie z drugiego boku; Niewielki drapacz wykonany z łuszczki (formy odłupkowej) krzemienia pomorskiego (jaskółczy chlebek) na zewnątrz jest czerwony, a w środku biały.

Drapacz

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 2000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Rdzeń naciskowy podstożkowy - ujęcie z przodu; Rdzeń naciskowy podstożkowy. Pięta rdzenia, czyli powierzchnia, do której przykładano naciskacz, jest płaska, uformowana jednym odbiciem. W końcowej fazie eksploatacji, krótko przed porzuceniem, jeden z boków rdzenia został częściowo odbity kamiennym tłuczkiem. Widoczne są również ślady po różnych zabiegach mających na celu drobne naprawy wierzchołka oraz tyłu rdzenia.

Rdzeń naciskowy podstożkowy

kultura Maglemose

7800 p.n.e. — 7000 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krzemieniec, stara uliczka

Pieniążek, Józef

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przycisk w kształcie leżącego kamiennego nieforemnego prostopadłościanu o nieregularnych krawędziach, na górze ma zamontowany okrągły mosiężny z tego samego materiału wykonana jest podłużna ozdobna tabliczka ozdobiona motywem muszli  i mocowana do kamienia bez widocznych ćwieków z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871”.

Kamień z napisem „Zamek Krzemieniecki – 1871"

Przycisk do papieru

nieznany

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Perspektywiczny widok zabudowanej uliczki. Przy prawej krawędzi zbliżenie fragmentu elewacji, w głębi rząd domów różnej wysokości. Po lewej budynek nakryty dwuspadowym dachem z dobudowaną przy frontowej elewacji werandą. Za nim fragmenty dalszych zabudowań. Formy uproszczone, budowane za pomocą miękkich, szarych plam. W kolorystyce dominują zlewające się fiolety i kobaltowe blękity. W partiach dachów rozwodniony karmin. Centrum kompozycji rozświetlone, zaznaczone smugami delikatnej, łososiowej barwy. W prześwicie pas nieba w kolorze rozmytego błękitu paryskiego.

Krzemieniec

Mann, Aleksander

1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grot oszczepu krzemienny

Grot

nieznany (autor)

Muzeum Narodowe w Lublinie

658/A/ML/1 - Liściak trzpieniowaty, wierzchołek uformowany w skośny półtylec.

Liściak

nieznany (autor)

Muzeum Narodowe w Lublinie

Siekierka czworościenna zwężająca się stopniowo od ostrza ku obuchowi krawędzie boczne proste ostrze łukowate, wszystkie ścianki wypukłe staranie gładzone

Siekierka krzemienna

nieznany (rzemieślnik)

Muzeum Narodowe w Lublinie

Grocik trapezowaty wykonany z wióra

Grocik

nieznany (autor)

Muzeum Narodowe w Lublinie

Narzędzie krzemienne w kształcie wąskiego liścia, z jednej strony płaskie, z drugiej zaostrzone pośrodku uwypuklonej powierzchni

Liściak

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Drapacz krzemienny. Wykonany z krzemienia wołyńskiego.

Drapacz

nieznany (autor)

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Gołębiowski Stefan Gozdawa - portret

Pitschmann Józef

1819

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

1410/A/ML/2 - Rylec jedynak o charakterystycznej mało wyrazistej formie

Rylec

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

694/A/ML/1 - wykonany z krzemienia nadbużańskiego; dwustronnie retuszowany i gładzony
wymiary dodatkowe: 3,0 cm (szer. w pot. dług.); 0,8 cm (grub. w pot. dług.)

Sierp

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

676/A/ML/6 - Asymetryczny grocik trójkątny o prawie prostych bokach i lekko wciętej podstawie retusz przykrawędny dookolny obustronny zblizoy do rynienkowatego skośnego

Grocik

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

667/A/ML/1 - Liściak dwukątowy nasada narzędzia na stronie wierzchniej surowa na stronie spodniej płasko łuskana

Liściak

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

658/A/ML/12 - Łuszczeń dwubiegunowy płytkowy, wykonany z fragmentu wiórowca. Stan zachowania - dobry.

Łuszczeń

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

345/A/ML/12 - Makrolityczny wiórowiec z łukowatym wierzchołkiem, obie krawędzie boczne (jedna całkowicie druga w 3/4 długości)oraz wierzchołek łuskane po stronie wierzchniej płaskim retuszem przykrawędnym śęczek ścieniany.

Wiórowiec

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

345/A/ML/7 - Drapacz odłupkowy o zaokrąglonym drapisku w proporcjach niemal krótki.

Drapacz

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Liściak dwukątowy, nasada na stronie wierzchniej uformowana retuszem półstromym, strona spodnia nasady płasko łuskana, wierzchołem uformowany w półtylec

Liściak

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Talerz płytki, okrągły, gładki, brzeg obwiedziony szerokim złotym paskiem, na kołnierzu malowany herb

Talerz z herbem "Leliwa"

Manufaktura Porcelany w Baranówce

1829

Muzeum Narodowe w Lublinie

Siekiera o obrysie podtrójkątnym, lekko asymetrycznym, o jednym boku prostym na odcinku 3/4 od ostrza, drugim-lekko wypukłym w 1/4 odległości od ostrza; obuch krawędziowy zaokrąglony; ostrze lekko łukowate; w przekroju poprzecznym grubosoczewkowaty; szlifowany płaszczyznowo obustronnie niemalże na całej długości, łącznie z bokami i obuchem; lekkie wybłyszczenia (od oprawy) w części obuchowej; brak napraw i przeróbek; wymiary maksymalne: długość 190 mm, szerokość przy ostrzu 84 mm, grubość 53 mm; waga 900 g. Wykonana z krzemienia wołyńskiego (jasnoszary, matowy, przechodzący wzdłużnie w połowie grubości w szklisty odcień ciemnoszary.

Siekiera

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

narzędzie, siekiera - Ujęcie z góry, drugie ujęcie; Czworościenna siekierka trapezowata z wąskim obuchem i ostrzem łukowatym. Cała powierzchnia negatywowa. Wykonana z krzemienia wieku kredowego, matowego o jasnoszarej barwie, pokrytego patyną rdzawobrązową.

Siekiera krzemienna

nieznany

środkowy neolit

Muzeum Narodowe w Szczecinie

pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz w formacie leżącego prostokąta. Kompozycja przedstawia rzekę wijącą się zakolami w głąb obrazu. Po lewej i prawej stronie brzegi porosłe drzewami i krzewami. Kompozycję zamyka wyniosłe pasmo wzgórz. Koloryt: woda w chłodnej przełamanej zieleni, brązy brzegów, szarości przełamane wzgórz.

Krajobraz huculski; Pejzaż huculski

pejzaż

Krcha Emil

około 1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 24 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd