treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: orientalizm

Obiekty

23
lico w ramie

Głowa mężczyzny - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym częściowo w drewnie i częsciowo z mosiężnych sztyfcików w nie nabitych, ornamencie o motywie roślinnym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Taca grawerowania. Egipt XXw

Taca

nieznany

XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kubek srebrny. Egipt XXw

Kubek

nieznany

XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

instrument muzyczny.Pałeczka. Egipt XXw

Pałeczka do gongu

nieznany

XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Instrument muzyczny.Gong okrągły rytowany

Gong

nieznany

XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1774/ML - Scena rodzajowa wybrażająca płynące łodzią postacie. Sylwetki ukazane na
 tle jasnej ściany z arkadowym otworem po prawej i małym, okratowanym okienkiem w górnej części kompozycji. W łodzi cztery postacie mężczyzn w obszernych szatach; na głowach turbany. Od strony dziobu siedzący, pochylony nad wiosłem, za nim stojący, odwrócony tyłem, unoszący wiosło. W części środkowej mężczyzna pochylający się nad spoczywającym w łodzi bezwładnym ciałem kobiety. Przy rufie postać siedząca. Przedstawienie w formie pospiesznego szkicu, lawowane akwarelą. Utrzymane w tonacji błękitów i zieleni.

Na dno Bosforu

Pawliszak, Wacław

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4337/ML - Scena rodzajowa na tle meczetu. Na pierwszym planie dwóch siedzących mężczyzn, między nimi stos arbuzów. Kolejne trzy postacie męskie bardziej w głębi, w stojących pozach. Na dalszym planie, po obu stronach drogi, niskie, drewniane zabudowania. Między nimi wóz zaprzężony w cztery woły, na wozie stojący, wąsaty mężczyzna. W prawej części kompozycji mężczyzna trzymający dźwigającego ładunek osła.  W tle, na osi widoczny zarys meczetu otoczonego drzewami. Kompozycja ujęta w prostokotną ramkę.

Na przedmieściu

Filipowicz, Henryk

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4338/ML - Scena figuralna na tle górskiego pejzażu. Na pierwszym planie wzniesienie. Przy jego zboczu trzech mężczyzn na koniach, z włóczniami w dłoniach. Jeden z nich usytuowany w centrum kompozycji, dwaj pozostali nieco w głębi, po prawej. W tle wysokie masywy górskie.

Pikieta Kurdów

Filipowicz, Henryk

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy, jedwabny, półlity, jednostronny.
Ornament:
Głowy

Pas kontuszowy

nieznany

1770 — 1810

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy 4-stronny
Ornament:
głowy - dwa motywy ukwieconych rozet wpisanych w owalne medaliony
środek - poprzeczne pólka w układzie a,b,a,c
a - z motywem rombów z rozetami
b i c - z dwoma odmiennymi motywami zgeometryzowanej wici kwiatowej
obrzeżenia - z motywem gałązek kwiatowych 
obwódki pionowe w przeplatające się wężyki, poziome w kółeczka
Kolor:
pr. - tło złote, ornement  - kwiaty w głowach i pólkach b, c, na przemian łososiowe i jasnoniebieskie, listki zielone, gałązki i kontury czarne, romby w pólkach a w połowie niebieskie, w połowie białe
l. - tło czarne, pólka a w połowie czerwone, w połowie zielone, 
Frędzla doszyta, pleciona, złota
W narożnikach sygnatura wytkana w prostokącie:

Pas kontuszowy

Masłowski, Franciszek

1781 — 1806

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy 4-stronny
Ornament:
głowy - dwa krzaczki kwiatowe otoczone medalionami z wijącej się wstęgi
środek ( wciąż)- poprzeczne gładkie pólka
obwódki - z motywem kostki i rombów
obrzeżenia pionowe z motywem podwójnej przeplatającej się wici roślinnej, poziome - z motywem wijacej sie wstążki z kwiatami
Kolor:
pr. - tło głów i obrzeżeń srebrne, ornament brązowy z błękitem i amarantem, pólka w połowie brązowe (czarne ?), w połowie kremowe
l. - tło połowy głów i obrzeżeń błękitne oraz  w połowie pólek amarantowe, druga połowa głów i obrzeżeń brązowa oraz pólek - amarantowa
W narożnikach sygnatura wytkana

Pas kontuszowy

Manufaktura Radziwiłłów

1767 — 1780

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy czterostronny.
Ornament:
głowy - dwa motywy ukwieconych rozet wpisanych w owalne medaliony
środek - poprzeczne pólka na przemian z motywami wici kwiatowej i połączonych rozet, obrzeżenia pionowe i poziome z wicią jak w pólkach
obwódki - w trójkąciki
Kolor:
tło - w połowie srebrne, w połowie złote
ornament - kwiaty jasnoczerwone w głowach, w pólkach na przemian jasnoczerwone i białe, listki zielone, gałązki i trójkąciki czarne
strona lewa w połowie zielona w połowie czerwona
Frędzla wiązana, doszyta, w połowie srebrna, w połowie złota
Sygnatura wytkana w narożnikach obu głów:

Pas kontuszowy

Jakubowicz, Paschalis

1789 — 1793

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jednostronny półlity
Ornament
głowy - pośrodku  kompozycja asymetryczna: bukiet kwiatów z różą [w koszu ?], nad nim mały bukiecik przewiązany wstęgą z kokardą, po bokach symetrycznie drobnne gałązki kwiatowe
środek - poprzeczne pólka w układzie a,b; a - gładkie, b - z motywem drobnych gałązek kwiatowych
obrzeżenia poziome i pionowe z motywem gałązek kwiatowych
obwódki - w przeplatające się zygzakowate wężyki i w kostkę
Koloryt
tło głów srebrne, tło obrzeżeń i pólek z dekoracją amarantowe, pólka gładkie kremowobiałe.
ornament: odcienie amarantu i różu, biały, zielonkawożółty, kwiaty na obrzeżeniach i pólkach srebrne
Frędzla doszyta, pleciona, srebrna

Pas kontuszowy jednostronny

nieznany

1766 — 1788

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas  jednostronny 
 Ornament:
głowy- asymetryczna kompozycja kwiatowa i motywem wstęgi 
wciąż pasa (środek )- poprzeczne pólka gładkie, niebieskie i srebrne z motywem wici roślinno- kwiatowej  i motywem wstęgi, na przemian
obrzeżenia - ornament wici roślinno kwiatowej  
kolor: niebieski- pólka, srebrzysty w tle głów i obrzeżenia, 
ornameny roślinne i wstęgi: zielony, brązowy, różowy

Pas kontuszowy

nieznany

1768 — 1778

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pas kontuszowy jednostronny.
Ornament:
głowy - trzy motywy ukwieconych rozet otoczonych medalionami utworzonymi z gałązek palmowych
środek - poprzeczne pólka z dekoracją ornamentalną  w układzie a,b,a,c,
a - stylizowana wić roślinna
b - wydłużone medaliony wypełnione ornamentem kwiatowym
c - palmety rytmicznie odwracane, dekorowane wewnątrz małymi gałązkami kwiatowymi
obrzeżnia pionowe i poziome z motywem palmet jak w pólkach c
obwódki z motywem kostki
Kolor: 
tło złote, ornament różowy, błękitny, zielony, jasnofioletowy i brązowy
Frędzla doszyta złota. (awers) Przysłonięta naszytą frędzlą,( rewers) widoczne na krajce tkackiej,  po brzegach sygnatura wytkana czarną nicią

Pas kontuszowy

Filsjean, Szczepan

1787 — 1794

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. Na pierwszym planie w lewej dolnej części trzy siedzące postacie: mężczyzna, ujęty na wprost starzec z długą rajką, trzeci z odwróconą do tyłu głową. Za nimi stojąca młoda kobieta z uniesionymi w górę rękami. Na drugim planie ujęty z boku wielbłąd prowadzony przez mężczyznę, przy nim dziecko. Po prawej ruiny kamiennej budowli, przy niej postać ludzka. Na linii horyzontu niebieski pas wody.

Beduini w Libanie

scena rodzajowa

Tepa Franciszek

1861

Muzeum Narodowe w Szczecinie

portret konny - ujęcie z przodu; od lewej zwrócony w prawo jeździec na koniu- na głowie czako z wysokim piórem, z lewego ramienia osuwająca się burka, w prawym ręku wzniesione naczynie, noga w strzemieniu. Po prawej ujęty z tyłu żołnierz siedzący na bębnie, naprzeciw niego stoi mężczyzna z wyciągniętą w bok prawą ręką, obok niego stojący bokiem mężczyzna z fajką o długim cybuchu. Horyzont zaznaczony na 1/3 wysokości kompozycji, po lewej wzdłuż krawędzi i w lewym dolnym narożu zaznaczona roślinność.

Na biwaku

portret konny

Orłowski Aleksander

1815

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 23 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd