treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: muzea

Obiekty

632
Naszyjnik kołnierzowaty - ujęcie z góry; Brązowy naszyjnik kołnierzowaty zwany także napierśnikiem składa się z trzech półksiężycowatych obręczy o różnej średnicy, zestawionych w koncentryczny układ. Ich końce schodzą się ze sobą, tworząc wspólne zakończenie w formie niewielkich wolutowych uszek. W wolnych przestrzeniach między kręgami znajdują się krótkie, proste poprzeczne łączniki: 5 między zewnętrzną i środkową obręczą i 4 między środkową i wewnętrzną. Kręgi mają przekrój poprzeczny C-kształtny. Powierzchnie ozdoby dekoruje ukośne żłobkowanie imitujące skręcony sznur. Na największej zewnętrznej obręczy, w pobliżu łączenia z innymi, widoczne są pasma ukośnych nacięć, po siedem z każdej strony. Na obydwu końcach naszyjnika wyryto motywy trójkąta. Barwa ciemnobrązowa ze śladami zielonej patyny w zagłębieniach żłobkowania, na jednym z końców w obszarze ukośnych nacięć złotawa.

Naszyjnik kołnierzowaty

kultura łużycka

około 900 p.n.e. — 750 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Dzbanek o kształcie zbliżonym do tralki na niskiej szerokiej stopie, z uchem; opracowany reliefowo sprawia wrażenie wydrążonego pnia drzewa, na którym zawieszone są upolowane ptaki i zwierzęta (m. in. bażanty, kaczki, zające, lis), ucho tworzy pełnoplastyczna figurka charta wspinającego się na wyciągniętych łapach i zaglądającego do środka. Powierzchnia matowa, bez polewy.
Na spodzie sygnatura odciśnięta w masie:
- Lubartów – kursywą

Dzbanek myśliwski

Lubartów

1843 — 1850

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1508/ML - Scena rodzajowa na tle pejzażu parku Czartoryskich w Puławach. Na pierwszym planie wiekowy kasztan, w oddali Kiosk.

Le marronnier seculaire

Imprime par Auguste Bry

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/100/ML - Szkic aktu męskiego. Mężczyzna ukazany w pozycji siedzącej, w prawym profilu, z pochyloną, wspartą na zgiętej w łokciu ręce.

Akt męski

Hadziewicz, Rafał

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/R/68/ML - Wachlarz rozkładany. Pokrycie asymetryczne, dwustronne, malowane gwaszem. Twarze postaci wykonane z malowanych, naklejanych, płytek kości słoniowej, ich stroje z malowanych kawałków tkaniny jedwabnej również naklejanych na papier pokrycia. Na wachlarzu przedstawiono sceny rodzajowe w charakterystycznej perspektywie (widziane nieco z góry) w kompozycji kontynuacyjnej, przedstawiają dworzan w towarzystwie wysokiego urzędnika, w scenerii pałacowego ogrodu z pawilonami. Barwne stroje z jedwabiu nawiązują do dworskiej mody i są niezwykle zróżnicowane.   Podkreślone są różnice w formie i detalu stroju. Urzędowe nakrycie głowy, foutou, wyróżnia jedną z przedstawionych postaci, cesarza (?). Stelaż z kości słoniowej, rzeźbiony w motywy roślinne i figuralne, pióra okładzinowe gładkie. Zdobią je pojedyncze, owalne, rzeźbione kompozycje, medaliony ze scenami figuralnymi. Pierścień mosiężny spina stelaż.

Wachlarz

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

drewniana figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać kobiety, która wokół nóg i rąk ma obwiązane wąskie paski skóry. Do głowy przymocowany jest pasek bawełny z naszytymi muszelkami kauri.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana deseczka tkacka zdobiona motywem serca i krzyża - Ujęcie z przodu, obrócenie do lewej strony. Deseczka tkacka wykonana z jednego kawałka drewna. Płaska, o kształcie prostokątnym. Jeden z jej krótszych boków przy krawędzi pogrubiony, drugi zaokrąglony. W płaszczyźnie deseczki wycięte 14 wąskich szczelin, oddzielonych szczebelkami. W każdym szczebelku, pośrodku znajduje się niewielki otwór. Deseczka zdobiona wycinanymi motywami: serca oraz równoramiennego krzyża. Po jednej stronie deseczki, wzdłuż jednego z jej dłuższych boków biegnie ornament (szlaczek) złożony z wyrytych w drewnie 7 małych trójkącików.

Deseczka tkacka

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Stara mapa w języku francuskim przedstawiająca plan ruin w Pompejach. Mapa rozłożona z widocznymi 18 polami. U dołu legenda. W prawym górnym rogu ozdobna nazwa mapy i exlibris biblioteki Potockich

Plan des Fouilles de Pompeia

Plan ruin

Cucinello et Blanchi

1826

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wozownia Czarna

Wozownia Czarna

Sala Czarna

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Wozownia Żółta

Wozownia Żółta

Hala

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szorownia w Hali Zaprzęgowej

Szorownia w Hali Zaprzęgowej

Szorownia

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Hala Zaprzęgowa

Hala Zaprzęgowa

Hala

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Korytarz Hippiczny

Korytarz Hippiczny. Stajnia

Sień

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Stajnia Wierzchowa

Stajnia Wierzchowa

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Szorownia Paradna

Szorownia Paradna

Stajnia Wierzchowa

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Hall

Stajnie. Hall

Sień

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Ujęcie z przodu. Zapinka żelazna z wybrakowaną szpilą i plastycznym zdobieniem żeberkiem na zgięciu kabłąka.

Zapinka

nieznany

młodszy okres przedrzymski

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rapier - Ujęcie z przodu; Rapier o głowni prostej, obusiecznej, z ricassem. Na ricassie i krótkim odcinku głowni biegnie zaznaczone dwoma korytkami zbrocze. Sztych jest ułamany. Rękojeść ma krzyżowy jelec w esowatej formie i rozbudowany kosz do ochrony dłoni. Kosz składa się z trzech obłęków bocznych rozchodzących się ku ostrzu i osłaniających ricasso, po drugiej stronie są dwa obłęki boczne, z których górny jest większy, połączonych „oślą podkową” i dodatkowo dwoma obłękami. Trzon zwęża się ku końcowi, jego okładzina nie zachowała się. Głowica jest owalna, wydłużona z wyodrębnioną podstawą w formie pierścieni, ozdobiona jest wzdłużnie nacięciami i zakuta od góry.

Rapier

Wundes, Johannes starszy

1560 — 1610

Muzeum Narodowe w Szczecinie

siekierka typu Grodnica (wariant B) - Ujęcie przodu ze skosu z prawej; Niewielka siekierka typu Grodnica, wariant B ma stosunkowo nisko podniesione brzegi, wyraźnie zaznaczone łukowate ostrze oraz nierówno zakończony obuch. Przy krawędzi obucha znajduje się niewielki otwór. Powierzchnia siekierki po obu jej stronach jest dość silnie zniszczona, widoczne są rozległe złuszczenia. Tylko w niektórych miejscach zachowany jest pierwotny stan powierzchni.

Siekierka typu Grodnica (wariant B)

nieznana

1700 p.n.e. — 1500 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

siekiera krzemienna - Ujęcie z boku; Siekiera czworościenna z grubym obuchem i łukowatym ostrzem. Ścianki szersze trapezowate, obuch czworoboczny lekko soczewkowaty. Krzemień pasiasty o szarych, jasnoszarych i beżowoszarych smugach z rudawymi przebarwieniami, na jednej z szerszych ścianek siekiery układającymi się koncentrycznie w owal. Powierzchnia szlifowana i gładzona.

Siekiera krzemienna

kultura amfor kulistych

3500 p.n.e. — 2100 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

patelnia dołkownica - Ujęcie z tyłu; Patelnia wykonana z blachy miedzianej. W talerzu patelni 8 okrągłych, dość płytkich wgłębień. Kołnierz patelni wyskoki. Do kołnierza mocowana za pomocą 3 nitów długa, prosta rączka. Koniec rączki wygięty, lekko zaokrąglony z wyciętym okrągłym otworem służącym do powieszenia patelni na ścianie. Spodnia część patelni i rączka w dobrym stanie - miedź błyszcząca, powierzchnia wewnętrzna zdarta.

Patelnia dołkownica

nieznany

1851 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Weteran 65 Armii - Ujęcie z przodu; Odznaka jednostronnego medalu w formie krążka na pięciobocznej plakiecie z zawieszką w formie złożonej wstążki orderowej. W centrum okrągłej odznaki wyobrażona została kula ziemska z detalami kartograficznymi oraz nazwami miejscowości i rzek w języku rosyjskim. Na otoku pokrytym białą emalią wytłoczony napis rosyjski cyrylicą: WETERAN 65 ARMII 1941-1945. Od spodu odznakę uzupełnia pięcioboczna plakieta przybierająca postać rozchodzących się promieni. Promienie ułożone są w pięć grup po pięć, gdzie środkowy promień każdej grupy stanowi narożnik pięcioboku i zaznaczony jest prążkowaną fakturą. Trapezowata, emaliowana zawieszka ma formę ukośnie złożonych wstążek orderowych: zielono-czerwonej po lewej i czerwono-złoto-czarnej po prawej stronie medalu. Zawieszka wyposażona jest w zaczep agrafkowy, który umożliwia przymocowanie medalu do ubrania lub innej tkaniny. Szczyt plakiety oraz dół zawieszki zaopatrzone są w metalowe kółka, które spaja pojedyncze, okrągłe ogniwo. Części nie pokryte kolorowymi emaliami zostały pomalowane na złoty odcień.

Weteran 65 Armii

1945 — 1975

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Medal Niepodległości - Ujęcie z przodu; Medal w kształcie okręgu, na którego awersie, w polu znajduje się wyobrażenie 3 hydr, przebitych trzema mieczami. Całość zamknięta w podwójnym liniowym otoku zawierającym napis BOJOWNIKOM NIEPODLEGŁOŚCI. Zawieszka z przylutowanego uszka o kształcie beczułkowatym i przewleczonego, zlutowanego kółeczka. Wstążka czarna z dwoma czerwonymi, pionowymi pasami.

Medal Niepodległości

Piłsudska, Aleksandra

1930 — 1939

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 632 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd