treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
N/1510/ML - AV. W tondzie ujętym pojedynczym otokiem liniowym popiersie króla en trois quarts w prawo, w koronie, w zbroi i płaszczu. W otoku napis rozdzielony na dole, po bokach i na górze przez wizerunek:
STEPHANVS . D . G . RE - [X] - POLON . - ET . MAG : DVX LITVA
Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

RV. Dwie ozdobne tarcze z polskim orłem i litewską Pogonią, zwieńczone koroną i mitrą, na których wspiera dłoń anioł umieszczony ponad tarczami. Tarcze oparte na panopliach, podtrzymywane z boków przez dwie postacie. W otoku napis rozdzielony przez kompozycję:
CO - N - [COR] - DIA . VINCVLVM . - REI - PVPLI . 
Przy obrzeżu podwójny otok liniowy i ziarnisty.

Stefan Batory

nieznany

1582 — 1585

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/9455/ML - AV. Popiersie króla Bolesława Chrobrego w koronie w profilu w prawo. Napis dookolny rozdzielony na dole przez kompozycję:
BOLESLAUS DICTUS CHROBRY SIVE STRENUUS.
Monogram: I.P.H.F.

RV. Jedenstowierszowy napis:
PRIMUS / IN POLONIA / REGIO DIADEMATE / INSIGNITUS, / TERMINOS IMPERII AD / ALBIM BORYSTHENEM / ET OSSAM VICTOR / DESIGNAVIT. / OBIT A. DOMIN:1025./ AETAT:58.REG:33. / D.3.APRILIS.

Bolesław I Chrobry - świta królewska

Holzhaeusser, Jan Filip

1780 — 1792

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1580/ML - AV. Siedząca Atena frontalnie, z głową w profilu w lewo, trzymająca z jednej strony medalion z głową króla, z drugiej róg z wysypującymi się z niego monetami. Z prawej prasa mennicza z ukoronowaną tarczą na której herby Polski, Litwy i Poniatowskich. W tle Zamek Królewski w Warszawie. W otoku napis rozdzielony przez kompozycję:
PROSPERITATIS ET INDUSTRIAE PUBLICAE PIGNUS ET - INCREMENTUM . 
Na dole data:
MDCCLXVI
Sygnatura: I.P.HOLZHAEUSSER  F.

RV. Dwunastowierszowy napis:
STANISLAO AUGUSTO / REGI / POLONIAE M . D . L . / 
COLLEGIUM REI MONETARIAE / OB RESTITUTIONEM PATRIAE / SUO CUM DISPENDIO / POST EXACTUM A DEPRAWATIONE / AERIS PUBLICI SOECULUM / BONAE MONETAE BENEFICIUM / HOCCE POPULORUM PEREMNE / GRATI ANIMI / MONUMENTUM / D . D . D .

Reforma mennicy

Holzhaeusser, Jan Filip

1766

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1601/ML - AV. Ukoronowane popiersie króla w profilui w lewo. W otoku napis:
WLADISLAUS LOCTICUS.D.G.REX POL:DUX PRUS:MASO:&

RV. Sześciowierszowy napis:
PATRIAE ET TRONO / RESTITUTUS / GLORIOSE REGNAVIT / PATER MAG: CASIMIR / DEC:MCCCXXXIII./ S.M.S.

Władysław Łokietek - świta Michała Sołtyka

Szachna, Aszer

1800 — 1801

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1596/ML - AV. Głowa króla  wprofilu w prawo. W otoku napis:
STANISLAUS AUGUSTUS D . G . REX POLONIAE M . D . LITU.
Monogram: I.P.H.

RV. W poziomie napis:
ME= / RENTI = / BUS
Całość ujęta trzema wieńcami: oliwkowym, laurowym i dębowym, zakomponowanymi współśrodkowo.

Na RV pęknięcie stempla.

Merentibus

Holzhaeusser, Jan Filip

1766

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1502/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, w zbroi. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
. SIGISMVND : AVGVSTVS . D . G . REX
Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

RV. Konny rycerz z uniesionym mieczem w profilu w prawo (odwrócona Pogoń). W otoku napis rozdzielony na dole przez kompozycję. Przy obrzeżu pojedynczy otok ziarnisty.

Zygmunt II August

Herwijck

1562

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1495/ML - Popiersie królowej Bony lekko w lewo wzorowane na portrecie z warsztatu Cranacha. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
BONA . SFORCIA D . G . REGINA . POLONIAE
Dwie ostatnie litery napisu w formie ligatury.
Na zewnątrz pojedynczy otok perełkowy.
Na odwrocie pozostałość wosku?
Blacha pogięta.

Bona

Herwijck

1561

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pólmisek pokrągły, gładki, szkliwiony, dekoracja malowana wielobarwnie. W lustrze malowane błękitem kobaltowym popiersie portretowe Zygmunta I w profilu zwróconym w prawo. Kołnierz podzielony na dwa pasy: od środka zielona girlanda lauru z owocami przewiązana wstążką, na ciemnogranatowym tle; po zewnętrznej  na jasnożółtym tle cieniejsze konturowane litery majuskułowe tworzą napis: SIGISMUN/DUS Ius REX / POLONIAE * M /DUX * LITH */ RUS * PR * &. Pasy dekoracji przedziela pięć herbów regularnie rozmieszczonych: Orzeł, herb Habsburgów, herb Rusi, herb Prus i litewska Pogoń - wszystkie w ozdobnych renesansowych kartuszach. Krawędź obwiedziona ciemnogranatowym konturem.

Talerz z popiersiem Zygmunta I Starego

Manufaktura Majoliki w Nieborowie

1882 — 1885

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia kolorowa. Owalna rama w kolorze złotym. W otoku ozdobiona motywem liści, które rozchodzą się tworząc kolejny krąg z tym samym motywem. Pośrodku portret mężczyzny w średnim wieku. Twarz zdecydowanie okrągła, blada. Duże oczy i wyraźnie zarysowane łuki brwiowe. Usta wydatne, a nad nimi okazałe wąsy. Włosy ciemne, zaczesane do góry, odsłaniają wysokie czoło. Ramiona mężczyzny okryte czarnym kołnierzem, spod którego widać fragment ubrania w kolorze czerwonym. Pośrodku, na piersi okrągła zapinka z rozchodzącymi się na boki paskami.

Portret króla Jana III Sobieskiego

nieznany

1. ćwierć XVIII wieku

Muzeum Zamkowe w Malborku

N/371/ML - AV. W wieńcu z dwóch gałązek laurowych ukoronowany monogram królewski. Całość ujęta obwódką grzebyczkową.

RV. W wieńcu z gałązek dębowych napis w trzech wierszach:
DILI = / GEN = / TIAE . 
Całość ujęta obwódką grzebyczkową.

Medal nagrodowy - Diligentiae

Holzhaeusser, Jan Filip

1767

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/6727/ML - W tondzie ujętym profilowanym otokiem portret konny króla Władysława IV w otoczeniu hetmanów Kazanowskiego i Radziwiłła, przyjmującego kapitulację delegacji wojsk moskiewskich. W tle maszerujące oddziały wojsk, obwarowany obóz wojsk moskiewskich i Smoleńsk. W otoku napis:
DEI OPT : MAX : AVSPICIO INVICIT : VLADISLAI IV POL : SVECIAE REG : ARMIS VICTRIC : SMOLENSCV OBSIDIONE LIBERATV MOSCI SVBIVGATI SIGNA DVCES PROSTRATI .

Władysław IV Waza

Dadler, Sebastian

1636

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/3535/ML - AV. Popiersie króla w profilu w prawo, w kapeluszu z piórami, z orderem Złotego Runa na piersiach. Na górze w półkolu napis:
SIGISMUNDUS AUGUSTUS.
Sygnatura: I.I.REICHEL.F.

RV.Czternastowierszowy napis:
SIGISMUNDI I. / EX BONA SFORTA / FILIUS UNICUS, VIVENTE / PATRE DECENNIS IN REGEM / ELECTUS POST OBITUM / PATRIS CURONIAM FEUDALEM / REIPUBLICAE FECIT, LITHUANIAM / NEXU PERPETUO POLONIAE / ADJUNXIT, JAGELLONEAE / STIRPIS ULTIMUS / POLONIAE REX, ORBUS / OBIT KNISSINII / A.D.1572.AETAT:52. / REG:24.D.18 JUL:

Zygmunt II August - świta królewska

Reichel, Jan Jakub

1792 — 1797

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/2464/ML - AV. Popiersie Marcina Poczobuta w profilu w prawo, z odkrytą głową, w sutannie jezuitów. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
MART:POCZOBUT.ASTRON:REG:POL:SOC:R:LOND:N:MDCCXXVIII.
Monogram: I.P.H.F.

RV. Przyrządy związane z astronomią i zamknięta księga. Na górze w łuku napis:
SIC ITUR AD ASTRA.
Na dole w odcinku:
BENE MERENTIS LAUDI / DEDIT . / STAN:AUG:REX. / MDCCLXXV

Marcin Poczobut

Holzhaeusser, Jan Filip

1775

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/2290/ML - AV. Popiersie astronoma, głowa en trois - quarts w prawo, ramiona frontalnie, na głowie mała czapeczka.

RV. Szesnastowierszowy napis:
IOHANNES HEVELIUS / DANTSCAN  CONSUL VET . CIVITAT . / DELICIUM REGUM AC PRINCIPUM / ASTRONOMORUM IPSE PRINCEPS / IN GLORIAM ATQVE ADMIRATIONEM / SECULI PATRIAE ORBIS / ANNO 1611 DIE 28 IANUARII NATUS / REM CONSILIIS PUBLICAM IUVIT / LITERAPIAM PRAECELIENTIB MONUMENT . / AUXIT / MERITIS IN UTRAMQVE ILLUSTRIS / SPLENDOREM NOMINIS AETERNITATI / INSERUIT / IPSO NATALI DIE / ANNO 1687 / DENATUS . 
U dołu monogram: I.H

Na śmierć Jana Heweliusza

Gdańsk

1687

Muzeum Narodowe w Lublinie

N/1242/ML - AV. W tondzie ujetym profilowym otokiem Hercules poskramia ujarzmionego Cerbera. W tle kosciół. Z prawej litery I H, monogram autora medalu. Niżej, w odcinku, kartusz z herbem miasta rozdziela napis:
CIVIT - GEDAN / F . - F .
w otoku napis rozpoczynający się od arabeski:
VLADISLAO IV POLONIAE ET SVECIAE REGI HERCULI PACIFICO

RV. W tondzie ujętym profilowanym otokiem dwa ukoronowane orły. Z lewej polski ze Snopkiem Wazów, z prawej dwugłowy z herbem Habsburgów na piersiach. W otoku napis poprzedzony rozetką:
REGALES AQUILAE PROGENERANT AQUILAM . MDCXXXVII .
W miejscu kropek znaki międzywyrazowe w postaci rombów.

Wżery na RV. najprawdopodobniej będące pozostałością po zalaniu kwasem. Na AV. w obszarze legendy cechy bicia pękniętym stemplem.

Ślub Władysława IV z Cecylią Renatą

Höhn, Jan starszy

1637

Muzeum Narodowe w Lublinie

AV. Popiersie króla w profilu w prawo, z odkrytą głową, w zbroi, z narzuconym na nią płaszczem. W otoku napis rzdzielony na dole i na górze przez wizerunek:
SIGISMVND . - D . G . REX . SVECIAE .
U dołu splecione litery AK, monogram autora medalu.

RV. W owalnym kartuszu czterodzielna tarcza z herbami Polski i Litwy. Na górze w otoku napis:
HOC . TECTVS . NVNDATVR . AVITO .

Zygmunt III Waza

Karlsteen, Arvid

1703

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na śmierć Stanisława Augusta Poniatowskiego

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stanisław August Poniatowski

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

Stanisław August Poniatowski - dar królewski dla miasta Krakowa

Holzhaeusser, Jan Filip

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pejzaż - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pejzaż. Na pierwszym planie drzewa pochylone w prawo pod naporem silnego wiatru. Po prawej stronie przedstawiono fragment pola, a po lewej rzekę i płynącą w oddali łódź. Na horyzoncie widać wał wzdłuż rzeki. Po prawej stronie, na drugim planie, ukazano orzącego mężczyznę, do pługu zaprzężone są dwa konie. W tle znajduje się dom z dachem krytym strzechą. Kompozycję dynamizują linie diagonalne utworzone przez roślinność szarganą wiatrem, czyli gałęzie drzew, trzcinę, zboże oraz żagle łodzi. Kolorystyka obrazu jest ciepła i intensywna. W kompozycji dominują ciemne drzewa na pierwszym planie. Pozostałe obiekty zostały namalowane ciepłymi, jasnymi odcieniami ugru i zieleni, a jasnobłękitne niebo dodatkowo rozjaśnia kompozycję. Sygnatura w prawym dolnym rogu.

Krajobraz znad Dziwny w okolicach Kamienia Pomorskiego

pejzaż

Hartig, Hans

1903

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Śmierć Dantego - Ujęcie z przodu; Scena ukazująca śmierć Dantego w przestronnej renesansowej izbie w otoczeniu żegnających poetę bliskich. Autor Boskiej komedii leży przykryty jasną pościelą na dużym łożu z baldachimem. Łóżko i stojące obok krzesło, na którym siedzi opłakująca kobieta, oraz stół (przykryty złocistym obrusem) są w kolorze ciemnego brązu. Ściany i dywan namalowane zostały w kolorze ciemnozielonym. Przy stole znajdują się dwie kobiety – jedna z nich płacze, druga opiera rękę w geście pocieszenia. Nieco oddalony od łoża stoi mężczyzna, który jest oświetlony światłem wpadającym przez okno. Przed nim na ścianie znajduje się niewielki ołtarzyk w kolorach złocistych.

Śmierć Dantego

scena rodzajowa

Friedrich Otto

1889

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 22 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd