treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: chłopiec

Obiekty

96
Chłopiec marzący - Ujęcie z prawej; Konstrukcja z drutu w formie postaci nadnaturalnej wielkości, siedzącej na sześciennym postumencie z przezroczystej pleksi. Sylwetka skulona z głową pochyloną między zgiętymi kolanami, na których oparte są bezradnie zwisające i splecione pomiędzy stopami ramiona. Cała ażurowa postać opleciona jest paskami bagażowymi wydawanymi na lotniskach.

Chłopiec marzący

Janin, Zuzanna

2009

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret chłopca siedzącego na koniu na tle górskiego pejzażu. Głowa chłopca zwrócona jest w lewo. Włosy prosto przycięcie na wysokości ucha. W prawej ręce, opuszczonej wdłuż ciała, trzyma szpicrutę. W lewej, zgiętej, trzyma lejce. Chłopiec ubrany jest w białą koszulę, krótkie brązowe spodenki, na nogach ma brązowe półbuty i wysokie skarpety. 
Po prawej stronie, na wysokości głowy konia, w tle, widoczne dwie grabiące chłopki. Z lewej strony, na tle drzew, scena układania zboża na wozie przez kobietę i mężczyznę.

Chłopiec na koniu

Kossak, Wojciech

1923

Muzeum Narodowe w Lublinie

Fotografia portretowa czarno-biała przedstawia kilkuletniego chłopca w stroju biłgorajskim.

Typ ludowy: chłopiec w stroju biłgorajskim

Rogowski, Ludwik (18..-19..) (fotograf)

1902

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Chłopiec z fajką

Lievens Jan

ok. 1625

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Chłopiec z ptaszkiem - portret

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Lico obrazu. Kompozycja w owalu. Punktowo oświetlona, wyłaniająca się z mrocznego tła twarz młodego chłopca w kryzie, w ciemnym berecie, skrywającym jego jasne, z lekka rudawe włosy. Głowa 3/4 w lewo. W ciemnościach połyskuje wpięta w beret bogata brosza i zawieszony na piersi złoty łańcuch.

Chłopiec - portret

Grimou Alexis ?

1700 - 1733

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/G/1093/ML - Studium konia prowadzonego przez chłopca stajennego. Po lewej ukazany bokiem koń, w ruchu, z wysoko uniesioną prawą, przednią nogą i odchylonym do tyłu łbem. Przy jego boku biegnący mężczyzna ubrany w bryczesy, koszulę i pasiastą kamizelkę. W prawej, uniesionej 
ręce trzyma wodze. Po prawej, w głębi swobodny szkic tego samego motywu w nieco innym 
ujęciu. Formy wydobyte mocną, zdecydowaną kreską.

Chłopiec stajenny z koniem

Michałowski, Piotr

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/4200/ML - W centrum postać grającego na fujarce chłopca w pozycji stojącej, en face. Szczupłej budowy ciała, ciemnobrązowe krótkie włosy z dłuższą grzywką zaczesaną na prawo. Oczy delikatnie przymknięte, popielate, wąski nos, małe usta. W dłoniach trzyma fujarkę. Ubrany w przewiązaną w pasie długą, białą koszulę sięgającą bioder, brązowoczerwonawą kurtkę do pasa z szerokimi klapami i obszerne, brązowe spodnie. Ukazany na tle ukwieconej łąki. Za nim, po prawej wysokie sosny, w tle pas drzew. Całość utzrymana w tonacji brązów i przygaszonych zieleni. W partiach nieba - naturalny, beżowy kolor kartonu.

Scena rodzajowa - chłopiec z fujarką

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/87/ML - Portret chłopca w popiersiu, 3/4 w prawo. Twarz okrągła, o miękkich rysach. Ciemna karnacja, duże, niebieskie oczy, mały nos, wydatne karminowe, lekko rozchylone usta. Na głowie kapelusz z wąskim rondem w kolorze ciemnego, wpadającego w czerń granatu. Ubrany w czerwoną sukmanę z szarymi wyłogami zdobionymi biało-czerwonym haftem. Kompozycja malowna miękkimi, rozmytymi plamami kolorów.

Chłopiec w stroju ludowym

Kietlicz-Rayski, Konstanty

1900 — 1925

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1153/21 - Pocztówka barwna z serii

Pocztówka - Typy ludowe. Chłopiec

Wydawnictwo Księgarni H. Altenberga

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1153/20 - Pocztówka barwna z serii

Pocztówka - Typy ludowe. Chłopiec

Wydawnictwo Księgarni H. Altenberga

1900 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szafa drewniana, dwudrzwiowa, w kolorze brązowym (kolor naturalnego drewna). Obiekt został z zewnątrz zabezpieczony lakierem. U dołu szafy widoczne dwie szuflady zamykane na klucz (brak kluczy; brak okucia zamka prawej szuflady). Wewnątrz, na tylnej ścianie, w jej górnej części umieszonych zostało siedem drewnianych wieszaków. W połowie wysokości zwieńczenia szafy widoczna pozioma listwa (ubytek listowy na prawej ścianie). Płyciny drzwi wykonane są z desek. Obiekt jest pozbawiony zdobień. Od spodu, w narożnikach szafy umieszczone zostały cztery podtrzymujące obiekt nogi wykonane z fragmentów deski i pomalowane żółto-brązową farbą olejną.W wnętrzu szafy, na tylnej ścianie oraz ścianach bocznych widoczne napisy oraz rysunki wykonane odręcznie ołówkiem. Na lewej ścianie widoczny napis: „Ta szafa była moi mieszkaniem ukrywalnym dn 21 II 43 r do dnia 25 IIII 43 r”, wizerunek nagiej kobiety stojącej bokiem i trzymającej ręce na kroczu (zasłaniającej się) oraz kobiety w kostiumie, której twarz jest ujęta z profilu, a jedna z nóg uniesiona do góry. Jej włosy są ułożone w fale. Pod nagą kobietą widniej podpis ,,(Głupia baba)’’. Nad kobietą w kostiumie napisano ,,(Francóska niewiasta)’’. Obok nagiej kobiety widoczna jest kolejna data: ,,20.1.43 r.’’.
Na tylnej ścianie widoczne są przedstawienia (od lewej strony): budynku mieszkalnego (domu jednorodzinnego),  wiatraka (pod nim), kobiety w spódnicy za kolano i kamizelce stojącej bokiem (obok, z prawej strony rysunku wiatraka), trzech postaci umieszczonych jedna pod drugą, niewielkiego samochodu (obok, z prawej strony postaci), drogowskazu (obok, z prawej strony samochodu), mężczyzny z długą brodą (Żyda; pod nim) ciągnącego za sobą konia oraz niedokończonej nagiej postaci przedstawionej tyłem (widoczne pośladki; pod rysunkiem konia).
Obok przedstawienia kobiety widoczny napis: ,,Hiszpańska dziewczyna’’. Pod spodem widoczny napis ,,Pffeferwehrtag | Przygody Tomcia | paluszki’’. Obok trzech postaci (ułożonych w linii jedna pod drugą) napis ,,(kąpiel)’’. Na drogowskazie napis ,,Do Palestyny 3814 km’’. Obok mężczyzny z brodą widoczny napis wersalikami „HIR, JUDE, DI, AŁH, JUDE’’.
Na prawej ścianie szafy widoczne przedstawienie zbliżenia cielesnego (dwóch nagich postaci połączonych ze sobą w uścisku), które zostało częściowo starte.
Wszystkie rysunki widoczne na ścianach bocznych zostały wykonane z boku zwrócone są górą do tylnej ściany obiektu. Rysunki widoczne na tylnej ścianie obiektu usytuowane są do góry nogami (odwrócone o 180° w stosunku do dna szafy).

Szafa

Szmyt, Mateusz

XX wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1932 — 1938

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Lico

Fotografia

nieznany

1937

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico

Listy

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico; Rysunek przedstawia króla Maciusia Pierwszego idącego po stole. Z jego szyi zwisa zawieszona na sznurku korona. Chłopiec trzyma w rękach dwie pałeczki podniesione na wysokość głowy. Wygląda jakby uderzał pałeczkami w koronę i śpiewał. Na stole leżą dokumenty. Przed chłopcem stoi popielniczka. Po prawej stronie blatu znajduje się złoty dzwonek. Przy stole siedzą ministrowie, po czterech z każdej z dwóch stron. Są ubrani w czarne garnitury i białe koszule.

Stół z ministrami

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico; Rysunek przedstawia króla Maciusia Pierwszego z karabinem. Chłopiec jest ubrany w czerwoną marynarkę z wyłożonym na nią białym kołnierzykiem, czerwone spodnie sięgające do połowy nóg, brązowe getry oraz brązowe buty. Karabin, trzymany przez Maciusia, przerasta go rozmiarem. Kolba oparta na ziemi, lufa przechodzi przez przestrzeń między koroną a głową chłopca.

Karabin

rysunek

Chmielewska, Iwona

2017

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Zima

szkoła flamandzka

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Triumf Hioba

Reni Guido kopia?

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Drewniana figurka mężczyzny z dużą głową - Ujęcie  z przodu w poziomie.  Drewniana figurka mężczyzny w pozycji stojącej. Głowa nieproporcjonalnie duża, cała forma uproszczona. Sylwetka masywna.

Postać mężczyzny

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przód

Para ogrodników

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

flet obrzędowy - Ujęcie z przodu; Podłużny, bogato zdobiony flet wykonany z odcinka bambusa otwartego po stronie służącej do zadęcia i zamkniętego naturalnym kolankiem po stronie przeciwnej, gdzie znajduje się drewniana figura kobiety-przodka w pozycji klęczącej z ptakiem na głowie.

Flet obrzędowy

nieznany

1951 — 1995

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kubek z kości słoniowej z wyrzeźbioną dekoracją przedstawiającą mężczyznę siedzącego za stołem pod drzewem.

Naczynie na pędzle

1701 — 1800

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Znaleziono 96 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd