treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
drewniana maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska antylopy. Forma bardzo zgeometryzowana. Część twarzowa prostokątna, oczy wycięte, kwadratowe, usta płytko rzeźbione, trójkątne. Nad częścią twarzową - rogi zakończone ostro, karbowane. Maska pokryta polichromią.

Maska antylopy walu

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lalka teatralna: Yayoroba na antylopie dajè - Ujęcie z przodu. Drewniana lalka teatralna przedstawiającą kobietę siedzącą na głowie antylopy.

Lalka teatralna Yayoroba na antylopie dajè

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba , maska - Ujęcie z przodu. Część twarzowa: czoło wypukłe, czarne, cienki grzbiet nosa, szerokie nozdrza, stożkowate usta. wycięte trójkątne oczy. Na obu bokach części twarzowej wymalowany zyg-zakowaty wzór (czarna linia, wypełnienie trójkątów - czerwone). Część twarzowa zwieńczona lekko wygiętymi do tyłu długimi żłobkowanymi rogami oraz szpiczastymi uszami ozdobionymi zyg-zakowatymi wzorami (kolory analogicznie jak wyżej). W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska antylopy

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska antylopy, z dużymi geometrycznymi otworami na oczy.

Maska antylopy

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem - ujęcie z przodu; Z prawej strony mała, wykonana z brązu figurka przedstawiająca Bodhisattwę Awalokiteśwarę Padmapani wraz z wypełnieniem w postaci trzech zwitek papieru, rozłożone na płasko z przodu (dwie zapisane, jedna czysta), z lewej strony figury trzy patyczki (patyczek w trzech częściach? - najprawdopodobniej był to jeden patyczek na który zawinięto arkusze papieru), obok w miseczce materiał sypki na który składa się: zawartość roślinna (ryż, nasiona) oraz glina - przechowywane w osobnej kopercie, kartoniku i woreczku strunowym. Postać ludzka o skupionej, lekko uśmiechniętej twarzy, na głowie diadem. Stoi na lotosowym postumencie o 11 parach odwróconych płatków, którego górną część ozdobiono paciorkami. Ubrana jest w szaty królewskie: przewiązaną w talii tkaninę z paskiem od którego odchodzą łańcuszki z paciorków oraz biżuterię książęcą: trójramienny diadem, parę, dużych, okrągłych kolczyków, podwójny naszyjnik z paciorków z wisiorkami, bransolety na nadgarstkach i przedramionach. Do prawego ramienia przylega kwiat lotosu (typowy atrybut), natomiast po lewej stronie, symetrycznie, na tej samej wysokości, przylega przypominający kwiat lotosu niezidentyfikowany atrybut Awalokiteśwary. Obie dłonie ułożone są w geście argumentacji: kciuk i palec wskazujący złączone, tworzą krąg. Prawa uniesiona jest na wysokości klatki piersiowej, lewa opada wzdłuż ciała, zatrzymując się na wysokości biodra. Z ramion figurki zwisa przewieszona skóra antylopy.

Figurka Bodhisattwa Awalokiteśwara Padmapani wraz z wypełnieniem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

tykwa, pojemnik, naczynie - Ujęcie z przodu. Wykonane z tykwy duże naczynie o gruszkowatym kształcie z okrągłym otworem w jego górnej części. Bogato zdobione ornamentem geometrycznym – w postaci prostych i ukośnych linii oraz trójkątów; motywami zoomorficznymi – w formie licznych zwierząt: węży, ptaków, krokodyli, zajęcy, antylop oraz trudnych do zidentyfikowania psowatych i kotowatych; oraz antropomorficznymi - przedstawiającymi postacie tańczące w maskach: kanaga, zająca, antylopy, węża.

Tykwa, naczynie do przechowywania i transportowania wody

nieznany

około 1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzwi do spichlerza - Ujęcie z przodu; Drewniane kwadratowe drzwi pokryte płaskorzeźbami postaci ludzkich i zwierząt, które posiadają formę zgeometryzowaną. Drzwi obramowane listwami. Pozostała powierzchnia podzielona na trzy pionowe pasy. Na każdym pionowo umieszczone płaskorzeźby.

Drzwiczki do spichlerza

nieznany

między 1951 — 1989

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd