treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
ML/H/F/1030 - W centralnej części widok na Pomnik Unii Lubelskiej w owalnym obramowaniu z ornamentem i herbem Lublina. W górnej części aktorzy trupy Pawła Ratajewicza. Kalendarze na poszczególne miesiące swobodnie rozrzucone na tle fotografii architektury Lublina i Lubelszczyzny, m.in. Puław, karykatur i fotografii z przedstawień. W górnej części chorągiew z datą 1871 trzyma aktor i dyrektor teatru Stanisław Krzesiński (1810 - 1902). Przebrany jest do roli Kwika w 

Kalendarz fotograficzny na 1871 rok

Atelier A. Nowaczyński

1870

Muzeum Narodowe w Lublinie

Budynek komory celnej murowany, trzypiętrowy w części środkowej, części boczne dwupiętrowe. Dach kryty blachą, widoczne kominy. Obramienia okien i drzwi jasne. Wejścia usytuowane w dwóch ryzalitach po obu stronach dwupiętrowej części budynku. Przed budynkiem na torach kilkunastu mężczyzn. Na prawo piętrowy budynek.
Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku- z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Budynki komory celnej na stacji Mława

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico

Bogurodzica Radość Strapionych

ikona

1850 — 1899

Muzeum – Zamek w Łańcucie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarno-biała fotografia z przedstawieniem kartki z kalendarza. Na białym tle czarne nadruki i odręczne napisy. W centrum wyeksponowana powiększoną czcionką cyfra 20, powyżej napis AUGUST, poniżej: SUNDAY |5.00. W dolnej części przedstawienia czarna prostokątna ramka, wewnątrz, w centrum wzdłuż górnej, krawędzi napis: NOTES | What did you find interesting today? | What has attracted your attention? | Please write it down. Thank you. W jej obrębie szereg odręcznych, częściowo nieczytelnych, adnotacji. Jedna z adnotacji poniżej ramki.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

One Week at Demarco Gallery - ujęcie z przodu; Czarna tekturowa plansza w układzie poziomym z siedmioma czarno-białymi fotografiami naklejonymi w dwóch rzędach. W rzędzie górnym cztery pionowe fotografie, w rzędzie dolnym trzy poziome. Fotografie dokumentują akcję Marii Michałowskiej przeprowadzoną w Galerii Demarco w Edynburgu pomiędzy 20 a 26 sierpnia 1972. Na poszczególnych siedmiu fotografiach prezentowana jest dokumentacja kolejnych siedmiu dni akcji. W dolnym lewym rogu planszy naklejony pasek papieru z napisem wykonanym na maszynie w brzemieniu: One week at Demarco Gallery - photographic registration.

One Week at Demarco Gallery | Jeden Tydzień w Galerii Demarco

Michałowska, Maria

1972

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/16803/ML - Krzyż dwustronny, po obu stronach po 5 pól z malowanymi przedstawieniami – z jednej strony temat Ukrzyżowania, z drugiej – Zmartwychwstania. Tło na obu stronach błękitne, z obłokami.

Ukrzyżowanie
W centrum Chrystus Ukrzyżowany: w cierniowej koronie, perizonium, ze stopami przybitymi, każda odrębnym gwoździem. Na górnym ramieniu tabliczka z napisem INRI. W polu pod krzyżem widnieje czaszka i skrzyżowane piszczele. W polu po lewej – Maryja ze złożonymi dłońmi, ubrana w błękitną suknię i biały maforion, obok zachowany fragment inskrypcji (MP). Po prawej św. Jan (C. IOAHN) w błękitnej szacie spodniej i białym płaszczu, z dłońmi skierowanymi w stronę Chrystusa. W górnym polu – Bóg Ojciec wychylający się spośród chmur, w rozwianym płaszczu, z napisem: ??? ???.
Zmartwychwstanie
W centrum ukazany jest Chrystus Zmartwychwstały; prawą dłoń unosi ku górze, jego głowę otacza poświata. Ubrany jest w jasnoróżową szatę spodnią i błękitny płaszcz. W polu poniżej widoczny jest pusty sarkofag. Ponad nim widnieje napis: BOCKPECEHIE ?????. W polu po lewej – w jasnych szatach ukazany jest anioł trzymający płytę nagrobną, po prawej – jedna z myrofor, z naczyniem na olejek w dłoniach, ubrana w błękitną suknię i biały maforion. W górnym polu, pośród chmur, w jasnej poświacie widnieje oko opatrzności (oko wpisane w trójkąt).
Wszystkie twarze, oprócz Boga Ojca, mają identyczne rysy. Ograniczona gama barwna. 
Przemieszanie napisów cyrylickich i łacińskich świadczy o środowisku unickim.

Konserwacja: 2010

Krzyż dwustronny unicki ze scenami Ukrzyżowania i Zmartwychwstania

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/F/1031 - W górnej części od lewej zestawiono nastepujące widoki Lublina: Dworek Kościuszki na Sławinku (?), widok na Zamek Lubelski od strony kościoła św. Wojciecha na Podwalu, Pałac Radziwiłłowski, sale widowiskową teatru przy ul Jezuickiej. Pośrodku kalendarze miesięcy ułożone są w liczbę 1872. Między cyframi portrety aktorów lubelskich w owalach. Największy portret w wieńcu z liści alurowych to Anastazy Trapszo (1832 - 1898), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W polu cyfry 8, drugi od góry Józef Puchniewski (1848 - 1926), aktor, śpiewak i dyrektor teatru. Między cyframi 8 i 7 w budce suflera przedstawiony profilem Józef Rybocki (1839 - 1898 lub 1910), aktor, kapelmistrz i dyrektor teatru. W dolnej części od lewej rysunki przedstawiające: scenę z polowania, stronę tytułowa

Kalendarz fotograficzny na 1872 rok

Filipowicz, Henryk

1871

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba - Ujęcie z przodu; Mała figurka antropomorficzna, najprawdopodobniej przedstawienie przodka. Głowa, rysy twarzy, ręce, nogi wydobyte z bryły drewna płytkimi, ostrymi, prostymi cięciami, co nadaje figurce zgeometryzowana formę. Mogła pełnić rolę osobistego fetysza.

Fetysz

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Drewniana figurka postaci ludzkiej z włosami podniesionymi na czubku głowy - Ujęcie z prawej strony; mała drewniana figurka przedstawiająca postać ludzką w sposób schematyczny,  z włosami podniesionymi do góry na czubku głowy. Forma zgeometryzowana.

Fetysz

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu; Figura - postać przodka w pozycji stojącej. Głowa podłużna, zaokrąglona. Rysy

Postać przodka

nieznany

między 1951 — 1991

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 30 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd