treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: malarstwo fakturowe

Liczba wyników: 5

Obiekty

4
malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Agresja IV - ujęcie z przodu;Kompozycja diagonalna w układzie poziomym. Z lewej części zwarte formy czerni – jedna na drugiej, piętrzące się, obniżone przy dolnym, prawym narożu. Formy brył namalowane fakturowo, szerokim pędzlem, którego dukt jest wyraźnie zaznaczony, przeciwstawiają się w większości monochromatycznej ugrowej przestrzeni tła dominującej w prawym, górnym narożu – w przeciwległym zaś jedynie zasygnalizowanej. W centrum, na styku czarnych form i ugru pojawiają się jaśniejsze, dynamiczne, świetliste przetarcia.

Agresja IV

Jurkiewicz, Zdzisław

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja w układzie poziomym w dominującym kolorze czerwieni przetartej ugrem. U góry i u dołu pracy nieregularne płaszczyzny z przetarciami szaroniebieskawej bieli. Po prawej stronie kratownica ze sznurka i listewek, przypominająca rusztowania lub klatkę. Geometryczne skrawki papieru wypełniają cztery prostokątne pola kratownicy, dwa w środku i dwa na dole. W kratownicę wpisane cztery dynamiczne postacie ze sznurka. W lewym górnym narożu powtórzenie kratownicy w pomniejszeniu i w odbiciu lustrzanym, ale bez postaci. W lewym dolnym narożu cztery figury ludzkie ze sznurka z rozpostartymi na boki rękami, sprawiające wrażenie będących w ruchu.

Kompozycja

Żywicki Andrzej

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Obraz pionowy I - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja reliefowa, monochromatyczna. Centralnie przez wysokość obrazu w pionie przebiega falista, smukła forma, przypominajaca pęknięcie. Nieco poniżej środka rozszerza się i wybrzusza, ukazując popękaną powierzchnię, po czym znów zwęża się i schodzi ku dolnej krawędzi pionowymi wypukłymi liniami. Z lewej i prawej strony fakturowe układy symetrycznych sfałdowanych prążkowań, nawiązujących do regularnie ustrukturyzowanych biologicznych komórek, w górze obrazu ukośnie wznoszą się, w dole opadają. Punkt ich zbiegu znajduje się poza krawędziami kompozycji, poniżej połowy szerokości obrazu. Całość polichromowana czernią.

Obraz pionowy

Rosołowicz Jerzy

1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 4 obiektów

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd