treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Kobieta - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Piotr

szkoła włoska kopia

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica

Widok Galerii Gotyckiej w Wilanowie

Frey J., Vogel Zygmunt wg

1804

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Przed stojącą Madonną przyklęka młodzieniec w białym norbertańskim habicie. Głowę ma uniesioną, wzrok utkwiony w twarzy Marii, lewą rękę przykłada do serca. Między nimi pochyla się skrzydlaty anioł i unosi prawą dłoń Hermana ku wyciągniętej ręce Marii. Po lewej stronie spoza pleców Madonny wychyla się czwarta postać - młodego  obserwatora tej sceny. Kompozycja zbudowana na linii przekątnej biegnącej od górnego lewego rogu do dolnego prawego. W tle po prawej fragment kolumny na wysokim cokole -  wprowadza element równowagi.
Kolorystyka zróżnicowana choć dominuje jasna kremowobiała plama habitu mnicha. Maria ubrana jest w luźną suknię z różowej, połyskliwej materii, na ramionach ma rdzawą chustę, przez lewe ramię przerzucony obszerny płaszcz w kolorze ciemnego błękitu. Tego samego koloru jest suknia anioła, który ma ponadto rozwiany cynobrowy płaszcz. Karnacja ciała postaci jasna i delikatna, miękki modelunek, bogate efekty światłocieniowe -  grupa postaci wyłania sie z głębokiego mroku.
Obraz jest wierną kopią oryginału o wysokim poziomie artystycznym.

Błogosławiony Herman Józef adorujący Matkę Boską

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena figuralna we wnętrzu architektonicznym. Obszerne wnętrze pałacowe, w głębi arkada otwarta na taras i odległy pejzaż, na pierwszym planie siedem młodych kobiet i dziewcząt zajętych szyciem i robieniem koronki, przed nim  stoi kosz z robotą, po prawej śpi mały piesek. Kobiety ubrane w barwne suknie z epoki, starannie uczesane, z biżuterią, modelowane plastycznie miękkim światłocieniem, maja zróżnicowane pozy i gesty.  W ścianach budowli półkoliste nisze zwieńczone motywem muszli, z posągami; nad arkadą w głębi podwieszona czerwona kotara ze złotym chwostem, za nią widoczny rozległy pejzaż z wysoką górą. Posadzka we wnętrzu ułożona z trójbarwnych płytek ujęta perspektywicznie - wyraźne błędy w rysunku i dość pobieżny sposób malowania sprawiają, że zdecydowanie odbiega poziomem od reszty płótna, które wskazuje na rękę wprawnego malarza.

Panny Mądre

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd