treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
widok 6

Imbryk

Czajnik

Wedgwood, Josiah

1785 — 1790

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Obraz, 09/08 (w Daugavpils) - ujęcie z przodu; Na złoto-jasnobrązowym tle sześć czerwonych kropek: dwie pełne kropki - jedna przy górnej lewej krawędzi obrazu, druga bliżej prawego dolnego rogu. Pozostałe 4 kropki ( 3 namalowane tuż przy krawędziach są niepełne) umiejscowione po dwie niedaleko prawego górnego rogu oraz przeciwnego lewego dolnego rogu. Obraz namalowany na płótnie naciągniętym na wypukłą formę z drewna - płótno przycięte równo do łuku formu w dolnej i górnej jej części.

09/08. W Daugavpils

Radke, Marek

2008

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Przód

Szyfoniera

Flaxman, John

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Przód

Szyfoniera

Flaxman, John

XVIII wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

lico, Rysunek przedstawiający górną część żydowskiej płyty nagrobnej. Górna krawędź ma półkolisty kształt. Na płycie, po lewej stronie, znajduje się przedstawienie złamanego drzewa. Po środku – hebrajskie litery „pe” i „nun” (hebr. „tu spoczywa”) ujęte w ozdobne obramowanie w kształcie koła. Po prawej – pelikan dziobiący się w swoją pierś.

Studium macewy III / Motyw ze Strzyżowa

rysunek

Weiss, Wojciech

1899 — 1903

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa; scena alegoryczna - ujęcie z przodu; Wysokość obrazu wypełnia postać młodej kobiety ujętej na wprost, z koszami jabłek w obu rękach. Głowa w 3/4 w lewo, gładkie włosy zaczesane w tył. Karnacja ciała brązowa. Bluzka cynobrowa z dekoltem, rękawy krótkie. Spódnica jasnogranatowa. Przy lewej bocznej krawędzi obrazu jabłoń z opartą drabiną i grupą ludzi. Za kobietą rozległy widok niziny z pasem zieleni. Horyzont na wysokości 2/3 obrazu. Koloryt jasny, modelunek wyrazisty.

Owocobranie

scena rodzajowa; scena alegoryczna

Ślendziński Ludomir

1937

Muzeum Narodowe w Szczecinie

dyptyk - Widok detalu. Dwa kwadratowe obrazy połączone ze sobą tworząc poziomą kompozycję. Płaszczyzna obu utrzymana w jasnej monochromatycznej tonacji z uformowanymi wzniesieniami i wgłębieniami. Nad obiema częściami zawieszone od góry na żyłkach kwadratowe, transparentne płytki pleksi z wtopionymi weń nieregularnymi, płaskimi, kolorowymi elementami po bokach. W centrum płytki, w lewej części pracy, naklejone polakierowane na czarno dwie wklęsłe formy: jedna większa, elipsoidalna, druga podłużna, wygięta okala lewą stronę większej bryły. W prawej części, centralnie na płytce umieszczone blisko siebie dwie białe wypukłe formy. Większą bryłę, z prawej strony okala mniejsza. Cała kompozycja, w swych głównych elementach zbudowana jest na przeciwieństwach: wklęsłe-wybrzuszone, białe-czarne, pozytyw-negatyw.

Światłoformy słońca I

Stanek Zdzisław

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Kompozycja fakturowa XXIII - Ujęcie z przodu. Abstrakcyjny obraz reliefowy wykonany przy użyciu metalowych elementów i siatek o oczkach różnych kształtów, grubości, wielkości i gęstości naklejonych na płótno bądź wciśniętych w masę gipsową. Całość kompozycji, w kolorach biało-szaro-rdzawo-brązowym z nielicznymi błękitnymi plamkami, otoczona jest dwoma drewnianymi ramami, stanowiącymi integralną cześć pracy. Zewnętrzna ciemno-brązowa rama ma szerokość 1 cm. Wewnątrz znajduje się druga, szeroka na 4 cm, pomalowana na biało. Obie z licznymi przetarciami i odpryskami farby.

Kompozycja fakturowa XXIII

Kierzkowski Bronisław

1958

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Obraz pionowy I - Ujęcie z przodu obrazu w ramie. Kompozycja reliefowa, monochromatyczna. Centralnie przez wysokość obrazu w pionie przebiega falista, smukła forma, przypominajaca pęknięcie. Nieco poniżej środka rozszerza się i wybrzusza, ukazując popękaną powierzchnię, po czym znów zwęża się i schodzi ku dolnej krawędzi pionowymi wypukłymi liniami. Z lewej i prawej strony fakturowe układy symetrycznych sfałdowanych prążkowań, nawiązujących do regularnie ustrukturyzowanych biologicznych komórek, w górze obrazu ukośnie wznoszą się, w dole opadają. Punkt ich zbiegu znajduje się poza krawędziami kompozycji, poniżej połowy szerokości obrazu. Całość polichromowana czernią.

Obraz pionowy

Rosołowicz Jerzy

1964

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 11 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd