treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
widok 1

Szabla bojowa

nieznany

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

widok 2

Szabla husarska z pochwą

nieznany

1670 — 1720

Muzeum Zamkowe w Malborku

Józef Czechowicz, Iliada tętni, rękopis,  k. 1-2
2 kartki z 

Iliada tętni

Czechowicz, Józef

1932

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/1501/ML - Widok świątyni Sybilli w Puławach.

La Sybylle

Imprime par Auguste Bry

1855 — 1860

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szabla polsko-węgierska `batorówka`

nieznany

XVI/XVII wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szabla polsko-węgierska `kozacka`.

nieznany

XVII wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szabla wz. 21

nieznany

1922–1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/240/2/ML - Stojący młody mężczyzna w stroju polskim, zwrócony 3/4 w lewo. Twarz drobna, małe oczy, krótki nos, drobne usta. Na głowie wysoki kołpak z piórami, spod którego wystają ciemne, prosto obcięte włosy zakrywające ucho. Ubrany w szamerowaną delię z połami zatkniętymi za pas, pod nią żupan. Na delię narzucony krótki płaszcz, odrzucony na plecy. Wszystkie okrycia podobnej długości, sięgające do kolan. Młodzieniec prawą dłonią trzyma połę płaszcza, a lewą wspiera się pod bok, z tyłu widoczny fragment wystającej z pochwy szabli.

Panicz w stroju polskim

Bella, Stefano della

1648

Muzeum Narodowe w Lublinie

scena batalistyczna - ujęcie z przodu; Obraz przedstawia pędzącego na koniu rycerza ciągnącego na arkanie człowieka. W głębi po lewej koń osiodłany, mężczyzna z uniesioną szablą, rozwinięta turecka chorągiew, zarysy wojska. Po prawej za palisadą z drzewa i fosą ziemną wojsko, biało-czerwona rozwinięta chorągiew. W głębi zarysy budowli. Na pierwszym planie, pośrodku obrazu, poniżej pędzącego na koniu rycerza postać leżąca na ziemi, ze strzałami w kołczanie i mieczem w wykręconej ręce, obok po lewej tarcza. Po prawej, poniżej palisady, sterczą z ziemi gołe stopy. Koloryt jasny: przewaga tonów piaskowych. Koń siwy, Morsztyn w zbroi, na niej skóra tygrysia. Spodnie czerwone, jasnożółtawe wysokie buty.

Morsztyn pod Chocimiem

scena batalistyczna

Kossak Juliusz

1885

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 10 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd