treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Tronująca Madonna z Dzieciątkiem - ujęcie z przodu; Maria o drobnej, smukłej sylwetce siedzi frontalnie na tronie o lekko podwyższonych bokach. Dłonią podtrzymuje dziecko ułożone w pozycji siedzącej z lekko podkurczonymi nogami i usytuowane na jej lewym kolanie. Postaci ubrane są w długie tuniki opadające podłużnymi wąskimi fałdami rytmicznie różnicującymi powierzchnię szat. Figura o drążonym odwrociu została opracowana jako przyścienna. Powierzchnia rzeźby jest uszkodzona, zwłaszcza w partii twarzy Marii; nosi liczne ślady po owadach. Głowa Jezusa i prawa ręka Marii nie zachowały się. Pozostałości polichromii widoczne są w zagłębieniach rzeźby.

Tronująca Madonna z Dzieciątkiem

warsztat zachodniopomorski

około 1260

Muzeum Narodowe w Szczecinie

nóż z rękojeścią - Ujęcie z przodu.  Uszkodzony nóż żelazny zachował się wraz z oprawką zdobioną motywami ze sztuki skandynawskiej. Końcówka trzpienia noża została zawinięta w uszko. Drewniana oprawka jest dekorowana w stylu skandynawskim okresu wikingów. Pasmowo rozmieszczone wątki dekoracyjne znajdujące się w dolnej części całego motywu ornamentacyjnego kojarzą się z mocno zgeneralizowanym splotem sznurowym. Krzyż wpisany w okrąg, znajdujący się w centralnej części motywu przypomina rozwiązania znane ze stylu Borre, ale też wykazuje podobieństwa do ornamentyki określanej mianem Jellinge i Mammen.

Nóż z rękojeścią

nieznany

900 — 1100

Muzeum Narodowe w Szczecinie

łyżka - Ujęcie tyłu łyżki skosem w prawą stronę. Łyżka drewniana z płaską nabierką i trójkątnym w przekroju trzonkiem, zdobiona.

Łyżka

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

oprawka drewniana - Ujęcie z góry lewej strony oprawki. Drewniany trzonek podłużnego kształtu zbliżony do formy cylindrycznej. Na jednym z końców znajduje się kwadratowy otwór. Na obu przeciwległych stronach występują zdobienia w postaci prostej plecionki (warkocza) oraz dookolnych linii rytych. Zarówno trzonek jak i sam ornament wykonano z wielką starannością używając do tego ostrego noża.

Oprawka drewniana

nieznany

840 — 980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

trzewik pochwy miecza typu VI (tzw. grupa gotlandzka) - Ujęcie z przodu. Dobrze zachowane dolne okucie pochwy miecza, z niewielkim ubytkiem po jednej stronie i ogólnym wytarciem powierzchni. Na obu bokach widoczne są szwy odlewnicze. Górna część trzewika zaopatrzona jest w trzy występy, dwa boczne ozdobione wypustkami są wyższe od środkowego. Występ środkowy zwieńczony jest stylizowaną główką zwierzęcą. Dolna strona zaopatrzona jest w centralnie umieszczony występ. Obie strony powierzchni trzewika wypełnia skomplikowany ornament, słabo czytelny w wyniku częściowego wytarcia. Przedstawia on drzewo życia z parą stylizowanych ptaków o długich ogonach oraz u podstawy pnia wijące się ósemkowato mocno wydłużone ciała wężów-smoków.

Trzewik pochwy miecza typu VI (tzw. grupa gotlandzka)

nieznany

1176 — 1200

Muzeum Narodowe w Szczecinie

relikwiarz św. Korduli - Ujęcie z przodu. Relikwiarz św. Korduli to owalna szkatuła wykonana z 22 płytek z poroża łosia zdobionych w skandynawskim stylu Mammen, którego głównym motywem był element poskręcanych bestii w towarzystwie wątków roślinnych, stosowany od połowy X do połowy XI wieku. Płytki połączono ze sobą za pomocą pozłacanej miedzianej taśmy, której zwieńczenia mają postać smoczych łbów. Dno relikwiarza wykonano z drewna dębowego, a stało ono na sześciu brązowych nóżkach.

Relikwiarz św. Korduli – kopia

nieznany

951 — 1050

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zapinka miseczkowata - Ujęcie z góry. Zapinka ma kształt wydłużonego owalu. Przedmiot jest częściowo uszkodzony bez zachowanej szpili. Powierzchnia fibuli jest bogato ornamentowana motywami zoomorficznymi. Na detal zdobniczy składa się osiem pól wyznaczonych przez krzyżujące się wstęgi. W punktach ich przecięcia znajdują się ślady po siedmiu wypukłych guzkach. Na sześciu z ośmiu pól znajdują się motywy zwierzęce bliskie skandynawskiej sztuce w stylu Borre. Na trzech z czterech zachowanych pól zlokalizowanych w narożnikach fibuli występują zwierzęta chwytające swoimi szponami ciała innych stworzeń. Dwa kolejne naprzeciwległe pola, usytuowane w środkowej części odpowiadają dwóm łukowato wygiętym w biodrach zwierzętom - być może są to konie z głowami skierowanymi w swoją stronę. Pozostałe dwa pola zawierają przedstawienia zwierzęcych masek z połączonymi ze sobą zaciśniętymi łapami.

Zapinka żółwiowata

nieznany

840 — 980

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 7 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd