treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, w centralnej jego części przedstawione została kobieta o długich, rozpuszczonych włosach, w czapce i rozpiętym płaszczu nałożonym na sukienkę, która idzie z pochylona głową, za ręce trzymając dwoje dzieci. Dzieci ubrane są w wysokie buty, rękawice, czapki i kurtki lub płaszcze. Idą z prawej w lewą stronę rysunku, kobieta ciągnie za sobą rozwiązane sznurowadło. Sylwetki matki i dzieci zostały narysowane w sposób mocno uproszczony, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Kontury ich postaci są zaznaczone grubą, czarną kredką, zaś wypełnienie jest ciemne, natężeniem koloru zaznaczone zostały poszczególne elementy ubioru. Grupa postaci odcina się ciemną barwą od bardzo jasnego tła rysunku. W partii nóg jasnoszarym kreskowaniem zaznaczone zostały zaspy śnieżne. W tle widać schematyczne kontury budynków narysowane ołówkiem.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, w centralnej jego części, w perspektywie, zostało przedstawionych wiele leżących nagich sylwetek, narysowanych jedynie konturem, bez wypełnienia, przez co kontrastują z bardzo ciemnym tłem zarysowanym gęstym kreskowaniem. Część z nich ma ubrania – pokolorowane na jednolity szary kolor. Części ubrań leżą także pomiędzy postaciami. Kilka postaci o konturach wypełnionych bardzo ciemnymi plamami barwnymi klęczy przy leżących i zdejmuje z nich ubrania. Kompozycja jest ucięta kadrem papieru – widać fragmenty postaci leżących i rąk grabieżców, tak, że widz domyśla się ciągłości rysunku poza przedstawioną sceną. W lewym górnym narożniku widać rząd nagich postaci stojących jedna obok drugiej narysowanych także tylko konturem bez wypełnienia. Wszystkie sylwetki narysowane zostały schematycznie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, został zastosowany gradient kolorystyczny w całej kompozycji – od najciemniejszej tonacji u dołu i w prawym dolnym narożu rysunku do zupełnie jasnej – w lewym górnym rogu. Kompozycja przedstawia tłum postaci w różnych, bardzo dynamicznych pozach, które sugerują zamachiwanie się i rzuty. Wszystkie te figury skierowane są w stronę jasnego, lewego górnego narożnika. W dłoniach ludzi oraz pomiędzy nimi widać kuliste, niewielkie kształty, wszystkie zaznaczone jednolitym, szarym kolorem. Wszystkie postaci narysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, z jednolitym wypełnieniem kolorystycznym zależnym od tonacji części kompozycji, w której się znajdują. Sylwetki są ekspresyjne i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami, nie mają zaznaczonych detali fizjonomicznych ani strojów.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej, wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony. Kompozycja przedstawia wnętrze mieszkalne – w centralnej części ukośne, symetryczne kreskowanie sugeruje układ klepki podłogowej, powyżej, na całej szerokości pracy widoczne są regały z książkami, które załamując się pod kątem, na środku, tworzą perspektywę pomieszczenia. Na podłodze stoi prostokątny stół – pod nim i na nim leżą po dwie książki. Przy stole siedzi mężczyzna z pejsami i brodą, na głowie ma jarmułkę. Postać ta prawą rękę trzyma na otwartej książce, lewą podpiera brodę. Jego wzrok skierowany jest w stronę dużego, szafkowego zegara, którego konstrukcja wraz z meblem na którym stoi zajmuje cały lewy narożnik rysunku. Cyferblat zegara jest bokiem, z prawej strony do siedzącego. Z zegara wydobywa się dym, który rozciąga się nad wszystkimi elementami kompozycji, w nim przedstawiona została naga kobieta, w pozycji, która wskazuje na mający się wykonać skok/ nurkowanie w stronę urządzenia. Cały rysunek jest bardzo ciemny, jedynymi jasnymi elementami, które przez to są mocno skontrastowane, są: postać mężczyzny, cyferblat i wahadło zegara oraz chmura wraz z postacią kobiety. Postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Na pierwszym planie, na bardzo ciemnym tle, w lewym dolnym rogu rysunku, widać dwie postaci siedzące w dużym fotelu. Postać dorosła trzyma na kolanach dziecko, w rękach ma książkę i spogląda przez okno. Obok nich, u dołu, po prawej stronie stoi stolik, na nim dwa naczynia. Centrum oraz prawy narożnik kompozycji zajmuje prostokątne okno z dwoma szerokimi szprosami na krzyż. Wnętrze okna jest bardzo jasne przez co mocno kontrastuje z pozostałą częścią pracy. Za oknem widać dużą grupę ludzi, narysowanych jedynie konturem, w bardzo uproszczony sposób. Zmierzają oni w nieokreślonym celu, w stronę lewego górnego narożnika rysunku.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-biało-szarej. Wszystkie elementy rysowane są w sposób uproszczony, postaci zarysowane są konturowo, czarnym cienkopisem, ekspresyjnie i z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Tło rysunku jest ciemne. Na pierwszym planie widać czterech mężczyzn z pejsami kucających i trzymających ręce na leżącym na plecach brodatym mężczyźnie. Leżący ma otwarte usta i jedną rękę odrzuconą do góry. Głowy, dłonie, stopy i korpusy postaci narysowane są pozbawionym wypełnienia czarnym, cienkim konturem, z charakterystycznymi dla artystki zniekształceniami. Obok tej grupy postaci, po lewej stronie rysunku, siedzi postać trzymająca na ustach palec wskazujący prawej dłoni. Dalej, w perspektywie, także po lewej stronie kompozycji siedzi grupa ludzi. Ich sylwetki zarysowane są także czarnym cienkopisem, w bardzo uproszczony sposób. Na samej górze rysunku, na osi leżącego, przedstawiona została figura w pozie wstawania z wózka inwalidzkiego. Jej postać pokryta jest transparentnym rozbieleniem.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2009

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

W centralnej części kompozycji, na bardzo ciemnym tle, widać leżącą sylwetkę kobiety w sukience. Jej twarz jest całkowicie zasłonięta włosami narysowanymi za pomocą kreskowania, ręce leżą rozrzucone, stopy są bose. Cała sylwetka została wypełniona transparentnym rozbieleniem, spod którego przebija szara barwa tła oraz, w niektórych miejscach, delikatny róż. Po obu stronach rysunku widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Łodygi i liście kwiatów zostały wypełnione szarym cieniowaniem, ich tło – szarą kredką. Główki i płatki roślin są cieniowane, barwy ciemnożółtej, przechodzącej w pomarańcz.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-białej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony, jedynie konturem. Po obu stronach kompozycji widać bardzo wysokie łodygi o dużych, kwitnących kwiatach, z których część ugina się ku dołowi. Pomiędzy nimi, w środku rysunku, widać postać w sukience, leżącą na plecach. Jej głowa jest niewidoczna, ręce leżą rozrzucone na krzyż, stopy są bose.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Rysunek utrzymany w tonacji czarno-białej. Wszystkie elementy przedstawione są w sposób uproszczony. Tło kompozycji jest jasne, autorka wykorzystała naturalny kolor brystolu nie wypełniając go barwa. Cała kompozycja narysowana jest jedynie konturowo, bardzo schematycznie, czarną kredka. Po środku widoczny jest kwadrat, dookoła niego widoczne są umieszczone zostały zarysy budynków. Kompozycja pozbawiona jest detali oraz postaci.

To mogło zdarzyć się także i teraz

rysunek

Wójcik, Jaśmina

2007 — 2011

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Znaleziono 43 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd