treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
Budynki warsztatów kolejowych, parterowe, nakryte dachem dwuspadowym. Na placu przed budynkami złożone materiały budowlane: rury różnego przekroju, taczki, pomiędzy nimi kilku mężczyzn. W prawym dolnym rogu wóz. Przy budynku rusztowanie, w oddali komin. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę, na brzegu tektury ramka. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Warsztaty na stacji Praga - Warszawa

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz z przedstawieniem Matki Bożej z Dzieciątkiem w typie częstochowskim. Całość obrazu utrzymana w kolorystyce brązu z ciemniejszymi partiami twarzy i dłoni postaci. Szaty postaci i aureole wokół twarzy zaznaczone żłobieniami, tworzą zarysy sukni, płaszczy, ich fałdowania zdobienia oraz zarysy ramion, rąk i nóg Jezusa. Madonna w bogatej, tłoczonej szacie z welonem na głowie. Na przetartej na złoto aureoli 5 małych złotych gwiazdek. Szata na piersi oraz welon tłoczone we wzory w kwiaty i linie łamane. Twarz i prawa dłoń Madonny namalowana słabo widocznie. Dzieciątko siedzi na lewym ręce Madonny, ubrane w długą suknie tłoczona w motywy kwiatowe. Prawą ręką wykonuje gest błogosławieństwa, w lewej trzyma księgę (?). Twarz i dłonie namalowane także słabo widocznie. 
Tło wokół postaci wykonane zdobieniem żłobienia grzebykowego,  promieniście rozchodzi się wokół postaci. Na nim 12 małych złotych gwiazdek.
U dołu obrazu, pod wizerunkiem, napis: POD TWOJĄ OBRONĘ UCIEKAMY SIĘ.

Matka Boska Częstochowska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz wykonany na papierze, temperą. Skomponowany w dwóch wydzielonych strefach. W centralnej części górnego pasa, niebiańskiego, jest wieniec złożony z 6 stylizowanych kwiatów, przewleczonych przez zieloną liściastą gałąź, okalający postać Matki Bożej z Dzieciątkiem na prawym ręku.  MB ubrana jest w niebiesko-czerwoną szatę, Dzieciątko w długiej czerwonej sukience. Obie postaci mają na głowach żółte korony. Postać MB jest adorowana przez św. Jacka i św. Dominika, zwróconych w jej stronę, stojących na biało-szarych obłokach, po obu stronach. Święci wyglądają niemalże identycznie, mają jasnoniebieskie szaty w pionowe i skośne granatowe linie, na ramionach zarzucone czarne płaszcze. Wokół ich głów rozchodzą się krótkie czerwone promienie. Nad świętymi szara odsłonięta kotara zwieńczona żółto-czerwoną koroną. Na zewnątrz kotary jednolite tło niebieskie, a w jej wnętrzu tło żółte. 
Dolna część obrazu, ziemska, wyobraża cudowne znalezienie posążka na roli przez chłopa. Na pierwszym planie chłop ubrany w: czerwoną koszulę, żółte spodnie, czarne buty, niebiesko-granatowy płaszcz, czarny kapelusz. Chłop przyklęka w geście zdziwienia, na białej kopule, w którą wpisany jest tekst: „MB Gidelska”. Za nim przyglądające się zdarzeniu dwa woły zaprzęgnięte do pługa, z łbami stylizowanymi na ludzkie twarze. W prawym dolnym rogu obrazu biegnie brązowo-czarny pas zaoranej ziemi, a na nim czarny posążek, który na owalnym żółtym tle okalają czerwone promienie. W oddali pas 6 symetrycznych drzew (zielone korony, brązowe pnie) oraz po obu stronach obrazu kościoły z wieżami i czerwonymi dachami.

Matka Boska Gidelska

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

Jedna ze stron formy z negatywowym rytem przedstawiającym piernik Katarzynkę składający się z sześciu ozdobnych medalionów ustawionych parami w trzech rzędach. Płaska powierzchnia formy pokryta wzmacniającą metalową blaszką.

Forma piernikarska dwustronna Katarzynka + Herb Torunia

nieznany

XIX wiek

Muzeum Okręgowe w Toruniu

Widok 1 Lico

Krajobraz z bydłem

Obraz

nieznany

2. połowa XVII wieku

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Kamionkowy kubek w kształcie kufla - Ujęcie z lewej strony; Kubek w kształcie walca zwężającego się ku górze. Wlew węższy od dna. Szkliwo dwukolorowe; wokół wylewu i w środku jasnobeżowe/kremowe, pozostała część i ucho w kolorze ciemnego brązu. Ucho wzdłużne, taśmowe umieszczone od linii jasnego szkliwa i zakończone na 4/5 wysokości naczynia.

Kubek

nieznany

2. połowa XIX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Gliniany dzbanek z ornamentem geometryczno-roślinnym - Ujęcie z lewej strony; Naczynie gliniane. Brzusiec przechodzi w długą , prostą szyjkę zakończoną wysokim kołnierzem. Szyjka zaopatrzona w niewielki dzióbek. Ucho taśmowe. Brzusiec łagodnie przechodzi w dno, lekko zaznaczone pogrubioną linią. Szkliwo półmatowe kremowe. Dekoracja emaliami naszkliwnymi brązową i zieloną. Kołnierz i ucho ze wzorem geometrycznym w kółka i kreski. Brzusiec naprzemiennie zdobiony zielonymi jodełkami i brązowymi spiralami.

Dzbanek

nieznany

przełom XIX i XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wnętrze warsztatów kolejowych ukazane w perspektywie. Przez halę biegną dwa rzędy metalowych słupów podpierajacych strop. Na środku dwóch mężczyzn przy osi żelaznej, po bokach różne maszyny, pomiędzy nimi stoją mężczyźni. Fotografia o zaokrąglonych rogach, obrysowana dookoła cienką ramką, naklejona na tekturę. Powyżej i pod fotografią napisy po rosyjsku - z lewej i po polsku - z prawej strony. W dolnej części informacja o autorze zdjęcia po rosyjsku.

Wnętrze warsztatów na stacji Praga

Fajans, Maksymilian

1877 — 1890

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 8 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd