treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
kropielniczka na ośmiokątnej tarczy z emalowaną ramką w futerale.Po prawej stronie w pokrowcu kropielniczka bogato dekorowana, otoczona ażurową biało emaliowaną ramką z koralami nad niebieską kropielniczką, we wnęce Madonna z brązu złoconego. Pokrowiec ośmiokątny, wewnątrz wyłożony fioletowym atłasem i aksamitem, po lewej stronie wytłoczone Francois Siré a la ville de Carlsbad VIENNE.

Kropielniczka z futerałem

nieznany

XVII i XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie z boku. Złota okrągła nóżka, płaska patera widok z boku.

Patera

nieznany

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Okucie końca pasa z lisciem akantu - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie końca pasa z liściem akantu i prostokątną, grawerowaną skuwką. Ażurowy, symetryczny liść odlane razem z podłożem skuwki. Płytę wierzchnią i boki skuwki przylutowane do podłoża, a u nasady liścia wzmocnione pasmem skręcanych drutów.  Na płycie, w prostokątnej oprawie naniesiony motyw liścia akantu - ostu.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacane okucie pasa z listkami o kształcie akantu - Ujęcie z przodu. Pozłacane okucie pasa z lutowanymi uszkami do mocowania do podłoża. Prostokątne, uformowane z czterech, symetrycznie ułożonych listków o kształcie zbliżonym do akantu, tworzących narożniki. W osi wzdłużnej pomiędzy listkami żeberko łączące ozdobione zostało od strony zewnętrznej  trójlistną lilijką.

Okucie pasa

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka w kształcie rozety - Ujęcie z przodu. Zapinka na planie sześciopłatkowej rozety. Podłoże stanowi sześcioramienna taśma srebrna, obwiedziona wzdłuż brzegu perełkowanym drutem. Na niej osadzono stożki skręcone z perełkowanego drutu i zwieńczono granulkami. Między płatkami, co trzy stożki, osadzono srebrne kopułki. Kolec masywny, zwężający się.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

patera na owoce - ujęcie z przodu; Srebrne naczynie na profilowanej stopie, z okrągłym lustrem i silnie wyniesionym kołnierzem z wywiniętym na zewnątrz i ku dołowi szerokim brzegiem. Utworzona przez kołnierz czara o miękko kształtowanych wygięciach rozczłonowana w rozszerzające się od dołu pionowe, wachlarzowe segmenty, tworzące symetryczny układ 4 części szerszych rozdzielonych każdorazowo dwoma węższymi elementami. Części szersze wydzielone profilem wypukłym, wąskie - wklęsłym.

Patera na owoce

nieznany

1930

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Taca (patera) - ujęcie z przodu; Okrągła taca, mogąca pełnić funkcję patery, z roślinnym ornamentem wokół krawędzi, w formie wici z młodymi liśćmi dębu. Kołnierz profilowany o lekko wywiniętym w dół brzegu.

Taca (patera)

nieznany

1890 — 1936

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Puchar Hartwiga - ujęcie z przodu; Z prawej strony Srebrny puchar w formie kielicha. Stopa okrągła z profilowanym otokiem. Brzeg stopy z wąską kryzą i cokolikiem. Dolna część płaszcza stopy ozdobiona repusowanym ornamentem typu lambrekinowego. Trzon tralkowy oddzielony od stopy i czary pierścieniem zdobionym ukośnym repusowaniem. Tralka z wybrzuszeniem w górnej części nawiązującym do formy nodusa, podzielona jest w pionie na 8 wydłużonych puklowań, w centrum znajdują się grawerowane medaliony z tarczą herbową i ornamentem roślinnym. Ponad owalnym zamknięciem puklowań silne przewężenie o charakterze wklęsłej obrączki. Czara w kształcie odwróconego dzwonu ozdobiona jest w dolnej części niskim puklowanym koszyczkiem z wybrzuszeniem, oddzielonym od płaszcza czaszy wąskim pierścieniem z ornamentem perełkowym. Gładką, rozszerzającą się ku górze powierzchnię czary zdobi dekoracja nakładkowa personifikacja sprawiedliwości - Temida z opaską na oczach, z wzniesionym mieczem w lewej i dwuszalkową wagą w prawej ręce. Postać ujęta w otwarty górą wieniec z liści dębowych z żołędziami (niektóre niemal pełnoplastyczne). Z lewej strony pokrywa złożona z profilowanej kryzy i dwudzielnego płaszcza, którego części wymodelowane z wklęsłych, rozszerzających się ku dołowi kwater, rozdziela pierścień z granulacją. Wyniesiony w centrum pokrywy uchwyt wieńczący w formie bogato zdobionego kwiatonu. Wnętrze czary i pokrywy złocone, poszczególne części pucharu skręcone śrubami.

Puchar Hartwiga

nieznany

około 1840

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana haftka z dwoma lwami - Ujęcie z przodu. Pozłacana ozdoba z dwoma lwami z profilu, stojącymi na tylnych łapach i trzymającymi pomiędzy sobą tarczę z herbem w formie sześciopłatkowej rozety. Tło tarczy granatowawe.

Haftka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 26 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd