treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
N/1521/ML - AV. Głowa Ludwika XIV w profilu w prawo. W otoku napis rozdzielony na dole przez wizerunek:
LUDOVICUS XIIII . REX CHRISTIANISSIMUS .
U dołu sygnatura; J.MAVGER.F.

RV. Scena alegoryczna, w lewo: Uskrzydlony Hymen z pochodnią w dłoni prowadzi konia, na którym siedzi polski poseł. Wokół kompozycji napis rozdzielony przez nią po bokach:
REGINA - POLONIS - DATA . 
U dołu w odcinku czterowierszowy napis:
LUD . MAR . CONZAGA . ULADISLAO / IV . POLON . REGI . / 
COLLOCATA . / M . DC . XLV .

Zaręczyny Władysława IV z Ludwiką Marią Gonzagą

Mauger, Jean

1645

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/141/ML - Kilkuosobowa scena rodzajowa przedstawiająca zaręczyny żydowskie. Na pierwszym planie, po prawej siedzący w fotelu stary, brodaty mężczyzna. Na osi ukazana frontalnie dziewczyna o przysadzistych kształtach, w długiej, białej sukni z podwyższonym stanem. Obok młody, chudy  mężczyzna w prawym profilu. Na drugim planie głowy obserwujących ceremonię. Żyrandol u góry i rysunek podłogi sugerują wnętrze. Przedstawienie o charakterze szkicu. Prowadzone lekką, swobodną kreską. Wzbogacone roztartymi smugami pastelowej czerwieni i błękitu.
Sygn. na podkładce: rysował Tyssot

Zaręczyny żydowskie

Tyssot, K.

Muzeum Narodowe w Lublinie

Obraz przedstawia portret męski - postać ujęta w popiersiu z głową wspartą na prawej dłoni, przedstawiona en face. Mężczyzna ubrany jest w białą koszulę, ciemny krawat i ciemny garnitur. Twarz szczupła, pociągła, cera śniada, oczy niebieskie, brwi zarysowane wydatnym łukiem, nos prosty, usta pełne, nad nimi cienkie, krótkie wąsy. Włosy czarne delikatnie falowane nad czołem. Tło obrazu w kolorystyce szarości i zieleni.

Portret męski

Boznańska, Olga

1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Pozłacany pierścień z niebieskim oczkiem - Ujęcie z przodu. Pierścień z niebieskim oczkiem.  Oczko szklane, niebieskie, płaskie i owalne.. Po bokach dwie mniejsze, owalne oprawy, osadzone na pięciopłatkowych rozetkach. W oprawkach owalne mleczno-kremowe oczka.

Pierścień

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Pozłacana zapinka ze splecionymi dłońmi - Ujęcie z przodu w poziomie. Pozłacana zapinka, wykonana z dwóch owalnych taśm, w końcach uformowanych w dłonie. Powierzchnie zdobione motywem krzyży i napisami  AVE MARI. Kolec wąsk, długi.

Zapinka

nieznany

przełom XIV i XV wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; W lesie, u stóp potężnych drzew ukazana siedząca para młodych ludzi. Mężczyzna ubrany w czarny strój nakłada kobiecie na palec pierścionek zaręczynowy.Kobieta ubrana w białą, atłasową suknię.
W prawej, dolnej stronie znajduje się sygnatura: Eug.Klimsch | 1895.

Zaręczyny

scena rodzajowa

Klimsch Eugen

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Obraz przedstawia rodzinę z dzieckiem. Kobieta obejmująca dziecko ubrana w długą, żółtą suknię. Nad nimi pochylony mężczyzna w czarnym stroju z białą kryzą. U dołu, z lewej strony znajduje się sygnatura: Eugen Klimsch.

Scena rodzajowa - Szczęście rodzinne

scena rodzajowa

Klimsch Eugen

około 1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Na zdjęciu znajduje się kobieta w jasnej sukni, obok niej mężczyzna, na schodach przy pałacu.

Artur Sumiński i Nina Oczosalska w dniu zaręczyn

Fotografia

nieznane

1905-05-20

Muzeum – Zamek w Łańcucie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; We wnętrzu chaty przedstawiono postaci kobiet i mężczyzn w strojach ludowych, zgrupowane według prostego stołu, przesuniętego nieznacznie w prawo od pionowej osi obrazu. Na pierwszym planie postać siedzącej kobiety przy stole i dwóch mężczyzn naprzeciw siebie, dłoń jednego z nich i kobiety na stole - obie przykryte tkaniną. Za stołem stojąca kobieta z chustą przy ustach i mężczyzna z kropidłem; po lewej stronie obrazu grupa stojących kobiet i widoczne za nimi głowy dwóch mężczyzn w kapeluszach - jeden z nich z instrumentem muzycznym (skrzypcami?); po prawej stronie obrazu trzy sylwetki kobiet, stojąca najbliżej stołu okryta kraciastą chustą; za nimi, w głębi widoczny fragment otwartych drzwi, na ścianie w głębi, po lewej trzy zawieszone obok siebie obrazy.

Zaręczyny

scena rodzajowa

Przerwa-Tetmajer, Włodzimierz

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 9 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd