treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
E/540/ML - Ubiór głowy kobiecy w formie wianka wykonany z różnokolorowych kwiatów z płótna oraz zielonych listków. Całość umocowana na drucie.

Wianek panny młodej

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

puchar weselny - ujęcie ze skosu z lewej; Puchar w kształcie młodej kobiety w renesansowej sukni z mocno zasznurowanym staniczkiem i spódnicą o stożkowym kształcie, zdobioną ornamentem schweifwerkowym przechodzącymi w liście akantu, motywami ptaków i kiści owoców. Na głowie nosi niewielką koronę z czterema kwiatonami. W rękach wzniesionych nad głową trzyma parę ażurowych wolutowych wsporników, pomiędzy którymi na trzpieniach zamontowany został pucharek w kształcie muszli.

Puchar weselny

Neresheimer & Co., Hanau (1890 - po 1935)

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec ślubny w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na ciemny brąz. W górnej jej części, pośrodku przymocowany metalowy haczyk. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Podstawę wieńca stanowi obręcz wykonana z metalowego, owiniętego zieloną nicią drutu. Do obręczy mocowane są listki suszonego mirtu pociągnięte zieloną i brązową farbą. Wianek umieszczony na papierze, na którym znajduje się pisana pismem neogotyckim wierszowana dedykacja dla nowożeńców. Pod spodem kartka z ich nazwiskami (Maria Lewte, Fritz Ladwig) oraz data ślubu (20 October 1919). Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami ze złoconego papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym. Całość obramowana ornamentowaną, złoconą listewką.

Wieniec ślubny w ramie za szkłem

Rechenberg, Ewald

1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem - ujęcie z przodu; Ozdobny wieniec w ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, oklejona na czarno. Wewnątrz ramy, na desce, centralnie umieszczony wieniec. Jego podstawę stanowi obręcz z metalowego drutu, do którego mocowane są, wykonane z papieru i tkaniny drobne listki na gałązkach imitujące mirt oraz białe i żółte, wielopłatkowe kwiatki. W środku wianka przyklejona kartka bez napisów ze ściętymi rogami. Wokół wieńca, na dwóch płaszczyznach (w poziomie mniejsze, w pionie większe) odbijające wnętrze, układające się w ośmioboki lusterka (łącznie jest ich 16). Lusterka obwiedzione dekoracyjnymi paskami z papieru. W narożnikach ramy ozdobne ornamenty o motywie roślinnym, wykonane z papier mâché w kolorze złotym.

Wieniec pamiątkowy w ramie za szkłem

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Wieniec pamiątkowy w ramie ze szkłem - ujęcie z boku; Ozdobny wieniec w drewnianej ramie za szkłem. Rama gruba, profilowana, politurowana na czarno. Wewnątrz ramy, na lakierowanej desce, umieszczony centralnie wieniec wypełnia znaczną część powierzchni. Jego podstawę stanowi metalowy drut, do którego mocowane są elementy dekoracyjne: kwiaty i prawdopodobnie gwiazdki. Wykonane są z ziaren ryżu i gorczycy, z których część jest barwiona na niebiesko lub różowo. Uzupełnienie kompozycji stanowią listki wykonane z zielonej tkaniny i piórek oraz: gwiazdki anyżu, laski cynamonu, migdały, nasiona gałki muszkatołowej, ziarna pieprzu i koraliki.

Wieniec pamiątkowy w ramie ze szkłem

nieznany

1890 — 1910

Muzeum Narodowe w Szczecinie

scena rodzajowa - ujęcie z przodu; We wnętrzu chaty przedstawiono postaci kobiet i mężczyzn w strojach ludowych, zgrupowane według prostego stołu, przesuniętego nieznacznie w prawo od pionowej osi obrazu. Na pierwszym planie postać siedzącej kobiety przy stole i dwóch mężczyzn naprzeciw siebie, dłoń jednego z nich i kobiety na stole - obie przykryte tkaniną. Za stołem stojąca kobieta z chustą przy ustach i mężczyzna z kropidłem; po lewej stronie obrazu grupa stojących kobiet i widoczne za nimi głowy dwóch mężczyzn w kapeluszach - jeden z nich z instrumentem muzycznym (skrzypcami?); po prawej stronie obrazu trzy sylwetki kobiet, stojąca najbliżej stołu okryta kraciastą chustą; za nimi, w głębi widoczny fragment otwartych drzwi, na ścianie w głębi, po lewej trzy zawieszone obok siebie obrazy.

Zaręczyny

scena rodzajowa

Przerwa-Tetmajer, Włodzimierz

1895

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 6 obiektów

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd