treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska. Część twarzowa wąska, lekko wygięta, z dwiema wyżłobionymi pionowo wgłębieniami o przekroju kwadratowym. Otwory na oczy  prostokątne, zbliżone do kwadratu. Część „nadtwarzowa” przestrzennie wygięta, zwężająca się lekko ku górze, z ażurowo wyrzeźbionymi wzorami geometrycznymi: trójkątami, kołami, wydłużonymi prostokątami.

Maska sirige

nieznany

między 1991 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska pantery. Głowa zaokrąglona, zwieńczona trójkątnymi, lekko skierowanymi do przodu uszami. Wycięte prostokątne oczy, mały spłaszczony nos. Pysk szeroki, wypukły z widocznymi rzeźbionymi zębami. Całość biała, miejscami przybrudzona. W części tylnej maski wywiercone otwory, umożliwiające przymocowanie jej do twarzy tancerza oraz pozostałości po sznurku.

Maska pantery

nieznany

między 1976 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

zamek i klucz do drzwi - Ujęcie z przodu całego kompletu. Drewniany, rzeźbiony zamek do drzwi i kluczem

Zamek do drzwi z kluczem

nieznany

około 1970

Muzeum Narodowe w Szczecinie

strona 1 i 4

List do Zofii Dutkiewicz-Baruch

Baruch, Witold Wacław

1941-08-29

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

rzeźba - Ujęcie z przodu. Długa, pionowa maska, wyrzeźbiona w drewnie.

Maska imina na 

nieznany

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska imina na 

nieznany

około 1920

Muzeum Narodowe w Szczecinie

drzwi - Ujęcie z przodu. Drzwi drewniane do spichlerza, składające się z dwóch części połączonych klamerkami z żelaznej blachy. Zdobione płaskorzeźbionymi postaciami o schematycznych rysach z dłońmi na kolanach. Postaci w pięciu poziomych rzędach po 12 i 13 w rzędzie. Na wysokości czwartego rzędu przymocowana z lewej strony nieruchoma część zasuwy, wykonana z drewna i zdobiona rzeźbioną siedzącą postacią. Ruchomej części zasuwy brak.

Drzwi do dużego domu ginna

nieznany

między 1970 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

instrument muzyczny, idofon potrząsany, przedmiot ceremonialny, atrybut szamana - Ujęcie z lewej strony. Ciemnobrązowa, pokryta rytem, grzechotka z tykwy w kształcie kuli. Przy potrząsaniu wydaje charakterystyczny dźwięk. Górną część drewnianego uchwytu ozdobiono ciemnymi ptasimi piórami.

Maraka szamańska; grzechotka

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

czerwona owalna gemma w grubym złotym obramowaniu; naga młoda kobieta trzyma w rękach zwiewną tunikę, którą częściowo okrywa swoje ciało; ma włosy spięte w kok, a na szyi i na ręku sznur z pereł, wydaje się robić krok w stronę widza

Postać tancerki

nieznany

XVIII-XIX w.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ujęcie z góry, recto, kartka biała, zapisana pismem odręcznym

List do Ewy Małkowskiej-Bieniek

Zylbert, Dawid

2010-12-19

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

lico obrazu

Odpoczynek w czasie ucieczki do Egiptu

Lisse Dirck van der ?

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Salome z głową św. Jana

Francken Frans II warsztat

pocz. XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

fragment lica obrazu. Ujęcie trzy czwarte w lewo. Popiersie mężczyzny na czerwonym tle. Jest w czarnym surducie i białej koszuli z kołnierzem przewiązanym fularem. Ma szczupłą twarz z zarostem i fryzurę „na mewę”. Zmarszczka między brwiami i uważne spojrzenie dodają mu powagi.

Potocki Józef - portret

Szkoła francuska

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico. Popiersie z głową w ujęciu trzy czwarte w prawo. Szkicowo rysowany surdut, koszula i fular zlewają się z gładkim tłem. Wyraźnie malowana głowa. Mężczyzna ma wąsy, bokobrody i kręcone włosy ufryzowane „na mewę”. Spojrzenie ciemnych i skupionych oczu kieruje w prawo.

Potocki Józef Franciszek (1800-1863) - portret

Szkoła francuska

ok. 1804

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka z cokołem

nieznany

kon. XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka na podstawce

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka na podstawce

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Tancerz - figurka na podstawie

nieznany

kon. XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

maska sirige - Ujęcie z góry. Drewniana, rzeźbiona maska.

Maska sirige

nieznany

między 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Scena figuralna we wnętrzu. W centrum stół przykryty białym obrusem na czerwonej wzorzystej serwecie. Na nim metalowe naczynia, pośród nich talerz z odciętą głową (Jana Chrzciciela). Wokól stołu siedzą cztery osoby - trzech mężczyzn i jedna kobieta (Herodiada), dwie następne stoją w głębi. Z prawej strony pod zielonym baldachimem zasiada król (Herod) w białym turbanie z koroną. Po lewej odchodząca młoda kobieta (Salome) ubrana współcześnie w żółtą suknię na krynolinie, z baskiną i bufiastymi rękawami, białą koszulę z wysokim koronkowym kołnierzem; spogląda w stronę okna przez które widać scenę egzekucji.

Uczta Heroda

Francken, krąg

między 1640 — 1660

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 31 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd