treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: abstrakcja geometryczna (styl)

Obiekty

18
obraz - Ujęcie z przodu; Kompozycję wypełniają sylwety postaci nakładających się na siebie, okonturowanych czernią (monotypia). Na tym elementy płaszczyzn barwnych w pionowych ciągach: od lewej fiolet, czerwień, dalej wymiennie odcienie fioletu, różu, zgaszonego szarością brązu.

Wyrazy

kompozycja abstrakcyjna

Jarema Maria

1956

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Kompozycja materiałowa o układzie prostokąta poziomego. Płyta metalowa łączona ukosem od lewej strony, w 1/3 szerokości. Na płaszczyźnie cztery elementy tego samego formatu (prostokąt o lekko wybrzuszonych dłuższych krawędziach) zestawione względem siebie pod równym kontem.

Relief Nr 26 – 1965

kompozycja abstrakcyjna

Stażewski, Henryk

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna. Formy uzyskane zdejmowaniem mokrej farby swobodne, nieregularne w układzie, zróżnicowane od szerokich do konturowych. Koloryt od bieli, tonów niebieskich do akcentów żółci i ciepłego brązu.

Zapowiadający nowość

kompozycja abstrakcyjna

Lenica, Alfred

1960

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - III - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, różowej i czerwonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji pudrowego różu, otoczone jasnofioletowym kołem. Cztery rogi pracy w kolorze czerwieni.

Szalag - III | Wstęga III

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - IV - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, szmaragdowej i zielonej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jasnozielonej, otoczone kołem w odcieniu jasno-seledynowym. Cztery rogi pracy w kolorze zielonym.

Szalag - IV | Wstęga IV

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

New York City Crisscross

Mysłowski, Tadeusz

1989

Muzeum Narodowe w Lublinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna układu zgeometryzowanych form. Nad dolną krawędzią czarny trójkąt wpisany w szarą prostokątną płaszczyznę o gruzełkowatej fakturze. Przedłużeniem prostokątnej jest skierowana w górę płaszczyzna łącząca się w środkowej części obrazu z płaszczyzną szarości po lewej stronie. Przy lewej krawędzi obrazu wydłużona forma pionowa zgaszonej bieli przerwana pośrodku płaszczyzną szarości, z wpisaną w szarość kolistą płaszczyzną żółci. Tło układów środkowej części obrazu stanowi wypełniający wysokość trójkąt równoramienny ciepłych zieleni i zgaszonych żółci. Na nim u góry wklejona płaszczyzna papieru zadrukowanego

Kompozycja VIII

kompozycja abstrakcyjna

Stern, Jonasz

1949

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - ujęcie z przodu; Kompozycja abstrakcyjna zbudowana z błękitnych linii na szarym tle. W centrum na osi linie proste i spiralne ciągi tworzą podłużny pionowy prostokąt, od którego rozwijają się w prawie symetryczną dekoracyjną kompozycję - z nad prostokąta rozchodzą się girlandy i faliste linie, poniżej i po bokach rzedną tworząc wielkie nieregularne owale i koła.

Pałac deszczu

kompozycja abstrakcyjna

Rosenstein, Erna

1976

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie zamknięte; Kompozycja składa się z miedzianych, prostokątnych płytek ułożonych równolegle. Przez środek, podkreślając pionowy układ, biegnie drewniana, czarna listwa. Takimi samymi listwami są obramione prostokąty poziome (kolorowe). W prostokątach tych umieszczone prostopadłe do płaszczyzny obrazu, ruchome płytki miedziane.

Kompozycja układów zmiennych XVIII

kompozycja abstrakcyjna

Marczyński Adam

1965

Muzeum Narodowe w Szczecinie

obraz - Ujęcie z przodu; Na pierwszym planie trzy postacie: dwie przy lewej bocznej krawędzi, przecięte krawędzią, trzecia na przedplanie po prawej stronie ujęta do pasa od tyłu, lewa ręka uniesiona. Postacie uogólnione do zgeometryzowanych form. Płaszczyzna obrazu wypełniona falistymi układami podłużnych lini pędzla w tonach zieleni, u góry czerwieni i niebieskich.

Trzy postaci

Jarema Maria

między 1944 — 1946

Muzeum Narodowe w Szczecinie

kompozycja abstrakcyjna - ujęcie z przodu; Układ przestrzenny rozmazany płaszczyznami koloru i konturami. Na pierwszym planie, na płaszczyźnie brązu dwie trapezowe płaszczyzny niebieskie nałożone na prostokąt bieli. Na tym linearna forma czernią czarnego stojącego prostokąta o podstawie rozszerzonej trójkątnym zarysem. Na drugim planie płaszczyzna jasnej zielenie przylegająca ukośną krawędzią z lewej do płaszczyzny karminowej obejmującej lewe naroże, pole pod górną krawędzią i naroże lewe. Na tle tej płaszczyzny łamana płaszczyzna ugru. Na niej, po lewej, kontur prostokąta, po prawej figura wpisana górą w prostokątny kontur. Prawy dolny narożnik, nie wypełniony kolorem przylega doń trójkątna płaszczyzna ciemnego brązu.

Kompozycja-studium

kompozycja abstrakcyjna

Strzemiński, Władysław

między 1945 — 1951

Muzeum Narodowe w Szczecinie

talerze - Ujęcie wszystkich ośmiu talerzy z góry. Zestaw ośmiu białych talerzy, na każdym nadrukowane czarne, geometryczne, abstrakcyjne formy, przypominające krzyże o zróżnicowanych proporcjach. Powstałe z przekształceń fotografii miasta (ulic, budynków) zajmują w różnych konfiguracjach różną część powierzchni każdego z ośmiu talerzy. Na jednym nadruk jest wyraźnie inny. W prostokącie o cienkim konturze znajdują się kolejne cienko konturowe prostokąty, trzy większe w jednym rzędzie oraz trzy mniejsze w drugim rzędzie. Te z kolei zawierają układy geometrycznych form, nawiązujące do uabstrakcyjnionych krzyży na pozostałych talerzach. W jednym z prostokątów krzyż równoramienny.

New York Composite | Kompozycja nowojorska

Mysłowski, Tadeusz

1991

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - V (I) - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, granatowej i niebieskiej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji jaśniejszej niż ostatnia wstęga, otoczone sinoniebieskim kołem. Cztery rogi pracy również w kolorze niebieskim.

Szalag - V (I) | Wstęga V (I)

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Szalag - II - Ujęcie z przodu. Kompozycja należąca do serii czterech prac o wspólnym motywie trzech scalonych wstęg. Pasma żółej, jasnobrązowej i pomarańczowej linii falujące wokół wspólnego środka w tonacji żółtopomarańczowej, otoczone kołem w odcieniu starego złota. Cztery rogi pracy w kolorze jasnego pomarańczu.

Szalag - II | Wstęga II

Fajó, János

1969

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu z wysuniętym detalem. Kompozycja pionowa. Na białej płaszczyźnie namalowany czarną farbą prostopadłościan wypełniający wysokość pracy. U dołu, wyśrodkowana względem szerokości ściany frontalnej prostopadłościanu oraz podkładu, wmontowana kwadratowa ramka głęboka na 10 cm, pomalaowana na biało. W jej środku namalowany perspektywistycznie prostopadłościan, którego tylna ściana jest usytuawana centralnie względem ramy. Przez 1/3 wysokości kompozycji przebiega naklejony poziomo niebieski pasek (taśma ScotchBlueTM), przecinając ramę i oba prostopadłościany i wybiegając poza obszar tła.

Interwencje

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; Interwencja 12/79 - Ujęcie z przodu. Praca na podkładzie w formie litery L zbudowana z płyty pilśniowej połączonej z drewnianą ramą o grubości 9 cm. Po lewej stronie na czarnym tle namalowany w ujęciu perspektywistycznym biały prostopadłościan, lekko na skos; w połowie wysokości obwiedziony niebieską linią - taśmą ScotchBlueTM. Taśma wychodzi na obszar tła oraz obu boków ramy na 2/3 jej wysokości.

Interwencja 12/79

Krasiński Edward

1979

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz - Ujęcie z przodu. Kompozycja abstrakcyjna. Pionowa płaszczyzna podzielona diagonalnie na pół – od lewego górnego rogu do prawego dolnego – wstęgowym, rytmicznym układem horyzontalnych linii w kolorze kobaltowym przechodzącym w błękit z czarnym konturem w ich górnej części. Poziomy układ linii załamuje się łagodnie w górę (po lewej stronie pracy) i w dół (w prawej części) przed zetknięciem z diagonalem. Układ linii podwójny z użyciem skrótu perspektywicznego. W centrum obrazu dwie wstęgi przechodzą nieprzerwane przez cały obraz od lewej do prawej krawędzi.

20-68

Popiel Ludmiła

1968

Muzeum Narodowe w Szczecinie

malarstwo; obraz; 7/73 - Ujęcie z przodu. Kompozycja w kwadracie, której głównym elementem jest eliptyczna biała forma na czarnym tle. Namalowana diagonalnie z jednym z zaokrągląonych końców elipsy w lewym dolnym narożniku. Łagodną linią na skos forma unosi się przekraczając prawą górną krawędź i kończy się poza obrazem. Od lewej górnej strony schodzi w dół szerokim pasem zakończonym wznoszącą się kompozycją reliefową z dwóch rzędów białych kwadratów z drewnianej sklejki o boku 5 cm, ułożonych na sobie kaskadowo po trzy, ukośnie do krawędzi obrazu. Poniżej, niemal stycznie względem poprzedniej kompozycji reliefowej, umieszczony został równoległy, przesunięty w prawo, analogiczny układ kwadratów - po trzy w każdym z czterech rzędów, schodzących ukośnie w dół lewej części obrazu. W środku gładka płaszczyzna czerni.

7/73

Orbitowski Janusz

1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 18 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd