treść serwisu

Filtry

Kolekcja
Tworzywo / materiał
Autor / wytwórca
Miejsce powstania / znalezienia
Typ dokumentacji
Technika
Rodzaj obiektu
Lokalizacja / status
Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Typ licencji

Twoje kryteria wyszukiwania:

WYCZYŚĆ filtry
  • Fraza: kult płodności

Obiekty

33
E/1334/ML - Technika batik. Podział podłużny na 4 części, poprzeczny na 2. Motyw swastyki. Barwa tła brązowa, barwa motywu biała.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/1038/ML - Technika batik. Bez podziału. Motyw drzewo życia, u dołu gwiazda. Barwa tła czarna, barwa motywu żółto-różowa.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu z lewej skosem. Rzeźbione w grafitowym kamieniu dwie postaci ludzkie w pozycji siedzącej. Mniejsza postać – najprawdopodobniej dziecko - siedzi na kolanach większej - najprawdopodobniej kobiety. Obie postacie ozdobiono licznymi nacięciami liniowymi. Widoczne rysy i mikropęknięcia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

765/A/ML/1 - Waza wyraźnie profilowana, z prostym, odgietym na zewnatrz brzegiem, ostro zaznaczonym załomem brzuśca i wyodrębnionym dnem. Ponad załomem brzuśca występuje ornament w postaci: jodełek, swastyk, tworzonych przez dwie linie ryte i rząd dołków pomiędzy nimi oraz ornament blankowy. Naczynie ma trzy taśmowate ucha kolankowato zgięte.

Naczynie

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Drewniana rzeżba postaci ludzkiej z dzieckiem - Ujęcie z przodu;  drewniana rzeźba zwarta, tworząca bryłę, w której płasko wyrzeźbiono poszczególne części ciała. Głowa duża, z zaznaczoną fryzurą, nos charakterystyczny, w kształcie strzałki. Ręce przylegające do tułowia. Dziecko ułożone na lewym biodrze, jego głowa zlewa się z lewą piersią.

Postać kobiety z dzieckiem

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

moneta; didrachma - Ujęcie awersu. Moneta z wizerunkiem głowy Demeter na awersie i kłosem zboża na rewersie.

Stater

nieznany

330 p.n.e. — 300 p.n.e.

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Bransoleta - Ujęcie z przodu z góry. Zamknięta, kamienna, okrągła, bransoleta w kolorze grafitowym. Jeden z pasków krótszy, oba zdobione w formie rzędu małych kropek. Zewnętrzna powierzchnia bransolety gładka, a wewnętrzna szorstka.

Bransoleta męska

nieznany

między 1930 — 1940

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obraz na płótnie przedstawiający Św. Antoniego z Dzieciątkiem, na czerwonym tle.

Święty Antoni Padewski z Dzieciątkiem

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Bodhisattwa Guanyin - ujęcie z przodu; Duża, wykonana ze złoconego brązu figura przedstawia siedzącą w pozie medytacyjnej kobietę Bodhisattwę Guanyin (chin. 观音, sanskr. Awalokiteśwara, tyb. Czenrezig). Postać ma spuszczone, przymknięte oczy, symetryczną, pełną twarz o pogodnym i spokojnym wyrazie oraz gładko zaczesane włosy, schowane pod diademem i zaciągniętą na głowę tkaniną. Ubrana jest w długie, warstwowe, jedwabne szaty królewskie oraz wyszukaną, ciężką biżuterię książęcą: diadem, w którego centrum znajduje się niebiański Budda Amitabha (sanskr. Amitābha); pary dużych, okrągłych kolczyków ze spiczastymi zawieszkami oraz grubego naszyjnika z klejnotem, od którego odchodzi siedem pasów korali z wisiorkami. Jej prawa dłoń uniesiona na wysokości klatki piersiowej ułożona jest pionowo, jej środkowy palec i kciuk tworzą okrąg trzymając niezidentyfikowany, haczykowaty przedmiot. Poniżej znajduje się ustawiona poziomo lewa dłoń, która ściska niewielką wazę.

Bodhisattwa Guanyin

nieznana

1701 — 1800

Muzeum Narodowe w Szczecinie

maska do tańca wiatru - Ujęcie z tyłu; Maska (strój) z jasnego włókna roślinnego (tapy) o podłużnym, trójkątnym kształcie rozszerzającym się ku dołowi, który wykończono brązowymi frędzlami z włókien roślinnych. Widzimy centralnie rozmieszczony kolorowy rysunek przypominający słońce od którego odchodzą różnego rodzaju pasy wzorów geometrycznych: proste i zakręcone linie, zygzaki, romby, trójkąty, półkola. Namalowane słońce wydają się być głową, która ma zaznaczone symboliczne rysy twarzy: oczy z rzęsami, nos, brwi i usta. Od główy odchodzą kolorowe trójkąty (żółto-brązowo-zielone lub żółto-brązowe), kojarzące się z promieniami oraz długie pasma wzorów geometrycznych, ułożone tak, że przypominają ciało. Postać wyróżnia usytuowany centralnie wzór brązowo-zielono-żółtego rombu i dwóch żółto-brązowych trójkątów. Rysunek zakończony jest wzorem wykorzystującym półkola. Obiekt uszkodzony w wielu miejscach. Ma liczne przerwania i przebarwienia.

Maska do tańca wiatru

nieznany

około 1990 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Kury i koguty - ujęcie z przodu; Kompozycja w układzie poziomym. W części górnej rytmicznie rozlokowane, ciasno stłoczone, nagie sylwetki ludzkie z głowami kur i kogutów. Postacie kur białe, kogutów czerwone. Postacie są zgromadzone w dwóch symetrycznych grupach i zwrócone w stronę centralnie umieszczonego, czerwonego prasołu (prawosławny ołtarz). W części dolnej wydłużony prostokąt, w układzie horyzontalnym utworzony z jasnoczerwonej meandrującej wstęgi na czarnym tle . Tło przedstawienia gęsto wypełnione rytmicznymi układami jajek, u góry białych, w partiach dolnych białych i czerwono-brązowych.

Kury i koguty

Sobczyk, Marek

1989 — 1990

Muzeum Narodowe w Szczecinie

598/A/ML - naczynie kultowe (kernos) kultury pomorskiej; 
wymiary dodatkowe: 25,0 cm - średnica centralnego wylewu
opis: naczynie wazowate o czarnej, błyszczącej powierzchni, którego brzusiec został ozdobiony ornamentem złożonym z linii rytych oraz nakłuć; wokół głównego otworu posiada cztery symetrycznie rozmieszczone kielichy-rytony, które mają nieco wydęte ścianki boczne i kielichowato rozchylone na zewnątrz krawędzie otworów; rytony łączą się z głównym otworem kanalikami;

Naczynie kultowe

nieznany

Muzeum Narodowe w Lublinie

Półmisek owalny, kołnierz gładki o brzegu wykrojonym faliscie. Malowany podszkliwnie kobaltem we wzór tzw. cebulowy, na dnie wieksza kompozycja ze stylizowanych gałązek z kwiatami. Dno wzmocnione od spodu esowatym pasmem z masy porcelanowej.

Półmisek

Królewska Manufaktura Porcelany w Miśni

1774 — 1814

Muzeum Narodowe w Lublinie

MNS/E/398 - Ujęcie z przodu. Krzesło z plecionym siedziskiem zdobione ornamentem roślinno-geometrycznym.

Krzesło

nieznany

1818

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rekwizyt obrzędowy - Ujęcie z przodu skosem w lewą stronę. Turoń - rekwizyt obrzedowy wykorzystywany podczas przedstawień koledniczych i zapustnych.

Turoń - rekwizyt obrzędowy

nieznany

1. połowa XX wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

przedmiot religijny i obrzędowy - Ujęcie przodu w pionie. Gliniana grzechotka w kształcie jajka, pokryta barwnym szkliwem, wiązana st z wierzeniami i kultem pogańskim.

Grzechotka-pisanka

nieznany

wczesne średniowiecze

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba - Ujęcie z przodu; Postać kobiety siedzącej na stołu i trzymającej na kolanach dziecko. Kobieta ma owalną, wydłużoną twarz oraz długie, zwisające uszy. Rysy twarzy proporcjonalne, z cienkim kształtnym nosem, brwiami oraz wypukłymi oczami i ustami. Dziecko siedzi na kolanach bokiem do kobiety. Kobieta podtrzymuje ręką plecy dziecka.

Postać kobiety z dzieckiem

nieznany

między 1951 — 1991

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźbiona figura - Ujęcie z przodu. Drewniana, rzeźbiona postać kobiety, znajdującej się w pozycji siedzącej. Jej obie ręce skierowane są do góry.

Postać kobiety

nieznany

między 1951 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Technika batik. Podział podłużny na 4 części, podział poprzeczny na 2 części. Motyw trikwert. Barwa tła brązowa, barwa motywu biała i czerwona.

Pisanka

nieznany

1901 — 1910

Muzeum Narodowe w Lublinie

rzeźba przodka przedstawiająca dzioborożca - Ujęcie z przodu; Drewniana, antropomorficzna rzeźba z nosem przypominającym ptasi dziób.

Rzeźba przodka (dzioborożec, kokomo)

nieznany

1951 — 1985

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w biało-szarym kamieniu dość duża postać kobiety w pozycji siedzącej. Kobieta w dłoniach trzyma dziecko. Postaci zaznaczono charakterystyczną fryzurę lub nakrycie głowy w formie lekko zaokrąglonej, spiczastej czapki. Widoczne rysy oraz przebarwienia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w grafitowym kamieniu postać ludzka w pozycji siedzącej - najprawdopodobniej mężczyzna. Rzeźba ma charakterystyczne nacięcia - skaryfikacje wykonane na ramionach oraz plecach. Widoczne rysy i mikropęknięcia.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 2000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

figura kultu przodków - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w biało-szarym kamieniu dość duża postać kobiety w pozycji siedzącej z nogami skrzyżowanymi. Kobieta siedzi na małej, kwadratowej, lekko zaokrąglonej na rogach podstawie, w dłoniach trzyma dziecko. Widoczne rysy, mikropęknięcia i liczne malutkie otworki.

Figura kultu przodków

nieznany

około 1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźba o gładkiej powierzchni w szarym steatycie, przedstawiająca postać ludzką o cechach kobiecych, otoczoną piątką mniejszych, dziecięcych sylwetek w różnych pozach.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

grafika - Ujęcie z przodu. Pionowa kompozycja w tonacji czarno-białej z akcentami ziemistych brązów z przedstawieniem nadruku fotografii obnażonej, tęgiej kobiety, ujętej en face, od bioder w górę, z założonymi do tyłu rękami. Kobieta ubrana w białe majtki, na odchyloną mocno do tyłu głowę ma naciągniętą czarną kominiarkę. W otworze kominiarki widoczne nos i częściowo oczy. Ciało kobiety mocno rozświetlone od prawej strony, z lewej pogrąża się w rozbudowanej plamie cienia przypominajacej kształtem sylwetkę ludzką.

Kobieta II

Gustowska, Izabella

1977

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 33 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

strona główna

Ustawienia prywatności

Używamy plików cookie, aby ułatwić Ci korzystanie z naszego serwisu oraz do celów statystycznych. Plikami cookie możesz zarządzać, zmieniając ustawienia swojej przeglądarki internetowej. Więcej informacji w Polityce prywatności.

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd