treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
scena rodzajowa - Poziomy, barwny kadr fotograficzny przedstawiający ucztującą grupę kobiet, mężczyzn i dzieci we wnętrzu. Na pierwszym planie, po prawej stronie, widać dwie kobiety z niemowlętami – jedna z nich siedzi przy stole trzymając dziecko na kolanach, druga stoi, śmiejąc się prezentuje na rękach niemowlę w kostiumie przebierańców. Jej sylwetka zajmuje całą prawą krawędź kadru. Od lewego narożnika, pod kątem, w głąb sceny biegnie długi stół zastawiony jedzeniem i piciem. Po obu jego stronach siedzą kobiety i dzieci, za nim widać postaci 4 mężczyzn o fryzurach z charakterystycznymi długimi, zakręconymi pasmami nad uszami (pejsami) poprzebieranych w jednakowe kostiumy. W głębi, po lewej stronie stoi kilka kobiet.

Święto Purim, Bet Szemesz

scena rodzajowa

Traczewska, Agnieszka

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

wieszak do szafy - Ujęcie z przodu; Drewniany wieszak ubraniowy z czarnym napisem KARSTADT STETTIN nadrukowanym na przedzie. Drewno polakierowane. Metalowy haczyk z owalną, drewnianą, luźno osadzoną częścią. Wieszak zaopatrzony w poziomą, drewnianą poprzeczkę.

Wieszak do szafy

nieznany

1916 — 1945

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czapka męska - ujęcie z przodu; Czapka męska. Wykonana z tkaniny wełnianej, samodziałowej tzn. na krosnach tkackich splotem skośnym, wzór układa się w paski: czerwony, zielony, granatowy, brązowy, przetykany białym). Czapka ma fason biretu (zbliżonego do nakryć głowy duchownych m.in.  luterańskich). Uszyta jest z  czterech kawałków tkaniny usztywnionych od spodu i zszytych w ten sposób, że kształt zbliżony jest do kwadratu. Na czubku czerwono-zielona pasmanteryjna kokarda płasko ułożona w formę gwiazdy. Otok o zbliżonym do koła obwodzie z granatowej, wełnianej tkaniny.

Czapka męska

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

ujęcie całosci z przodu, lekko z góry

Stoliczek

nieznany

XVIII? XIX?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok 1 Lico

Kobiety zajmujące się swoją toaletą

Obraz

nieznany

XVIII/XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Widok 1 Lico

Stefania Zamoyska

Portret

Axentowicz, Teodor

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rozeta - Ujęcie z przodu. Ozdoba w kształcie ażurowej rozety. Wokół centralnie umieszczonego złotego guza rozmieszczone są cztery mniejsze guzy otoczone filigranem, płatki zdobione ciemnoniebieską emalią, a także woluty wypełnione czarną oraz białą emalią, spięte złotymi taśmami. Elementy emaliowane są inkrustowane regularnie rozmieszczonymi złotymi kropkami. Na odwrocie uszko służące do przyszywania rozet do strojów.

Rozeta

nieznany

nie po 1637

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Czepek damski - ujęcie z przodu; Czepek damski, codzienny. Wykonany z tkanin produkcji fabrycznej (wełna, atłas) i białego, lnianego płótna wykonanego na krosnach tkackich splotem płóciennym prostym. Główka czepca  z tkaniny wełnianej, czarnej, wokół główki naszyta czarna atłasowa tkanina. Czepek zszyty z dwóch kawałków, szew wzdłuż pionowej linii głowy, ściągany nad karkiem nicią. Główka wyraźnie zaokrąglona, zachodząca wyraźnie na uszy. Od środka czepek podbity lnianym, białym płótnem i wypełniony grubym usztywniającym materiałem. Przez wszystkie warstwy tkanin przechodzą w wielu miejscach przeszycia białymi i czarnymi nićmi tworzącymi ich złączenie  jako przepikowanie tkaniny.  

Literatura:

Czepek damski

nieznany

1850 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Romnija | Romnija

kompozycja figuralna

Mirga-Tas, Małgorzata

XXI wiek

Muzeum Historii Żydów Polskich POLIN

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania - ujęcie z przodu; Na pierwszym planie Chrystus na krzyżu w formie litery T, odziany w białe perizonium rozwiane przy lewym biodrze. Głowę i spojrzenie kieruje ku górze. Na głowie korona cierniowa w świetlistym nimbie. Nad głową przygwożdżona kartka z napisami w trzech językach. Po bokach, sięgając do wysokości bioder Chrystusa, przedstawione postacie: po lewej postać mężczyzny w czarnym płaszczu i odznaczającym się białym żabotem u szyi; po prawej sześć postaci kobiecych, dwie dorosłe i czwórka dzieci. Jedna z kobiet w białym czepcu z czarnymi kokardkami, trzyma w rękach kwiat oraz owoc cytryny. Na dalszym planie po lewej stronie stok wzgórza, dalej na horyzoncie przedstawiono sztafaż miejski za murem. Niebo zachmurzone, rozświetlone nad postacią Chrystusa pojedynczą smugą światła.

Epitafium ze sceną Ukrzyżowania

nieznany

około 1650 — 1700

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/7162/ML - Korale zw. dętki, drobne okrągłe dmuchane. 16 sznurków. Koraliki w kolorach: czerwonym, zielonym, żółtym i niebieskim.

Korale "dętki"

nieznana

1905

Muzeum Narodowe w Lublinie

Przód

Gorset

XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

obraz - ujęcie z przodu; Kobieta stojąca profilem, z głowązwróconą w stronę oglądającego. Przed postacią wyraźny zarys jej cienia, tło ciemnopomarańczowe. Ubrana w odświętny strój pyrzycki nozony przez młode mężatki. Ma na sobie suto marszczoną, czerwoną spódnicę, wykończoną pasem zielonej tkaaniny i przewiązaną czerwonym fartuchem. czarny gorset związany niebieską kokardą ma wąskie rękawy zakończone niebieskimi mankietami. Dekold wypełnia biała, fałdowana kreza. Na ramionach czarna chusta dekorowana haftem z widocznym charakterystycznym dla regionu motywem tulipana. Na głowie czarny czepek z wyraźnym zaokrągleniem zachodzacym na uszy i dekorowany z tyłu dużą kokarda ze wstążkami spływajacymi aż do pasa. spod czepka wystaje biała, marszczona przepaska i blond włosy. Na nogach czerwone skarpety z haftem i płaskie, czarne pantofle bez pięt. Dłonie schowane w mufce ozdobionej nienieska kokardą . Po prawej stronie postaci nieczytelna notatka ołówkiem w j. niemieckim oraz w rogu data

Młoda chłopka w stroju pyrzyckim

Ludwik August Most

1836-06-10

Muzeum Narodowe w Szczecinie

lico

Rańtuch

nieznany

XIX/XX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

rzeźba; przedmiot obrzędowy; figura kultu zmarłych - Ujęcie z przodu. Rzeźbiona w ziemistym steatycie siedząca postać ludzka o cechach kobiecych, otoczona przez trójkę mniejszych, dzieciecych postaci, skierowanych ku niej z uniesionymi rękoma.

Figura kultu zmarłych

nieznany

1901 — 1973

Muzeum Narodowe w Szczecinie

E/529/MRK/ML - Koszula damska. Uszyta z lnianego płótna z długimi rękawami, pod szyją dziurkowa pliska w kolorze białym. Na linii ramienia symetryczne zaszewki, pod szyjką pęknięcie zapinane na guzik.

Koszula damska

nieznany

XX wiek

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/516/MRK/ML - Spódnica krakowska. Wykonana z wełenki, kolor czerwony. W dolnej czesci spódnica ozdobiona różnokolorowymi tasiemkami, sztuk 7. Przy oszewce lekko marszczona.

Spódnica krakowska

Oleander, Paulina

1910–1912

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/477/MRK/ML - Koszula damska. Uszyta z lnianego szarego płótna, krój prosty, dekolt w 

Koszula damska

nieznany

1939–1945

Muzeum Narodowe w Lublinie

puchar weselny - ujęcie ze skosu z lewej; Puchar w kształcie młodej kobiety w renesansowej sukni z mocno zasznurowanym staniczkiem i spódnicą o stożkowym kształcie, zdobioną ornamentem schweifwerkowym przechodzącymi w liście akantu, motywami ptaków i kiści owoców. Na głowie nosi niewielką koronę z czterema kwiatonami. W rękach wzniesionych nad głową trzyma parę ażurowych wolutowych wsporników, pomiędzy którymi na trzpieniach zamontowany został pucharek w kształcie muszli.

Puchar weselny

Neresheimer & Co., Hanau (1890 - po 1935)

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Portret kobiecy - ujęcie z przodu; Na zróżnicowanym tonalnie, ciemnozielonym, złamanym szarością tle półpostać pogodnej, spoglądającej w dal starszej kobiety. Postać ubrana jest w ciemnoszarą suknię z białym, koronkowym kołnierzykiem i czerwonym żabotem. Na gładko uczesanych włosach znajduje się czepek z białej koronki z dekoracyjnie upiętą wstążką w czerwono-niebieską kratkę. Obraz, malowany precyzyjnie, gładko, z dbałością o zachowanie szczegółów, stanowi kostiumologiczne świadectwo epoki.

Portret kobiety

portret kobiecy

Ernecke, Hermann

1852

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Prochownica - ujęcie z przodu; Niewielka prochownica z rogu jelenia ma kształt wykorzystujący naturalny wygląd rozwidlenia poroża. Jeden z odrostków jest ułamany, drugi uszkodzony. Awers prochownicy ozdobiony jest rytym przedstawieniem kobiety ukazanej w pełnej postaci z profilu, kroczącej z kielichem w dłoni. Dama ubrana jest w długą, renesansową suknię, z szerokimi rękawami i spódnicą układającą się w gęste, regularne fałdy. Staniczek z dużym dekoltem nałożony jest na koszulę przymarszczoną przy szyi. Na ramiona postać ma narzuconą krótką pelerynkę. Włosy są upięte z tyłu głowy i ujęte siateczką, obecnie ledwo widoczną w wyniku częściowego zatarcia rytu. Rzeźbiona postać jest lekko uwypuklona względem tła, a ryty spódnicy są głębokie, dzięki czemu tworzy się gra światła. Tło wypełniają pionowe, wąskie i płytsze nacięcia. Po bokach, na wysokości ramion postaci są dwa uproszczone, rozszerzające się ku górze kształty (być może dwie pochodnie).

Prochownica

nieznany

1501 — 1600

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 34 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd