treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
lico obrazu

Głowa Hioba

Jordaens Jacob

ok. 1625

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Postać starszego mężczyzny ujęta en face w pozycji siedzącej. Splecione kościste dłonie wsparte na zakrzywionej rączce laski, którą ściska kolanami. Twarz trójkątna, z wysokim łysiejącym czołem. Głębokie zmarszczki dookoła dużych oczu, obwisłe policzki, krótki szeroki nos. Usła zakryte krótkimi wąsami. Ubrany w ciemną kurtę do kolan, nieco za obszerne spodnie i podniszczone buty - trzewiki.

Studium starca

Trachter, Symcha Binem

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico w ramie

Głowa mężczyzny - portret

szkoła włoska

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Św. Pepin i Św. Bega

Rubens Peter Paul kopia

2. poł. XVII ?

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

lico obrazu

Mężczyzna - portret

szkoła włoska

1804

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Portret Hucuła. W ujęciu do wysokości pasa, 3/4 w lewo. Głowa zwrócona  ku górze, czoło niskie, głęboko osadzone niebieskie oczy, mały nos, nad górną wargą zarost. Włosy dłuższe, założone za ucho. Ubrany w białą, rozpiętą pod szyją koszulę i brązowy serdak (sierak) bez rękawów obszyty czarnym

Hucuł

Sichulski, Kazimierz

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/100/ML - Szkic aktu męskiego. Mężczyzna ukazany w pozycji siedzącej, w prawym profilu, z pochyloną, wspartą na zgiętej w łokciu ręce.

Akt męski

Hadziewicz, Rafał

Muzeum Narodowe w Lublinie

Scena we wnętrzu wiejskiej izby. Na pierwszym planie po lewej stronie na drewnianej okutej skrzyni siedzi młody mężczyzna. Ma długie, opadające na ramiona włosy, ubrany jest w brązową sukmanę, przepasaną przez lewe ramię ozdobnym pasem, białe spodnie, ciemne onuce i brązowe kierpce. W prawej dłoni trzyma obcęgi z drutem, lewą potrzymuje gliniany garnek umieszczony między kolanami. Głowę ma pochyloną, wzrok skupiony na wykonywanej pracy. Obok skrzyni, na drewnianej podłodze stoi kosz z węglem i po prawej drewniana maselnica. W głebi we wnęce widoczna pobielona kuchnia, na niej garnki i dzban. Ponad nią na ścianie wiszą pokrywki od garnków i żelazko. Po lewej, za mężczyzną bielony piec. Obraz malowany w tonacji szaro brunatnej.

Druciarz

Lipiński, Hipolit

1865

Muzeum Narodowe w Lublinie

Na podwórku wiejskim stadko indyków. Na pierwszym planie dwa białe z wyciągniętymi szyjami skierowane w lewą stronę. Pozostałe, ciemne, znajdują się z prawej strony obrazu oraz w jego głębi. W lewej strony widoczna postać odwrócona tyłem, ze skrzydłami. Postać ta depcze inną, szkicową potraktowaną postać, u ktorej widoczne są różki. Z prawej strony bezlistne drzewa. W głębi ciemna bryła zabudowania z otwartymi drzwiami.

Indyki

Malczewski, Jacek

1904 — 1914

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1561/7 - Młody mężczyzna siedzi przygarbiony na ławce, oparty o mur. Ubrany w ciemny płaszcz z postawionym kołnierzem i spodnie. Pod pachą skrzypce i smyczek, prawą dłoń opiera o ławkę. Nogi skrzyżowane. Wyraz twarzy smutny, postawa pełna rezygnacji i przygnębienia. Ławka prosta, umiejscowiona w rogu muru, na ławce leżący niewielki przedmiot, może czapka. Nad głową mężczyzny rynna. Na murze lekko zarysowane cegły. Na pierwszym planie bruk, poniżej podpis: bez jutra.

Bez jutra

Barwicki, Władysław

1913

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/242/ML - Kompozycja w kole wpisanym w kwadrat. W centrum jeździec na koniu. Mężczyzna 3/4 na lewo, twarz okrągła, z wąsami, okolona półdługimi włosami, wystającymi spod ozdobionego pórami kołpaka. Ubrany w delie i długi żupan z pętlicami. W prawej ręce nadziak. Koń 3/4 w prawo, 
w stępie, okryty czaprakiem. W głębi po jego obu stronach jeźdźcy na koniach. W tle, z lewej brzeg morski, po prawej fragment pagórkowatego terenu. Niebo zaznaczone poziomymi kreskami.

Jeździec polski

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/241/ML - Kopia według Stefano della Bella Nr inw. S/G/236, odwrócona i wpisana w prostokąt.
opis analogicznie jak S/G/236
sygn. l.d.: De la bella, in   p.: St Non, sc.

Jeździec polski z buzdyganem /rotmistrz Pieczowski/

Bella, Stefano della

1651

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/240/4/ML - W poziomym prostokącie zwrócone w prawo: śmierć i mężczyzna w średnim wieku. Po lewej popiersie śmierci, przedstawionej w postaci krzyczącego człowieka. Wychudzony z otwartymi szeroko ustami, zapadniętymi policzkami, dramatycznie uniesiona ku górze głową, przypomina szkielet obciągnięty skórą. Po prawej postać mężczyzny, jeźdźca z wyciągniętą przed siebie prawą ręką. Twarz o klasyczny profilu, lekko pociągła, mocno zaznaczona powieka, orli nos, lekko rozchylone usta. Na głowie kołpak z piórami. Przedstawiony w delii z kołnierzem i z rękawem odrzuconym na plecy. Z tyłu za plecami widoczne strzały.

Polak i śmierć

Bella, Stefano della

1646

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/240/3/ML - Stojący mężczyzna z dużym wystającym brzuchem, zwrócony w prawo. Odkryta głowa strzyżona

Polak z odkrytą głową zwrócony w prawo

Bella, Stefano della

1648

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/240/2/ML - Stojący młody mężczyzna w stroju polskim, zwrócony 3/4 w lewo. Twarz drobna, małe oczy, krótki nos, drobne usta. Na głowie wysoki kołpak z piórami, spod którego wystają ciemne, prosto obcięte włosy zakrywające ucho. Ubrany w szamerowaną delię z połami zatkniętymi za pas, pod nią żupan. Na delię narzucony krótki płaszcz, odrzucony na plecy. Wszystkie okrycia podobnej długości, sięgające do kolan. Młodzieniec prawą dłonią trzyma połę płaszcza, a lewą wspiera się pod bok, z tyłu widoczny fragment wystającej z pochwy szabli.

Panicz w stroju polskim

Bella, Stefano della

1648

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/106/ML - Studium postaci Zygmunta Augusta. W ujęciu do pasa, twarz 3/4 w lewo, pociągła, z zarostem - wąsy i długa, rozdwojona przy końcu broda. Szeroko rozstawione oczy z opadającymi powiekami, długi nos. Na głowie wysoka, przylegająca czapka. Ubrany w płaszcz z bufiastymi rękawami i gronostajowym kołnierzem. Rysunek prowadzony miękką kreską, z łagodnie zaznaczonym światłocieniem.
sygn. oł. p.d.: JM (monogram wiązany) p.g.: Sigismundus Augustus rex według współczesnego portretu

Zygmunt August

Matejko, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/105/ML - Studium portretowe młodego mężczyzny. Ukazany w lewym profilu. Twarz o ostrych rysach, wzrok skierowany na wprost., nos prosty, usta o opadających kącikach, lekko wystający podbródek. Na głowie płaski beret z wąskim rondem i ozdobnym elementem zakrywającym tył głowy. Włosy proste, półdługie, zakrywające ucho. Na szyi kryza, poniżej zarys gronostajowego kołnierza. Rysunek szkicowy, operujący miękkimi, swobodnymi kreskami. 
sygn oł. p.d: JM (monogram wiązany), w p.g ołówkiem: 26 poprawione z 9.

Zygmunt August – szkic portretowy

Matejko, Jan

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/G/104/ML - Fragment popiersia starszego mężczyzny. Kompozycja przesunięta w lewo. Głowa 3/4 w prawo, schowana w ramionach. Z lewej strony wsparta na dłoni. Twarz o ostrych rysach okolona na wysokości obrzeża twarzy długą, nieco splątaną brodą. Oczy przymkniete, podkrążone, wokół zmarszczki. Brwi ściągnięte, o zdecydowanym łuku. U nasady nosa głębokie bruzdy. Nos długi, wąskie, zaciśnięte usta, ostro zarysowane wystające kości policzkowe. Ubrany w luźną szatę, na szyi fragment łańcucha.
sygn. p.d.: JM (monogram wiązany), p.g. ołówkiem 29.

Szkic głowy męskiej (typ Zygmunta Augusta)

Matejko, Jan

1852 — 1893

Muzeum Narodowe w Lublinie

R/5059/ML - Szkic stojącej postaci męskiej w stroju staropolskim i 4 popiersi w zbliżeniu. Na osi pełna postać stojącego mężczyzny 3/4 w prawo, głowa en face. Włosy krótkie, duże, sumiaste wąsy, założone przed siebie ręce. Ubrany w kontusz z widocznymi, charakterystycznymi, odwiniętymi do tyłu rękawami, przewiązany pasem kontuszowym. Po prawej 3 szkice popiersi tego samego mężczyzny - od góry - en face, profilem w lewo i od tyłu. Po lewej mężczyzna profilem w lewo, w uniesionych rękach trzyma rękojeść szabli (?).
sygn. oł. p.d.: JM - monogram wiązany

Mężczyzna w staropolskim stroju - 5 szkiców

Matejko, Jan

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Znaleziono 22 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd