treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo, materiał

Kategoria 1

Autor, wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania, znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja, status

Kategoria 1

Czas powstania, datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Obiekty

0
talerz - Ujęcie z boku. Wykonany z gliny o jasnym zabarwieniu i uformowany na kole garncarskim. Dno lekko wyodrębnione przechodzi płynnie w niewysoki korpus z wylewem o szerokim, wyraźnym kołnierzu. Dekorowany ręcznie bogatym motywem architektonicznym połączonym z ornamentem roślinnym. Dno w całości zdobione trójczęściową budowlą ( ratusz), w której środkowa - dużo wyższa część jest wieżą zwieńczoną wiatrowskazem. Wokół stylizowane drzewa. Kołnierz zdobiony naprzemiennie ułożonymi dwoma motywami kwiatowymi rozdzielonymi drobnymi gałązkami. szkliwo w tonacji szarej tylko na wewnętrznej powierzchni naczynia.

Talerz

nieznany

2. połowa XVIII wieku

Muzeum Narodowe w Szczecinie

szkatułka na biżuterię wykonana w mosiądzu w technice odlewniczej, więc mimo niedużych rozmiarów jest masywna i ciężka. Boczne ściany oraz wieko szkatułki ozdobione są scenami figuralnymi które rozdzielają ornamenty roślinne.  Wśród nich znajdują się przestawienia świętych, scen biblijnych lub rodzajowych.  Szkatułka stoi na stopkach ozdobionych ażurem w formie pojedynczej trzylistnej koniczyny. Boki wieka ozdabiają pojedyncze kwiatuszki w regularnych odstępach. Wieko podzielone jest na cztery części, które swoim kształcie nawiązują do gotyckiego okna a w każdym z nich znajdują się postaci, które, pomimo podziału tworzą jedną scenę. Pomiędzy nimi, na środku zamontowane są dwa kółeczka przez które przechodzi masywny uchwyt z zakończeniami w kształcie lilijek. Szkatułka zaopatrzona jest w zamek a jej wnętrze wyścielone jest czerwonym miękkim materiałem.

Skrzyneczka na klejnoty

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

Lico

Dywan

XIX wiek

Muzeum – Zamek w Łańcucie

strona pierwsza

Pelike w stylu Gnathia

nieznany

IV/III p.n.e.

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości z przodu

Figurka Lohan z lwiątkiem (Aryasimha)?

nieznany

XVII/XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości 3/4

Tacka

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Spodek okrągły, wgłębiony, gładki. Dekoracja malowana wielobarwnie: w lustrze ptak siedzący na gałęzi (zięba ?), kołnierz  malowany na kremowożółty kolor, ujęty w złote paski.

Spodek

Manufaktura Porcelany w Korcu

1820 — 1830

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/243/ML - Suknia wizytowa, czarna, uszyta z atłasu jedwabnego, jedwabnego tiulu i aksamitu, haftowana cekinami. Krótki rękaw z jedwabnego czarnego aksamitu, dekolt prostokatny, dość głęboki, wykończony wstawką haftowaną i aksamitem. Kolory są kontrastowe. Spodnia warstwa sukni, z białej tafty i muślinu, widoczna w partiach sukni szytych z czarnego tiulu, dodaje całości elegancji. Brzegi dekoracyjnej wici z tafty zaakcentowane naszytymi cekinami. Suknia do ziemi z tyłu krótki tren. Brak halki.

Suknia wizytowa

nieznany

1890 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja zachowana fragmentarycznie, ukazuje dwóch jeźdźców z szablami, na galopujących koniach. Zwierzęta ustawione są prawym bokiem. Twarze jeźdźców en face, ciała w półobrocie. Żołnierze mają na sobie podobne mundury: spodnie z lampasami, buty z cholewami, kurtki lamowane na rozcięciu i u dołu, zarzucone na plecy. Na głowach bermyce. Konie jabłkowite, nakryte czaprakami. Dołem ukazany schematycznie przedstawiony bruk. Drzeworyt ręcznie kolorowany farbami wodnymi: żółtą, czarną, brązową i pomarańczową. Na powierzchni grafiki widoczne ślady zagięcia.

Huzarzy na koniach (odbitka kolorowana ręcznie)

nieznany

1751 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

guz, biżuteria, ozdoba - Ujęcie przodu w pionie. Guz srebrny okrągłego kształtu zdobiony granulacją.

Guz srebrny

nieznany

951 — 1000

Muzeum Narodowe w Szczecinie

S/CS/1366/ML - Pólmisek owalny, gładki. Na kołnierzu fryz z ornamentu palmetowego przeplecionego barwnymi elementami: kaduceuszem, wężem Eskulapa, monogramem

Półmisek

Manufaktura Porcelany w Korcu

1815 — 1820

Muzeum Narodowe w Lublinie

ujęcie całości od strony pierwszej (z przodu)

Piasecznica

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej (z przodu)

Kałamarz z pokrywką

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

ujęcie całości od strony pierwszej (z przodu)

Kałamarz z pokrywką

nieznany

XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mt/552/ML - Cukiernica skrzynkowa, prostokątna o zaokrągłonych narożach, na czterech kulistych nóżkach.Przy wieczku uchwyt z kilku kuleczek malejących ku krańcom.Ścianki i wieczko zdobi grawerowany ornament w stylu neo-rokokowym.
Na dnie ryty monogram

Cukiernica

Gałecki, Jan

1857

Muzeum Narodowe w Lublinie

strona pierwsza. Ujęcie z ażurową głowicą po lewej stronie.

Buzdygan oficerski

nieznany

2. poł. XVIII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/T/42/ML - Para butów z wysokimi cholewkami. Cholewka z miękkiej,zielonej skóry,  z dekoracyjnym haftem złotą nicią. Haft z dużym motywem kwiatowym: piwonie, kampanule i drobne kwiatki niezapominajki, tulipany(?), wydłużone liście i wici roślinne, wygięte łukowato.  Wewnatrz buty mają wykończenie białym, cienkim płótnem. Brzegi cholewki obszyte złota koronką z frędzlą. Podeszwy cieńkie z jednego kawałka skóry, bez obcasów, płaskie, z przodu prosto ścięte. Obydwie, skórzane podeszwy mają taki sam wykrój, bez rozróżnienia na lewą i prawą.

Buty safianowe

nieznana

1791 — 1800

Muzeum Narodowe w Lublinie

Kompozycja roślinna. W centrum łodyga ukwieconej nasturcji. Cztery z pięciu kwiatów o żółto-oranżowych płatkach, jeden w tonacji ciemnego oranżu. Kwiaty i sercowate liście osadzone na wijących się łodygach. Tło w kolorze czerni, błękitu i ciemnej zieleni, złożone z figur geometrycznych tworzących rytmiczny wzór.

Nasturcje

Wyspiański, Stanisław

1903

Muzeum Narodowe w Lublinie

S/T/84/ML - Preteksta, kolumna ornatu, w kształcie krzyża z haftem figuralnym. Tło jednolite, zahaftowane złotą nicią w koło koncentrycznie. Kompozycja figuralna przedstawiająca  drzewo Jessego Na tle rozgałęzionego liściastego drzewa postacie: na dole Joachim i Anna. Wyżej Maria Panna  a nad nią Chrystus rozpięty na drzewie rozgałęzionym w formie krzyża. Nad drzewem Bóg Ojciec. Haft na ogół płaski, tylko postać Chrystusa z płótna na podwleczeniu,zespojona z z tłem haftem. Brzegi szat nimbów iObrzeże z amarantowego jedwabiu z płaskim, żółtym haftem w formie wici roślin kwiatowych. Lewa strona podszyta sztywnym szarym płótnem.

Kolumna ornatu (Preteksta)

nieznany

1580 — 1600

Muzeum Narodowe w Lublinie

Szkatułka prostokatna, z białej kamionki barwionej powierzchniowo na niebiesko, z motywem dekoracji roślinnej po bokach i scenką rodzajowa w centralnej części przykrywki. Dekoracja nakładana, reliefowa, biała. Na wieczku scena posiłku chłopskiego.Ornament złożony z kwiatów polnych oraz margerytki i róży.W wieczku dwa otwory świadczące o toaletowym przeznaczeniu puzderka.

Szkatułka

Wedgwood

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

sprzęt do drukowania i grafiki, matryca drukująca - Ujęcie z przodu z oświetleniem. Matryca do drukowania tkanin z wykonanym w drewnie ornamentem o motywie geometrycznym.

Matryca do drukowania tkanin

nieznany

1701 — 1900

Muzeum Narodowe w Szczecinie

młynek modlitewny wraz z tekstem modlitewnym - Ujęcie z boku z prawej; Klepsydrowy, ręczny młynek modlitewny z uchwytem w formie tulejki w kształcie ściętego, wydłużonego stożka składający się z się z pięciu elementów oraz arkusz z tekstem modlitewnym. Mosiężny pąk lotosu u szczytu, kościano-mosiężna, klepsydrowa część z łańcuszkiem i inskrypcją oraz mosiężna podkładka tworzą bęben młynka. Poniżej znajdują się trzy kolejne elementy: niewielka, kościana podkładka, mosiężny uchwyt, z którego wystaje ostry, stalowy szpikulec oraz zwitek papieru z drukowanym tekstem w tybetańskim piśmie o czarnym kolorze, w sześciu rzędach. Młynek ozdobiono kamieniami pokrytymi niebieską emalią oraz motywami ślimacznicy, roślinnym, stylizowanych przecinków, zaokrąglonych linii i okręgów, zlokalizowanymi na mosiężnej powłoce bębna. Wymienione wzory wykonano z niklowanej blaszki mosiężnej, pociętej na drobne paseczki, przypominają zdobienie granulacją. Na kościanej części bębna wyrzeźbiono dwa razy słowa mantry:

Młynek modlitewny wraz z tekstem modlitewnym

nieznany

1901 — 1950

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Obrączka do serwetek. Egipt XXw.

Obrączka do serwetek

nieznany

1920–1950

Muzeum Narodowe w Lublinie

Medal za Warszawę 1939-1945 - ujęcie z przodu; Okrągły krążek, na którego awersie w środku wytłoczony jest wizerunek syreny z tarczą i mieczem (z herbu Warszawy), w dolnej części zaś trzy fale. Wizerunek Syreny otoczony jest pierścieniem, na którym w dolnej części umieszczony jest napis: ZA WARSZAWĘ, a w górnej części oddzielonej od dolnej zniczami umieszczone są daty: 1939 – 1945, pomiędzy którymi znajduje się miecz Syreny. Medal posiada czerwoną wstążkę z żółtymi paskami po bokach.

Medal za Warszawę 1939-1945

Łoza, Stanisław

1947 — 1986

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Krzyż Partyzancki - ujęcie z przodu; Równoramienny, złocony krzyż z ramionami zakończonymi ornamentowym obramowaniem; na skrzyżowaniu ramion umieszczony jest orzeł, a na ramionach napis: ZA/POLSKĘ/WOLNOŚĆ/i LUD; Krzyż zawieszony jest na ciemnozielonej wstążce z czarnymi paskami po bokach. Zawieszenie z tłoczonego z medalem uszka i przewleczonego kółka.

Krzyż Partyzancki

Mennica Państwowa

1945 — 1986

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 169 obiektów

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd